בלוג קידום אתרים ושיווק באינטרנט

טרהליד / מדיה חברתית / איך תשווקו את העסק שלכם דרך קבוצות פייסבוק ב-7 דרכים פשוטות

איך תשווקו את העסק שלכם דרך קבוצות פייסבוק ב-7 דרכים פשוטות

נכתב על ידי
בקטגוריה מדיה חברתית

בכמה קבוצות פייסבוק אתם חברים? 5, 20, 100? קבוצות פייסבוק הן ככל הנראה אחד הפיצ'רים האהובים והשימושיים של פייסבוק. הן מאפשרות לאנשים ליצור קהילות וירטואליות תוססות, שסובבות סביב תחום מקצועי, תחביב, מוצר, ארגון או כל נושא אחר. אני חובבת מושבעת של קבוצות פייסבוק, ומבדיקה קצרצרה שערכתי, עלה שאני חברה בלפחות 150 כאלה – וזה עוד אחרי שיצאתי מלא מעט קבוצות בזמן האחרון. אחרי הכל, אני לא באמת יכולה לוותר על קבוצות כמו "תושבי שכונת פלורנטין", "מכורות ליד שניה", "בישול טבעוני" ו"קעקועים – מידע, המלצות וביקורות".

אבל חוץ מלספק עניין בפיד, ולאפשר לכם להתחבר לאנשים שחולקים את התחביבים המוזרים שלכם, לקבוצות פייסבוק יש ערך מוסף גם מבחינה שיווקית. אחרי שדיברנו לאחרונה על שיווק באינסטגרם ועל שיווק בפינטרסט, אם אתם חושבים מעוניינים למצוא עוד דרכים לקדם את העסק שלכם אונליין – קידום בקבוצות פייסבוק הוא אופציה לא רעה בכלל. אז איך תשווקו את עצמכם בקבוצות פייסבוק, אתם שואלים? ריכזתי עבורכם 7 דרכים פשוטות למדי בהן ניתן לעשות זאת.

1. בניית קהילה בתחום המומחיות שלכם

במקום ליצור קבוצה המתייחסת למוצר/שירות שלכם באופן ישיר, אפשר לבנות קבוצה העוסקת בתחום המומחיות שלכם ובה מדי פעם לשלב תכנים שלכם. נניח שאתם פסיכולוג חתולים, תוכלו לפתוח קבוצת בשם "פסיכולוגיית חתולים", לבקש מהחברים בה לשתף בהתנהגות של החתולים שלהם, להעלות מאמרים או סרטונים בהם הם נתקלים, לתת טיפים מניסיונם וכו'. אתם, כגורם מקצועי, תוכלו לייעץ בבעיות שונות, להעלות סקרים, לייצר דיונים ועוד. מדי פעם תוכלו לשתף מאמר מקצועי שכתבתם, להזמין את חברי הקבוצה להרצאה שאתם עורכים, או להמליץ על מוצר שלכם – אך חשוב לא לעשות זאת בתדירות גבוהה מדי כדי שהקבוצה לא תיתפס כשיווקית. מטרת הקבוצה היא למצב אתכם כמומחים כתחום ולייצר לכם מוניטין. השיווק הוא מטרה משנית, אך לאורך זמן, הקהילה שיצרתם יכולה להביא לכם לקוחות.

ראו לדוגמא את קבוצת "יוגה ישראל – Yoga Israel". הקבוצה ציבורית וכל אחד יכול להעלות בה פוסטים, אך קריאת תיאור הקבוצה (מימין) מעלה כי היא הוקמה על ידי מרכז היוגה "ללכת עם הלב".
יוגה ישראל

2. מכירת המוצרים שלכם

קבוצות פייסבוק יכולות להיות מקום נוסף בו אתם מוכרים את המוצרים שלכם, כתחליף לחנות אונליין או בנוסף לאחת כזו. את הקבוצה תוכלו לפרסם דרך עמוד הפייסבוק שלכם, דרך האתר שלכם ודרך קבוצות פייסבוק אחרות בהן אתם חברים. כאשר יוצרים קבוצת פייסבוק למטרת מכירה (For Sale Group), ניתן להעלות בה פוסטים על מוצרים המיועדים למכירה – כולל מחיר, תיאור המוצר, מיקום ותמונות – פיצ'ר חדש יחסית של פייסבוק.

ליצירת קבוצת מכירה, ראשית, צרו קבוצה דרך Create Group בלשונית הימנית העליונה בפייסבוק. תוך הקבוצה שיצרתם, לחצו על 3 הנקודות המופיעות מימין ל-Notifications, ובחרו באופציה Edit Group Settings. בהגדרות הקבוצה, לחצו על Pick a Group type, והחלון שנפתח בחרו ב-Buy, Sell, Trade. כעת, בסוגי הפוסטים שניתן להעלות לקבוצה, תופיע האפשרות Sell Something. לחיצה עליה תפתח את האפשרויות לכתוב מהו המוצר הנמכר, מה מחירו, איפה הוא נמצא , תיאור שלו וכן להוסיף תמונות. הנה מספר תמונות להמחשה.

יצירת קבוצה:

Create Group

 

עריכת הגדרות הקבוצה:

Edit Group Settings

בחירת סוג קבוצה:

Pick a Group Type

בחירת קבוצה למכירה:

Buy Sell Trade

העלאת פוסט מכירה:

Sell Something

איך נראה פוסט מכירה:

Sell Post

דוגמא לקבוצה מצוינת שכל עיסוקה הוא מכירה היא קבוצת פשפשוק. הקבוצה מצליחה מאד ומונה למעלה מ-330 אלף(!) חברים, כך שנראה שהשיטה עובדת מצוין. אמנם, אין מדובר בעסק שמוכר את מוצריו, אבל אפשר לראות שם דוגמאות טובות לפוסטים של מכירה, כמו הפוסט הזה:

פשפשוק 1
בנוסף, מנהלי הקבוצה יצרו קטגוריות שונות של מוצרים כדי להקל על חיפוש של פריטים ספציפיים.  כל קטגוריה כזו היא קבוצה בפני עצמה, אך ניתן להגיע אליה בקלות מהקבוצה הראשית, באמצעות פוסט נעוץ שמופיע מייד כשנכנסים לקבוצה ולא ניתן לפספס אותו.

פשפשוק 2

3. שירות לקוחות

אם יצרתם קבוצה ספציפית סביב המוצר/שירות שלכם, תוכלו להשתמש בה, בין היתר, כמקום בו אתם מספקים שירות ללקוחותיכם. עודדו את חברי הקבוצה להעלות בעיות שהם נתקלים בהם בשימוש, פיצ'רים חדשים שהיו רוצים שיופיעו, רעיונות לשיפור וכו'. באופן זה תוכלו ליצור עמם דיונים יעילים ומעשירים, שיעזרו להם להפיק את המירב מהמוצר/שירות שלכם מחד, ויעזרו לכם לשפר אותו ולשכלל אותו מאידך. קבוצה כזו גם יכולה להוריד מהעומס על עמוד הפייסבוק שלכם, ולנתב תלונות ושאלות ממנו אל תוך הקבוצה. כמובן שכדי שקבוצה כזו באמת תהיה אפקטיבית, יהיה עליכם להיכנס אליה מספר פעמים ביום ולתת מענה מהיר ומפורט לשאלות ולסוגיות שעולות – זה אלף בית של שירות לקוחות במדיה חברתית.

4. מבצעים, קופונים והגרלות

בקבוצת פייסבוק תוכלו לקדם את המוצרים/שירותים שלכם על ידי הכרזה על מבצעים שונים, קופונים והגרלות, ויתרה מזאת – לשווק את הפינוקים האלה ככאלה המיועדים בלעדית לחברי הקבוצה. ניתן לעשות זאת על ידי מתן קוד ייעודי לחברי הקבוצה אותו הם מציגים בבואם לרכוש מכם מוצר, או יצירת קופון/מבצע המיועדים רק לחברי הקבוצה. ניתן להשתמש בפינוקים האלה במטרה להגדיל את מספר חברי הקבוצה – למשל, על ידי עדכון באתר שלכם או בעמוד הפייבוק שלכם, שמי שמצטרף לקבוצה יוכל לקבל מגוון הטבות. קבוצה כזאת תגרום ללקוחות שלכם להרגיש יותר אקסקלוסיביים.

5. משוב ופיתוח רעיונות חדשים

אם אתם רוצים לקבל פידבקים מלקוחות על מוצר או שירות קיימים, לבחון מוצר או שירות חדש על קבוצה מצומצמת ולקבל רעיונות באופן כללי, תוכלו לפתוח קבוצה לשם כך. ניתן, למשל, לפתוח קבוצה סודית למספר לקוחות ותיקים שאתם סומכים עליהם, ולדון עמם על העסק שלכם – הרעיונות שיש לכם לגביו, פיצ'רים חדשים שאתם מנסים וכו' – ולקבל מהם פידבק מהימן. קבוצה כזאת תחזק את הקשר שלכם עם לקוחות אלה, ותסייע לכם בפיתוח העסק.

על מנת להגדיר את הקבוצה כסודית, עליכם להיכנס לקבוצה, ללחוץ על Edit Group Settings כפי שהוסבר בסעיף 2, ולבחור באופציה "Secret" תחת Privacy.

Secret Group

6. קידום אירוע שיזמתם

אתם עורכים בקרוב כנס, תערוכה או פסטיבל? מומלץ לקדם אותו דרך קבוצת פייסבוק ייעודית, שתציעו גם למי שכבר נרשם לאירוע וגם למי שעדיין רק מתעניין בו להצטרף אליה. בקבוצה תוכלו לספק פרטים מלאים על האירוע, כגון לו"ז, דוברים ודרכי הגעה; עדכונים שונים, למשל, אורח מיוחד שבדיוק סגרתם את הגעתו לכנס או הרצאה חדשה שנוספה; ועוד. קבוצה לאירוע לא מחליפה את האירוע עצמו (כלומר, את האיבנט בפייסבוק) – אך היא מספקת פלטפורמה נוספת לעדכן לגבי האירוע גם למי שלא עשה אטנדינג; ובנוסף, אם מדובר באירוע שאינו חד פעמי, אלא נערך מדי שנה, מדי חודש וכו' – הרי שקבוצה מאפשרת לכם ליצור קהילה של ממש סביב האירוע הזה, שתלך ותגדל עם הזמן. לפני האירוע, במהלך האירוע, וגם אחריו (או בין אירועים) ניתן להשתמש בקבוצה כדי לדון בתכנים מהאירוע, להעלות תכנים לקראת האירוע (כגון פוסט שפרסמתם בבלוג שלכם על אחד מהנושאים שהאירוע עוסק בהם) להעלות רעיונות לאירועים הבאים, לעשות נטוורקינג ועוד.

לדוגמא, פסטיבל Feelin' Blues הוא פסטיבל בינלאומי לריקודי בלוז הנערך תל אביב מדי שנה מאז 2011. לפסטיבל יש קבוצת פייסבוק, בה מארגני הפסטיבל מעלים עדכונים לגבי הפסטיבל הקרב, וחברי הקבוצה שמתכוונים להגיע אליו או מתעניינים בו יכולים לחפש פרטנרים להרשמה, מארחים בישראל ועוד.

Feelin' Blues

7. הצטרפות לקבוצות אחרות לצורך עדכונים, יצירת קשרים וקידום העמוד

אתם לא חייבים לפתוח קבוצה משלכם כדי לנצל את היתרונות של קבוצות פייסבוק. אם כרגע אינכם רוצים להתעסק עם ניהול קבוצה משלכם, אתם יכולים בינתיים להצטרף לקבוצות פייסבוק שקשורות לתחום שלכם. למשל, אם יש לכם עסק לאימון כושר, מומלץ שתצטרפו לקבוצות שעוסקות בתחומים כמו ספורט, פיטנס, בריאות, וכו'. יש לכך כמה יתרונות:

  • מתוך הדיונים שעולים בקבוצה תוכלו לראות במה מתעניינים חברי הקבוצה ולשאוב משם רעיונות לעסק שלכם.
  • תוכלו למצוא אנשי מקצוע נוספים מהתחום שלכם או תחום משיק וליצור אתם שיתופי פעולה.
  • תוכלו להתעדכן בכל הטרנדים החדשים בתחום ולראות מה אנשים חושבים עליהם וזה יסייע לכם להחליט אם לאמץ אותם לעסק שלכם או לא.
  • תוכלו לקדם את עצמכם ישירות על ידי פוסט המציג אתכם כעסק שיכול לעניין את חברי הקבוצה, הצעת מוצר שלכם למכירה וכו'.

כמובן שבסעיף האחרון – קידום ישיר – צריך לפעול בזהירות. מומלץ לבדוק בחוקי הקבוצה מהי המדיניות לגבי שיווק עצמי. יש קבוצות שלא מאפשרות פרסום עסקים בתחומן בכלל, אך יש כאלה שיוצרות שרשור פרסומי ייעודי בו עסקים יכולים לשווק את עצמם. ניתן לשווק גם בדרך עקיפה, למשל, ע"י העלאה לקבוצה של מאמר מקצועי שפרסמתם באתרכם, או שיתוף פוסט (לא שיווקי) מעמוד הפייסבוק שלכם.

איך תמצאו קבוצות בתחומים המעניינים אתכם? האמת היא שזה די פשוט. יש כמה דרכים לעשות זאת:

  • חיפוש ביטוי שקשור לתחום שלכם בשורת החיפוש של פייסבוק. בין התוצאות שיעלו יהיה בדרך גם קבוצות, ותוכלו לזהותן לפי זה שמתחת לשמן יופיע כיתוב הכיתוב Public Group או Closed Group. כדי למקד את החיפוש רק לקבוצות, יש לרדת לשורה האחרונה, בה רשום הביטוי ומתחתיו Search Facebook. אופציה זאת לוקחת אתכם לעמוד החיפוש הראשי, ובו תוכלו לבחור ב-Groups כדי למצוא רק קבוצות בתחום שמעניין אתכם (במקום אנשים, עמודים וכו'). ראו המחשה בסדרת התמונות הבאות:

חיפוש לפי תחום עניין, ואיך מבחינים בקבוצות:

כושר1

בחירת האופציה Search Facebook:

כושר2

בחירת האופציה של חיפוש קבוצות בלבד: כושר3

רשימת הקבוצות שנמצאו בחיפוש:

כושר4

  • דרך נוספת למצוא קבוצות בתחומכם היא לבדוק לאלו קבוצות הצטרפו החברים שלכם בפייסבוק שהם מאותו התחום. לצורך כך תצטרכו להיכנס לפרופיל שלהם, ובשורת התפריט לבחור More, ומתחת לזה לבחור ב-Groups, לפי הדוגמא הבאה. כך תגיעו לחלק בפרופיל שלהם בו מוצגות כל הקבוצות בהן הם חברים.

מציאת קבוצות

  • אפשר גם להקשיב להמלצות של פייסבוק. פייסבוק נוהג להציע לנו קבוצות להצטרף אליהן, על בסיס קבוצות בהן אנחנו כבר חברים, קבוצות שחברים שלנו חברים בהן, קבוצות בקרבת אזור המגורים שלנו או עמודים שעשינו להם לייק. את הקבוצות המוצעות ניתן לראות כאשר נמצאים בתוך קבוצה, בעמודה הימנית, תחת הכותרת Suggested Groups. בדרך כלל, הקבוצות שיוצעו לכם יהיו קשורות לתחום בו עוסקת הקבוצה בה אתם נמצאים.

Suggested

 

סוג אחר של קבוצות פייסבוק אליהן תוכלו להצטרף הוא קבוצות של אנשי שיווק – אשר בהן תוכלו להתעדכן בדרכי שיווק חדשות במדיה החברתית ולקבל מגוון רעיונות, גם בנושא של שיווק בקבוצות פייסבוק. דוגמא לקבוצה כזו היא מנהלי שיווק מצייצים. תוכלו למצוא קבוצות כאלה על ידי חיפוש ביטויים כמו "שיווק", "פרסום", וכו'.

סיכום

אם אתם מחפשים כלי באמצעותו תוכלו ליצור סביבכם קהילה, למתג את עצמכם כמומחים, לקדם את העסק שלכם, לספק שירות טוב יותר ללקוחותיכם, לקבל פידבקים לעסק שלכם, להתעדכן במה שחדש בתחומכם וליצור קשים עסקיים וקשרים עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים – קבוצות פייסבוק הן כלי מצוין לכך. יצא לכם להתנסות בשיווק עסק דרך קבוצות פייסבוק? מה היתה החוויה שלכם? שתפו אותנו בתגובות!

 

 

 

דפנה בן יהושע
דפנה בן יהושע
שמי דפנה בן יהושע. אחרי שהשלמתי תואר ראשון ושני במדעי החיים, ועסקתי בתחומים מגוונים החל מהדרכה בספארי ועד הוראת אנגלית, הבנתי שהתחום שמושך אותי באמת הוא כתיבה. אני כותבת ועורכת תוכן מזה מספר שנים וכיום מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה אליה משתייכת בין היתר גם חברת Teralead. ה"אני מאמין" שלי בכתיבה הוא שעל כל נושא ניתן לכתוב באופן מרתק, מפתיע ויצירתי ולהביא לתוכו את הזווית האישית שלי. עבורי, ההנאה הגדולה ביותר בכתיבה היא לראות כיצד משהו שכתבתי פותח לאנשים את הראש וחושף אותם לרעיונות חדשים.
Recommended Posts
Comments
pingbacks / trackbacks

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

לשיתוף הפוסט לחצו כאן
תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים