בלוג קידום אתרים ושיווק באינטרנט

טרהליד / פרסום בגוגל / איך תנהלו קמפיין ממומן בעצמכם? תכונות חשובות ושאלות נפוצות

איך תנהלו קמפיין ממומן בעצמכם? תכונות חשובות ושאלות נפוצות

נכתב על ידי
בקטגוריה פרסום בגוגל

זה מספר שנים שאני מנהל קמפיינים ממומנים בגוגל אדוורדס ובפייסבוק עבור לקוחות מגוונים העוסקים בתחומים שונים, וכיום אני עושה זאת גם במסגרת טרהליד, חברה שמספקת שירותי קידום אתרים לעסקים קטנים ובינוניים. מכיוון שהתחום של פרסום ממומן מאד מתפתח היום, ועוסקים בו לא רק מקדמי אתרים, אלא גם בעלי עסקים קטנים שמעוניינים לקדם את העסק, רציתי לתת לכם מעין הכוונה, הכוללת מידע חשוב למי ששוקל להתחיל לנהל קמפיינים ממומנים, בין אם זה נעשה במסגרת עבודה בסוכנות דיגיטל, כפרילנסר עבור לקוחות פרטיים, או כבעל/ת עסק שרוצים לעשות זאת בעצמם.

4 תכונות חשובות למנהל/ת קמפיינים

יכולת טכנית

עבודה על קמפיינים בפלטפורמות שונות (גוגל ופייסבוק) מצריכה ידע טכני רב בסביבה ממוחשבת, מעבר לידע הבסיסי שיש כיום לאנשים רבים. הפרסום אונליין נעשה במדיה דיגיטלית: מחשבים, טאבלטים וסמרטפונים, כך שכל ידע נוסף שתביאו עמכם יסייע לשפר את איכות הפרסום ויעזור לכם להיקלט במקצוע הנחשק. 

יש לכם סבלנות לשבת זמן רב מול מחשב ולהתמודד עם בעיות טכניות (מודעה שלא עברה אישור, קמפיין ללא חשיפות ועוד)?

אתם יכולים לסמן וי ולהמשיך לסעיף הבא 🙂

ראש אנליטי

אין צורך להיות אנליסט/כלכלן בכיר בשביל להבין כמה נתונים בסיסיים, כמו כמה גולשים הקליקו על מודעה (מעיד על שיעור הרלוונטיות שלה לגולשים), כמה השאירו פרטים בדף הנחיתה או כמה רכשו מוצר אונליין (מעיד על הצלחת הפרסום). אבל חשוב מאד לדעת כיצד לשקלל את הנתונים החשובים האלו. בכל אתר חייבת להתבצע מדידה של תנועת הגולשים, לרוב בעזרת מערכת גוגל אנליטיקס, שם תקבלו את כל הנתונים על ביצועי האתר. במערכות הפרסום של גוגל ופייסבוק תוכלו גם כן להיחשף לנתונים רבים, ולקבל החלטות בהתאם לביצועים. חשוב שלא להתעכב יותר מדי עם ערימת הנתונים הללו ולבצע אדפטציות בהתאם למתרחש.

יצירתיות

אם אין לכם צד שלישי שכותב עבורכם את המודעות, תצטרכו לעשות זאת בעצמכם. לתוכן המודעות חשיבות גבוהה. מודעה איכותית צריכה להיות ייחודית, בולטת ורלוונטית לגולש שצופה בה, כך הוא יקליק עליה ובסופו של דבר יבצע פעילות רצויה באתר, הידועה במונח המקצועי "המרה".

יתרון נוסף של יצירתיות אינו רק בניסוח מודעות, אלא גם ביצירת רעיונות חדשים מעניינים עבור הפרסום, למשל איזה מבצע חדש כדאי להשיק, או איך להפוך את הפרסום למהפכני ו"מחוץ לקופסה".

מומחית השיווק בת' קומסטוק אמרה פעם:" “You can’t sell anything if you can’t tell anything.”

חשיבה אסטרטגית

כדי לנהל קמפיינים תידרשו להכין תכנית פעולה מסודרת עבור האסטרטגיה שלכם. תחילה, יש לבדוק את המצב הקיים של הקמפיין, לקבוע מהם היעדים אותם תרצו להשיג (מכירות באתר, שיחות טלפון, הורדת מדריך חינמי), מיהו הקהל אליו אתם פונים (מגדר, גיל, עסק B2B או עסק B2C), באיזה צורה תפנו אליו (רצינית ורשמית או קלילה ומגניבה) ובאיזה שטח פרסום סביר להניח שתמצאו אותו (YouTube, Instagram, Facebook, Google Search).

סימנתם וי על כל אחת מהתכונות? כנראה שאתם מוכנים לניהל קמפיינים ממומנים 🙂 עלו והצליחו!

שאלות נפוצות על ניהול קמפיינים

האם ידע קודם בעיצוב גרפי יכול לעזור?

כן.

אם אתם שולטים בתוכנת פוטושופ, הכינו באנרים יפים לשימוש בפלטפורות שונות. מומלץ לקבל פידבק מהסביבה הקרובה שלכם ולבקש שלא יחסכו מכם ביקורת, כך תדעו האם הבאנרים באמת "עושים את העבודה" או שאולי הם לא נראים מספיק טוב. כמו כן, מומלץ להכין מספר סקיצות עם מספר מסרים שונים.

האם ידע בבניית דפי נחיתה יכול לסייע?

בוודאי.

רוב המודעות היום מפנות לדפי הנחיתה. חשוב שדף נחיתה יהיה מאוד ממוקד למה שגולש חיפש. אם ביכולתכם לייצר בקלות ובמהירות דפי נחיתה במערכת מסוימת, תגדילו משמעותית את הסיכוי שהגולש ימיר בדף הנחיתה. מומלץ לערוך סקר מתחרים ולבדוק במה ההצעה שלכם שונה, ולהדגיש את היתרונות המשמעותיים שלכם כדי לסייע לגולשים להבין את ההבדלים ביניכם לבין המתחרים.

האם ידע בקוד יכול לסייע?

לא בהכרח.

כאשר מנהלים קמפיינים ממומנים, קיימת התעסקות בסיסית ביותר בקטעי קוד קצרים מאוד, כמו קוד רימרקטינג, קוד המרות ושיחות מהאתר. אין צורך בידע בכתיבת הקוד עצמו, אלא בהטמעתו בדף הנחיתה או העברתו לגורם המטפל, למשל מנהל האתר. הסיפור אינו מסתיים כאן, באחריותכם להסביר למנהל האתר היכן מטמיעים את הקוד באתר, למשל בתחילת תגית ה-Body, ולוודא שהקוד אכן פועל בצורה תקינה.

לא נדרש ידע ממשי בשפת קוד כלשהי, אך כן נדרשת הכרות בסיסית עם מבנה קוד אתר, והבנת המשמעות של קטעי הקוד הללו.

אני בעל/ת עסק שרוצה לפרסם את העסק שלי. מה עוד עליי לדעת על פרסום ממומן?

במקרה הזה, הכי פשוט שתקראו את הפוסט שלי על שאלות נפוצות על פרסום בגוגל אדוורדס.

בסרטון הבא תוכלו לראות מה עוד נדרש כדי להפוך למומחה PPC ב-2017:

יש לכם שאלות נוספות שלא הוזכרו במאמר? כתבו אותן בתגובות ואשמח לסייע 🙂

אוראל שמע
אוראל שמע
שמי אוראל שמע. תמיד הייתה לי גישה טובה למחשבים, ולאחר תקופה בעולם המכירות בחרתי ללמוד ולהתמקצע בעולם השיווק הדיגיטלי הדינמי והמרתק. מזה מספר שנים שאני מנהל קמפיינים ממומנים ללקוחות מגוונים, וכיום עוסק בכך במסגרת עבודתי בקבוצת אנגורה מדיה. אני מאמין שכל עסק זקוק לנוכחות ברשת, בדגש על שילוב מספר ערוצי שיווק אונליין כמו: קידום אורגני, קידום ממומן, רשתות חברתיות ועוד. נהנה לכתוב מאמרים בתחום ולהתעדכן בחידושים. חובב שפות, המרות וקיצורי מקלדת.
Recommended Posts

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

לשיתוף הפוסט לחצו כאן
תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים