בלוג קידום אתרים ושיווק באינטרנט

טרהליד / קידום אורגני / 10 סיבות לגייס ג'וניור למשרת קידום אתרים

10 סיבות לגייס ג'וניור למשרת קידום אתרים

נכתב על ידי
בקטגוריה קידום אורגני

בעולם השיווק הדיגיטלי ובהייטק בפרט, ידוע שלא קל למצוא משרה עם ניסיון מעשי מועט. במידה ובחנתם לאחרונה תיאורי משרות, בוודאי נתקלתם ברשימת דרישות שלא מביישת משרות המיועדות למדעני טילים ואסטרונאוטים, מה שמעלה את התהייה כמה מועמדים באמת יכולים להתאים למשרות אלו. במשרות רבות דורשים יכולות אקסל גבוהות, אנגלית ברמת שפת אם, שליטה במספר פלטפורמות פרסום, יכולת מולטי-טסקינג, עמידה בדד-ליינים צפופים, איכויות של נינג'ה ועוד.

עם התפשטות תחום קידום האתרים ופתיחת עוד ועוד סוכנויות הדרישה למקדמים עולה, כאשר מעסיקים  מסוימים יעדיפו מועמדים בעלי ניסיון של שנה-שנתיים לפחות. דרך יעילה ומעניינת להמשיך ולהתפתח בענף זה, המאופיין בשינויים תכופים, היא דווקא לקחת בחשבון גיוס של מועמד עם ניסיון מועט בתחום, הרעב ללמוד ולהתפתח בתעשייה.

במידה שאתם עדיין סקפטיים, קראו את היתרונות הבאים ואולי תאמצו את התפיסה החדשה שתופסת תאוצה (נרשם בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, עם הקוראות הסליחה).

1. דף חלק

לעובד עם מעט ניסיון אין דעות קדומות או משקעים מן העבר על עולם השיווק הדיגיטלי, כך שהוא עשוי להיות עם ציפיות גבוהות ורצון אמיתי ללמוד. בכל סוכנות דיגיטל קיימים נהלים שונים ואווירה אחרת, כך שבאפשרותכם להתאים באופן טבעי את העובד החדש לצרכי החברה. הכווינו אותו כיצד יש לבצע משימה על הצד הטוב ביותר, על פי הניסיון רב השנים שצברתם.

2. קיבולת למידע ורעב ללמוד

כבר גייסתם מועמד טרי למשרת קידום אתרים? כמות המידע שעובד זה מסוגל לעבד עשויה להפתיע אתכם לטובה. עובדים חדשים צמאים למידע טרי שיסייע להם להפוך לאנשי הדיגיטל של המחר. גם אם לאחר גיוס עובד נוצר מצב של עומס גדול בלוחות הזמנים, תוכלו ללמד את העובד אילו משימות יש לתעדף, כך שיתמקד בנושאים החשובים יותר. עובד שזה עתה סיים קורס שיווק דיגיטלי מחפש הכוונה והזדמנות, שימקמו אותו על הדרך המהירה להצלחה.

3. מבחר רחב של מועמדים

מי מאיתנו לא מכיר את קבוצת הפייסבוק המפורסמת "משרות הייטק ושיווק ללא ניסיון", הקבוצה הגדולה ביותר בפייסבוק ישראל, עם לא פחות מ-118,282 חברים. קבוצה זו מציגה לכם המעסיקים תמונת מצב עדכנית ביותר – ישנם דורשי עבודה רבים בתחום הקידום, בעלי מגוון כישורים ורקע מעניין. תוכלו לבחור את המועמד שהכי יתאים לחברתכם, כך שישתלב בצורה המיטבית בסביבת העבודה שלכם.

משרות הייטק ושיווק ללא ניסיון

4. הגדרת תפקיד

עולם השיווק הדיגיטלי עשיר בהזדמנויות הממתינות לכם מעבר לפינה. גלו גמישות ועודדו את העובד החדש להוכיח את עצמו בתחום אחריות נוסף, כמו: כתיבת מאמרים, גרפיקה ועיצוב, התעסקות בקוד, סטטיסטיקה ואנליזה, ובמקביל תוכלו לתת לו תחומי אחריות נוספים הקשורים לתפעול המשרד, כמו מציאת ציטוטי SEO שכדאי לתלות על הקיר, או ארגון מסיבת יום חמישי שמח במשרד 🙂

עם זאת, אל תצפו שהעובד החדש יספיק את כל מה שאתם מתכננים לו בחודש הראשון לעבודתו. על פי מאמר על מולטי-טסקינג בכלכליסט, מחקרים שבחנו את יעילות המולטי-טסקינג הראו שאנשים שניסו לבצע הרבה משימות במקביל, הרגישו שביצעו אותן בצורה לא אופטימלית. לכן, במידה שאינכם רוצים להבריח את העובד במהרה, הקצו עבורו משימה אחת בכל עת, לפחות בשלב ההתחלתי. זכרו שלא כולם מגיעים עם רקע בתעשייה המאוד עסוקה הזו, ועלולים להיבהל מעומס העבודה הלא שגרתי.

5. אנרגטיות ואופטימיות

אם המשרד שלכם קצת תשוש ופסימי, עובד חדש יכול לעשות את ההבדל ולתת זריקת מוטיבציה משמעותית. נסו למצוא מועמד בעל אנרגיות חיוביות, שירומם את האווירה של חברי הצוות וידרבן אותם ליהנות מיום העבודה הארוך. זכרו – יש לשמור על אופטימיות העובד. אל תשתפו אותו בכעסים ומרמורים על דברים שקרו בעבר בתוך החברה או מול הלקוחות. עודדו אותו לבצע משימות שנראות לעובדים ותיקים כפחות אטרקטיביות, ואולי הוא ימצא את הדרך לבצע אותן בדרך שונה ומעניינת.

6. רעיונות טריים

עובדים ותיקים התקועים בשגרה עלולים להתייחס לדברים שונים בעבודתם כמובנים מאליהם. עובד טרי יגיע עם רעיונות חדשים שטרם חשבתם עליהם, וראייה שונה של המצב הנוכחי. מומלץ לקחת בחשבון הצעות ייעול אלו לטובת פיתוח החברה. תוכלו במקביל לקבוע סדנאות חודשיות ולעודד את העובדים – גם החדשים שבהם – לתת הדרכה לחבריהם בנושאים מקצועיים מגוונים.

7. אופק עתידי

לא בכל מקום עבודה יהיו מוכנים להמר על עובד חדש עם מעט ניסיון, ולתת לו את הצ'אנס החשוב הזה להוכיח את עצמו. עובד שזכה להתקבל לחברתכם עוד כשהיה בתחילת דרכו, סביר שיעריך אתכם על שהשקעתם בו את הזמן על הכשרתו. הוא יראה אופק עתידי בחברה להתקדמות, הן מבחינת התפקיד והן מבחינת תחומי האחריות שלו.

8. השקעת מאמצים רבים

ידוע שבמקום עבודה חדש הרושם הראשוני חשוב מאין כמותו. עובדים חדשים רבים בוחרים לעבוד קשה בכדי להרשים את סביבת העבודה, כדי להוכיח את נחיצותם בחברה, וזו תקופה אופטימלית עבור העובד להרגיש פריחה מבחינה מקצועית. לכם כמעסיקים זה רק משתלם כמובן.

9. שכר התחלתי

עובדים חסרי ניסיון בענפים רבים בשוק מקבלים לרוב שכר התחלתי. עובד חדש יכול לספק תמורה גבוהה עבור שכר התחלתי ולבצע נפח רב של משימות, מה שייתן לכם תמורה יפה עבור ההשקעה שלכם.

בכל מקרה שכרם ההתחלתי של מקדמים אינו כה נמוך ואף גבוה יותר מזה של חבריהם העושים את צעדיהם הראשונים בתעשיית הפרסום, כפי שפורסם בכתבה הזאת ב-ynet:

שכר בשיווק דיגיטלי

10. כי צריך להכשיר את דור העתיד

אם אתם לא תתנו להם צ'אנס, אולי אחרים יחטפו אותם 🙂 זכרו שגם אתם הייתם פעם צעירים, יפים וחסרי ניסיון. מישהו היה חייב לתת לכם צ'אנס בכדי שתטבלו לראשונה בתעשיית הדיגיטל.

סיכום

אל תשכחו לעשות תיאום ציפיות מלא מול המועמד הטרי. הסבירו לעובד החדש כיצד צפוי להיראות יום העבודה החדש שלו, שהוא עתיד ללמוד מסה אדירה של חומר מקצועי. לשם כך, בחרו מראש עובד שיוכל להתמודד עם למידה מרובה והסתגלות לשינויים תכופים המאפיינים את עולם הדיגיטל.

ואם אתם ממש לא סומכים על מועמדים בראיון עבודה, הרגישו חופשי להשתמש בסטארט אפ הבא שיעזור לכם לתפוס אותם על חם:

אוראל שמע
אוראל שמע
שמי אוראל שמע. תמיד הייתה לי גישה טובה למחשבים, ולאחר תקופה בעולם המכירות בחרתי ללמוד ולהתמקצע בעולם השיווק הדיגיטלי הדינמי והמרתק. מזה מספר שנים שאני מנהל קמפיינים ממומנים ללקוחות מגוונים, וכיום עוסק בכך במסגרת עבודתי בקבוצת אנגורה מדיה. אני מאמין שכל עסק זקוק לנוכחות ברשת, בדגש על שילוב מספר ערוצי שיווק אונליין כמו: קידום אורגני, קידום ממומן, רשתות חברתיות ועוד. נהנה לכתוב מאמרים בתחום ולהתעדכן בחידושים. חובב שפות, המרות וקיצורי מקלדת.
Recommended Posts

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

לשיתוף הפוסט לחצו כאן
תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים