בלוג קידום אתרים ושיווק באינטרנט

טרהליד / פרסום בגוגל / שאלות נפוצות של לקוחות על פרסום ממומן בגוגל אדוורדס

שאלות נפוצות של לקוחות על פרסום ממומן בגוגל אדוורדס

נכתב על ידי
בקטגוריה פרסום בגוגל

בשנת 2016 Google הרוויחה 76 מיליארד דולר מפרסום בעזרת הממשק שפיתחה, הלא הוא Google AdWords, בעזרתו ניתן לפרסם ברשת החיפוש של גוגל, ברשת המדיה, בחנות האפליקציות של גוגל וגם ב-YouTube.

אין ספק שהרווח של גוגל הוא עצום, אך מדובר בעלויות פרסום שהנן כדאיות לבתי עסקים רבים, בזכות היתרונות הגדולים של פרסום מקוון (Online) לעומת פרסום לא מקוון (Offline). אחד היתרונות של פרסום מקוון בעזרת גוגל אדוורדס הוא שאתם מקבלים המון נתונים על הפרסום שלכם: כמה פעמים הקליקו על המודעות שלכם, כמה פעמים ראו את המודעות שלכם, האם קיבלתם שיחות טלפון כתוצאה מהפרסום ועוד.

יתרון נוסף וברור הוא שהפרסום באינטרנט מתרחב בקצב מהיר. בארצות הברית הצפי הוא שב-2017 הפרסום בדיגיטל יגרוף 83 מיליארד דולר, מה שאומר שכדאי לשקול בחיוב את פרסום העסק שלכם באינטרנט.

אבל העניין הוא שלא כולם יודעים איך עובד הפרסום הממומן בגוגל, וחוששים שיסתבכו בדרך או שלא ינצלו את הפוטנציאל כראוי ויוציאו כסף רב לחינם. כחברה העוסקת בתחום של קידום אתרים לעסקים קטנים אנו רואים חשיבות רבה בכך שתלמדו על פרסום ממומן ותבינו האם הוא מתאים לעסק שלכם ואיך מביאים את הפוטנציאל שלו לשיא – ולכן, במאמר זה החלטתי לאגד את השאלות הנפוצות של בעלי עסקים המתעניינים בפרסום ממומן בגוגל אדוורדס.

מודעות ממומנות בחיפוש בגוגל

מתחילים 🙂

כבר זרקתי אלפי שקלים על חברה אחרת ונכוויתי בפרסום – האם יש תקווה?

כן.

תפקידכם הוא לבחור את הסוכנות המתאימה שתתן לכם את ההסבר המלא, השקוף והמפורט ביותר שיתאים ספציפית לסוג העסק שלכם, וכמובן לתקציב שלכם. אני ממליץ לעשות "סקר שוק" ולפנות לכמה סוכנויות שונות, לקבל מהן הצעות, רשימת ממליצים, מקרי בוחן בהם הם הצליחו לסייע לעסק שדומה לשלכם בהיקף ו/ואו בתחום העיסוק, וכו'. ככל שיהיה בידיכם יותר מידע כך תוכלו לקבל החלטה מושכלת.

איך לקבוע את התקציב הנדרש?

לפרסום עסק קטן בגוגל יידרש בדרך כלל סכום בטווח של 2,000 שקלים עד 10,000 שקלים. התקציב תלוי במספר גורמים:

  1. אם כבר יש לכם אתר או דף נחיתה, והאם הוא מתאים לפרסום (מעוצב, נטען מהר, בעל ערך לגולש, קורא לפעולה לגולש).
  2. אם אתם יכולים להשקיע בפרסום לטווח הרחוק. אם התקציב שלכם מוגבל מאוד, יהיה קשה להגיע לתוצאות.
  3. סוג העסק. יש עסקים אותם לא ניתן לפרסם בגוגל בגלל מדיניות הפרסום של החברה.
  4. אם אתם עסק עונתי. יש עסקים שעיקר העבודה שלהם היא בקיץ, ובחורף יש זמן "מת", מה שמשפיע על פריסת תקציב הפרסום השנתי.

האם צריך דף נחיתה?

כן.

לאחר לחיצה על המודעה שלכם הגולשים יגיעו לדף נחיתה בו הם יקבלו את כל הפרטים על השירות או המוצר אותו אתם מפרסמים. יש חשיבות גבוהה מאוד לדף נחיתה איכותי ומקצועי, והוא זה שעושה את ההבדל בין גולש שמשאיר פרטים לבין גולש שנוטש וממשיך הלאה.

דוגמא לדף נחיתה

כמה זמן המודעות צריכות לרוץ?

המודעות עולות באופן די מיידי, אבל זה עדיין לא מבטיח את התוצאות שאתם מייחלים להן. יש להראות יציבות ולבנות אסטרטגיה פרסומית לטווח הרחוק. פרסום טוב נבנה במשך תקופה בה בונים חשיפה לבית העסק.

תוך כמה זמן ניתן לראות תוצאות?

תלוי אילו תוצאות אתם מחפשים:

  1. חשיפה וכניסות לאתר – תוך זמן קצר תוכלו לראות גדילה בכמות הכניסות לאתר.
  2. גדילה בכמות הלידים – גולשים לא תמיד משאירים פרטים או מטלפנים לבית העסק כל כך מהר, לכן צריך ללמוד את התנהגות הגולשים ולפעול באופן דינמי בהתאם כדי לשכנע אותם, תהליך שעלול לקחת זמן מה.
  3. שיפור במחיר לליד – אם כבר יש לכם כמות לידים יפה ואתם רוצים להוזיל את העלויות, יש לבצע זו בזהירות רבה. אם קמפיין כבר עובד בצורה טובה אי אפשר לעשות שינויים חדים מדי, אחרת עלול להיווצר נזק שיגרום לעלייה במחיר לליד. יש לפעול בצורה אחראית ומקצועית, מה שעלול לקחת תקופה.

למה צריך לשלם על דמי ניהול?

דמי ניהול חודשיים כוללים תחזוקה שוטפת של הקמפיין, הכוללת מעבר קבוע על החשבון וביצוע שיפורים (מה שידוע בשם המקצועי "אופטימיזציה") על ידי עובד שהתמחה בניהול פרסום ממומן בגוגל, ועושה זאת מדי יום.

האם יש תשלום על דמי הקמה?

יש חברות שגובות תשלום עבור דמי הקמה של חשבון או קמפיין חדש, ומאידך יש חברות שלא לוקחות תשלום על דמי הקמה, אלא דמי ניהול חודשיים בלבד.

האם אני יכול לעשות את זה בעצמי?

כן.

אך חשבו על זה היטב, האם יש לכם את הזמן, המקצועיות והניסיון להתמודד עם התהליך הזה? המערכת של גוגל אדוורדס (ראו תמונה להמחשה – לחצו עליה להגדלה) מאוד מורכבת וטעויות בה עולות כסף. עדיף לכם להתמקד בניהול העסק ובטיפול שוטף בלקוחות, מאשר לקחת עוד תפקיד של ניהול השיווק הדיגיטלי של העסק שלכם.

ניהול קמפיין – Google AdWords

 

מי הבעלים של חשבון הפרסום?

חשבון הפרסום צריך להיות בבעלותו הבלעדית של הלקוח. אם הלקוח מחליט בשלב מסוים לעבור לעבוד עם חברה אחרת הוא צריך לקבל את הגישה לחשבון מהחברה הנוכחית.

כדאי שתדעו מראש שקיימות חברות שפועלות בצורה לא הוגנת כלפי הלקוחות ואינן מיידעות אותם שבסיום ההתקשרות החשבון לא יועבר אליהם, מה שגורם לאובדן כל העבודה שנעשתה במשך תקופה ארוכה, ומשאיר את הלקוח ללא ערוץ פרסומי חשוב, שהעסק כבר תלוי בו.

האם אפשר לחשב את כמות הלידים שאני אקבל?

אפשר להעריך כמות של לידים שצריכה להתקבל, אך לא ניתן להתחייב לכמות לידים שבית העסק יקבל, זה גם בניגוד למדיניות הפרסום של גוגל, שגם קובעת בין היתר שאסור להבטיח מיקום ראשון בתוצאות החיפוש.

הפצצתם אותי בלידים, מה קורה אם יש לי יותר מדי פניות?

אם אתם מקבלים כמות לידים גדולה מאוד ואתם לא מצליחים לחזור אל כולם, אפשר להוריד את התקציב באופן זמני. המטרה היא להתכוונן על כמות לידים יומית/שבועית שבית העסק יכול לעמוד בה בצורה אופטימלית.

אם אשקיע תקציב גבוה יותר, אקבל יותר לידים?

לא בהכרח.

כדי להגדיל את כמות הלידים, יש להשקיע בהרחבת הפרסום, במקביל לשיפור הפרסום הקיים ושיפור דף הנחיתה.

סיכום

מקווה שעניתי על כל השאלות החשובות שלכם בנושא פרסום ממומן בגוגל אדוורדס! לעוד מידע אני ממליץ לכם לצפות בסרטון הבא, שמגיע הישר מהמומחים:

יש לכם שאלה שלא נעתה בפוסט? כתבו לי אותה בתגובות ואשתדל לענות!

 

אוראל שמע
אוראל שמע
שמי אוראל שמע. תמיד הייתה לי גישה טובה למחשבים, ולאחר תקופה בעולם המכירות בחרתי ללמוד ולהתמקצע בעולם השיווק הדיגיטלי הדינמי והמרתק. מזה מספר שנים שאני מנהל קמפיינים ממומנים ללקוחות מגוונים, וכיום עוסק בכך במסגרת עבודתי בקבוצת אנגורה מדיה. אני מאמין שכל עסק זקוק לנוכחות ברשת, בדגש על שילוב מספר ערוצי שיווק אונליין כמו: קידום אורגני, קידום ממומן, רשתות חברתיות ועוד. נהנה לכתוב מאמרים בתחום ולהתעדכן בחידושים. חובב שפות, המרות וקיצורי מקלדת.
Recommended Posts

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

לשיתוף הפוסט לחצו כאן
תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים