בלוג קידום אתרים ושיווק באינטרנט

טרהליד / פרסום בגוגל / 7 טיפים לכתיבת מודעות טקסט בגוגל שיזניקו את ההמרות באתר

7 טיפים לכתיבת מודעות טקסט בגוגל שיזניקו את ההמרות באתר

נכתב על ידי
בקטגוריה פרסום בגוגל

אם אתם בעלי עסק שחושבים לקדם את אתר העסק באמצעות קידום ממומן, מודעת טקסט איכותית שמדברת לעניין תסייע לכם להגדיל את כמות הביקורים באתרכם, ואף יכולה לעזור משמעותית ביצירת לידים, בהגדלת כמות ההמרות (שיחות טלפון, טפסי צור קשר, רכישות באתר ועוד) ואף עם שיפור יחס ההמרה הקיים. לכן, בפוסט זה החלטתי לכתוב על המאפיינים העיקריים של מודעות טקסט כאלה – כדי לעזור לכם לא לבצע טעויות בכתיבתן, ולהפיק מהן את מקסימום התוצאות.

התוכן הוא המלך – גם במודעות טקסט

כמה כבר צריך להשקיע בתוכן של מודעות? הן ממש קצרות, לא? אז זהו, שדווקא חשוב מאד להשקיע בתוכן שלהן: התוכן הכלול במודעה מהווה את שער הכניסה לאתרכם. מלבד נושא הרלוונטיות של המודעה למילת המפתח אותה מחפש הגולש, יש לתוכן חשיבות גדולה מבחינה תדמיתית. אם הוא איכותי הוא מעיד על איכותכם כעסק; אך אם יש שגיאות כתיב במודעה המפנה לדף הנחיתה או לאתר שלכם, זה עלול לגרום לגולשים לחשוב שאתם חברה לא מקצועית, שלא שמה לב לפרטים הקטנים ולא מייחסת חשיבות גבוהה לטקסטים המייצגים אותה.

בנוסף, חשוב לציין כי קיימים מקרים בהם מודעת טקסט כלל לא תעבור אישור במערכת של גוגל. יש חוקים ברורים ולעיתים אף נוקשים מה מותר לרשום במודעה ומה אסור. על פי נתון מעניין מאתר Expandedramblings, בשנת 2016 לא פחות מ-2 מיליארד מודעות נפסלו על ידי גוגל – והחברה אף כתבה על כך בבלוג שלה לפני כחודשיים:

5-22-2017 4-31-59 PM

2 מיליארד זו כמות לא מבוטלת, אך ניתן לצמצם את הסיכוי לפסילה בעזרת תשומת לב לפרטים, יחד עם למידת הנחיות גוגל למפרסמים. הנה מספר הנחיות נבחרות:

  1. על הטקסט במודעה להיות נכון מבחינה תחבירית.
  2. יש להשתמש בפיסוק בצורה מתאימה.
  3. יש להשתמש באותיות גדולות (capital letters) באנגלית בצורה נכונה.
  4. אסור לחזור על טקסט בצורה לא טבעית.

מה חשוב לדעת על מודעות טקסט מורחבות?

ב-2016 נכנסו לשימוש מודעות הטקסט המורחבות, המאפשרות לכתוב טקסט רב יותר במודעה, מה שיכול לשפר את איכותה. מפרסמים שלא עברו למודעות הטקסט המורחבות מפסידים שטח פרסום חשוב בו הם יכולים לספק מידע נוסף על השירותים שהם נותנים, ולכן למתחרים שלהם שמשתמשים במודעות המורחבות יש יתרון גדול עליהם. חשוב לציין שהיום כבר לא ניתן לערוך מודעות טקסט בפורמט הישן, וחובה ליצור מודעות טקסט מורחבות בלבד.

מאחר שכל העסק עוד די חדש, אתר WordStream ממליץ לכם להקדים את המתחרים ולהחליף את מודעות הטקסט הישנות בחדשות: כך תוכלו לזכות בשיעור קליקים גבוה יותר, וכך המודעה שלכם תבלוט יותר.

הנה דוגמה למודעות טקסט ישנות. כפי שניתן לראות, כמות הטקסט בהן מצומצמת:

מודעות טקסט ישנות

והנה דוגמא למודעות טקסט מורחבות. שימו לב להבדל בכמות הטקסט בין מודעות אלה למודעות הקודמות:

מודעות טקסט מורחבות

7 טיפים בדוקים לכתיבת מודעות טקסט מנצחות

בעבודתי כאיש PPC, למדתי עם הזמן ועם הניסיון מהן הדרכים לכתוב מודעות טקסט שמצד אחד עומדות בהנחיות של גוגל, ומצד שני, מעלות את הסיכוי שיותר גולשים יבקרו באתר ויבצעו בו את הפעולות שאתם מעוניינים שהם יבצעו. אלה הטיפים שצברתי – לשימושכם:

1. השתמשו במילת המפתח

כללו את מילת המפתח בגוף במודעה. תוכלו לכלול אותה בכותרת, בשורת התיאור ואף ב-נתיב 1 (לשעבר כתובת אתר לתצוגה). שימוש במילת המפתח יעלה את הרלוונטיות של המודעה ואת ציון האיכות שלה. גולש שהקליד מילת מפתח מסוימת ויראה אותה בגוף במודעה, יתמקד במודעה שתמשוך את תשומת ליבו כי היא כוללת בדיוק את מה שהוא חיפש.

2. הבדילו את עצמם מהמתחרים

הבלוג 3qDigital ממליץ לכם לבצע מחקר מתחרים טרם יצירת המודעה – וגם אני. למחקר מתחרים חשיבות גבוהה, שכן הוא יסייע לכם להימנע מכתיבת טקסט דומה למתחרים שלכם. קיימים ענפים תחרותיים מאוד לפרסום ברשת החיפוש, ובחלקם המודעות אף נראות אותו הדבר, כי הטקסטים דומים מאוד.

כדי שזה לא יקרה גם לכם, הדגישו מהם היתרונות שלכם לעומת המתחרים. במידה שהמחיר של המוצר אותו אתם מוכרים תחרותי מאד, כללו אותו במודעה. אם הטכנולוגיה של המוצר שלכם היא הצד החזק, ציינו זאת במודעה. אם יש לכם מגוון רחב של מוצרים או שירותים שמתאימים לכל כיס, כדאי לרשום זאת במודעה בצורה שהלקוח יבין זאת.

כדאי להיות יצירתיים ולא לחזור על אותם דברים לעוסים שוב ושוב. במידה שאתם אוהבים לפנות אל הלקוח בנימה אישית, לכו על זה. במידה שיש לכם עסק בעל אופי סולידי כמו משרד עורכי דין, חשבו כיצד אתם יכולים לנסח מודעת טקסט יצירתית שתסייע ללקוח להבחין בין המשרד שלכם לבין המשרד בעל המודעה המתחרה.

3. כללו במודעה קריאה לפעולה

המודעה תפסה את תשומת ליבו של הגולש? זה עדיין לא מבטיח שהוא יקליק עליה. עליכם להניע אותו לפעולה. מספר דוגמאות של קריאות לפעולה הן: "צלצל עכשיו לקבלת הצעת מחיר משתלמת", "פרטים והרשמה באתר", "הזמן כבר עכשיו באתר".

בהקשר זה חשוב לדעת שחוקי הפרסום במודעות גוגל אוסרים שהמודעה תכלול מילים כמו "הקלק כאן" או "לחץ כאן".

4. בצעו A/B Test

נסחו 2-4 מודעות טקסט שונות לכל קבוצת מודעות. במידה שיש לכם כותרת משכנעת, תוכלו להשתמש בה בכל המודעות העוסקות באותו הנושא, ובשורת התיאור לנסח טקסטים שונים: וכך תוכלו לבדוק איזה טקסט הניב שיעור קליקים גבוה יותר, כמות המרות גבוהה יותר, ומהי העלות להמרה של כל מודעה.

5. היו רלוונטיים

במידה שגולש מחפש "מכונת כביסה", זהו ביטוי כללי מאוד. לא ניתן לדעת האם ברצונו לרכוש מכונת כביסה, לתקן מכונה קיימת, או להתחיל בהשוואה מקיפה בין דגמים שונים של יצרנים שונים. במידה שמילת המפתח כללית מאוד תוכלו לשאול בכותרת המודעה את הגולש: "מחפש מכונת כביסה במחיר משתלם?" כך תסייעו לגולש להבין שאינכם טכנאים, אלא בעלי חנות למוצרי חשמל. בנוסף, נסחו מספר מודעות, אל תפנו רק בנוסח שאלה. כדאי שאחד הנוסחים של המודעה יכלול כותרת אסרטיבית יותר כמו "מכונת כביסה במבצע חסר תקדים".

6. בדקו את המודעות לפני הפרסום

לאחר שסיימתם לכתוב את המודעות, עברו עליהם לפחות פעמיים נוספות. שימו את עצמכם במקום הלקוח וחשבו האם המודעה מושכת מספיק, והאם אתם הייתם מקליקים עליה במידה שהייתם מחפשים את השירות או המוצר המבוקש. במקביל בדקו שגיאות כתיב, תחביר וסימני פיסוק. במידה שאינכם בטוחים שהניסוח טוב, בקשו מאחת הקולגות שלכם שיעיף מבט במודעות ויתן לכם את דעתו הכנה.

7. עשו שימוש בתוספי מודעות

לאחר שסיימתי להתמקד במודעת הטקסט עצמה, יש מספר תוספים שברצוני להמליץ עליהם כי הם עוזרים מאד בשיפור אטרקטיביות המודעה. שימוש בתוספים מהווה דרך מצוינת להגדיל את הנדל"ן של המודעה שלכם בגוגל, שכן ניתן לכלול בהם טקסט נוסף ולהמשיך ולהעלות את הרלוונטיות של המודעה.

  • תוסף שיחה להתקשרות

תוסף שיחה נותן לכם את האפשרות להציג מספר טלפון בגוף המודעה, כך שגולשים המשתמשים בטלפון הנייד יוכלו לצלצל כבר מהמודעה עצמה, מבלי להיכנס לדף הנחיתה. מספר הטלפון יופיע גם במחשבים נייחים. תוכלו להשתמש במספר מתחלף של גוגל, כך תוכלו לעקוב אחר כמות השיחות שקיבלתם, ולמדוד את האפקטיביות שלה.

  • תוסף Site Links

תוסף מסוג זה מאפשר לכם להוסיף קישורים לעמודים פנימיים באתר, או לדפי נחיתה המדברים על נושאים נוספים הקשורים לביטוי המפתח. אם אתם מעבירים חוגי יוגה, תוכלו לייצר קישור מסוג site link לעמוד נחיתה המדבר על קורס ספינינג, פילאטיס, קיקבוקסינג ועוד. מתחת לכל קישור תוכלו להוסיף 2 שורות תיאור, מה שמסייע להגדיל את הרלוונטיות והאיכות של המודעה.

  • תוסף יתרונות מרכזיים

עד לא מזמן תוסף זה נקרא תוספי מידע. זהו תוסף המאפשר לכם להוסיף שורה נוספת מתחת לגוף המודעה עצמה, בו ניתן לציין מהם היתרונות של העסק שלכם לעומת עסקים מתחרים. השתמשו בתוסף זה בתבונה, ונצלו אותו להוספת טקסט שלא הצלחתם להוסיף לגוף המודעה.

  • תוספי מידע מהאתר

תוספים אלה מהווים טקסט מובנה נוסף בו ניתן לציין מהם יתרונות העסק. רבים מתבלבלים בין תוסף זה לבין תוסף "יתרונות מרכזיים", אך בתוספי מידע מהאתר ישנם מספר קטגוריות מובנות מהן ניתן לבחור, כמו: Types, Service Catalog, Amenities ועוד. במידה שאתם מפרסמים חנות למוצרי חשמל, תוכלו להשתמש בקטגוריה "Service Catalog" ולציין את המוצרים אותם אתם משווקים: מדיח כלים, מייבש כביסה, מחשבים ניידים, מזגן מיני מרכזי ועוד.

*נכון להיום התוסף איננו זמין בעברית. במידה שאתם מקדמים אתר עם מודעות טקסט באנגלית או בשפות אחרות שהוא תומך בהן – זכיתם!

אם אתם פחות בקטע של קריאה, צפו בסרטון הבא בו גוגל בכבודה ובעצמה מציגה 5 טיפים חשובים לכתיבת מודעה:

ואם אתם רוצים להשלים את הידע שלכם לגבי פרסום בגוגל וגם פרסום בפייסבוק, אני ממליץ לכם לקרוא את המאמר הקודם שפרסמתי, על שגרת יומו של מנהל קמפיינים PPC.

סיכום

אם אתם כבר כותבים מודעות טקסט לעסק שלכם, אך עד כה לא נחלתם הצלחה אתן, אני ממליץ לכם להשתמש לפחות בכמה מהטיפים שנתתי לעיל ולראות אם חל שיפור.

יש לכם עוד טיפים לכתיבת מודעות טקסט אפקטיביות? רוצים להוסיף למה שכתבתי או לחדד אחד מהסעיפים? אשמח לשמוע מכם בתגובות! 🙂

אוראל שמע
אוראל שמע
שמי אוראל שמע. תמיד הייתה לי גישה טובה למחשבים, ולאחר תקופה בעולם המכירות בחרתי ללמוד ולהתמקצע בעולם השיווק הדיגיטלי הדינמי והמרתק. מזה מספר שנים שאני מנהל קמפיינים ממומנים ללקוחות מגוונים, וכיום עוסק בכך במסגרת עבודתי בקבוצת אנגורה מדיה. אני מאמין שכל עסק זקוק לנוכחות ברשת, בדגש על שילוב מספר ערוצי שיווק אונליין כמו: קידום אורגני, קידום ממומן, רשתות חברתיות ועוד. נהנה לכתוב מאמרים בתחום ולהתעדכן בחידושים. חובב שפות, המרות וקיצורי מקלדת.
Recommended Posts
Showing 2 comments
  • איציק עגם
    להגיב

    מאמר נפלא,
    תשמעו, אני חייב לציין שהשקעתם מאוד במאמר!
    תודה רבה

    • אוראל
      להגיב

      בשמחה 🙂

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

לשיתוף הפוסט לחצו כאן
תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים