בלוג קידום אתרים ושיווק באינטרנט

טרהליד / פרסום בגוגל / הצצה לשגרת יומו של מנהל קמפיינים PPC

הצצה לשגרת יומו של מנהל קמפיינים PPC

נכתב על ידי
בקטגוריה פרסום בגוגל

בשנת 2017 הפרסום בדיגיטל צפוי לעקוף את הפרסום בטלוויזיה. חזאים בעולם הפרסום הבינלאומי צופים שמפרסמים יוציאו יותר כסף על פרסום בדיגיטל מאשר על פרסום בטלוויזיה, כאשר התחזית ל-2017 היא שמפרסמים צפויים להוציא 68.8 מיליארד דולר על פרסום דיגיטלי רק בשנה הקרובה.

התופעה מתבטאת לא רק בפרסום בטלוויזיה. נוסעים בתחבורה ציבורית לעבודה? הסתכלו סביבכם מחר בבוקר כשאתם בדרך לעבודה או בערב כשאתם בדרך הביתה: סביר להניח שתראו את כל היושבים בוהים במסך הסמארטפון שלהם, מאזינים למוזיקה, או עושים את שני הדברים במקביל. מעטים הם אלה שעדיין קוראים את העיתונים החינמיים, או מסתכלים סביבם על שלטי חוצות. הפרסום הדיגיטלי דוחק את הפרסום המסורתי, וזה ניכר בכל החזיתות.

בעקבות התחזקות הפרסום בדיגיטל גוברת הדרישה לידיים עובדות נוספות בתעשיה, לתפקידים כגון מנהלי קמפיינים במודל ה-PPC, מקדמי אתרים בשיטת SEO, מנהלי רכש מדיה, מעצבים גרפיים, כותבי תוכן שיווקי, מתכנתים ותפקידים נוספים.

במאמר זה אסקור את שגרת העבודה של מנהל קמפיינים PPC בפלטפורמות של גוגל ופייסבוק: מהו אופי עבודתו וכיצד נראה סדר יומו. כך תוכלו להכיר טוב יותר את התפקיד, ולשקול האם תרצו לנסות להיכנס אליו.

אבל רגע לפני, אני מציע לצפות בסרטון הבא, בעזרתו ניתן להבין טוב יותר את מודל הפרסום PPC ("תשלום לפי קליק"):

פלטפורמות הפרסום הנפוצות וכיצד עובדים אתן

Google AdWords

מרבית הכנסותיו של תאגיד גוגל מגיעות משירותי הפרסום שהוא מציע, הכוללים את הפלטפורמה הידועה Google AdWords. המערכת כוללת מספר רשתות בהן משתמשים מנהלי הפרסום של חברות ועסקים: רשת החיפוש (מודעות טקסט), רשת המדיה (באנרים שניתן למצוא באתרי חדשות) ו-YouTube, שנמצא בבעלותו של תאגיד גוגל.

Google AdWords

אין מינימום תקציב לפרסום בגוגל, ניתן להתחיל לפרסם בתקציב של 50 ש"ח ליום. במידה שבוחרים בפחות מ-50 ש"ח ליום, התנועה שמקבלים לאתר תהיה מצומצמת מאוד.

לצורך עבודה עם מערכת AdWords יש להקים חשבון מפרסם עבור העסק עבורו רוצים להריץ קמפיין, למשל "אבי מזגנים". ההקמה כוללת מחקר מילות מפתח, בו בוחרים את הביטויים שכאשר משתמשים בגוגל יקלידו אותם – תופיע המודעה הרלוונטית. למשל, "תיקון מזגנים", "כמה עולה מזגן", "מיני מרכזי" ועוד.  

השלב הבא הוא חלוקה היררכית בצורה הבאה:

  1. קמפיין – בו ניתן להגדיר תקציב, שפה, אזור גאוגרפי ועוד. קמפיין מכיל מספר קבוצות מודעות.
  2. קבוצת מודעות – מכילה מודעות ומילות מפתח לפי נושאים ורלוונטיות.
  3. מודעות – בעזרתן מספרים לגולשים על השירות או המוצר המוצעים.
  4. מילות מפתח – הביטוי אותו מקלידים הגולשים בחיפוש במנוע החיפוש, שמפעיל את המודעות.

AdWords hierarchy

לאחר שלב הקמת הקמפיין בגוגל יש לבצע אופטימיזציה שוטפת, כלומר, שיפור של ביצועי הקמפיין. כאן חשוב לציין שמלכתחילה, עוד בהקמת הקמפיין, מומלץ לפעול לפי הנחיות גוגל למפרסמים, זאת משום שיש מקרים שבהם מפרסם לא עומד בקריטריונים או מפרסם מוצר בצורה שלא תואמת את המדיניות של גוגל, ולכן עלול להיווצר מצב של מודעה שאינה מאושרת, ואף השעייה של חשבון פרסום.

שתי דוגמאות לדרכים לשפר את ביצועי הקמפיין לאחר שעלה:

  • ניתן להגדיל את הביד (מכרז) של מילות המפתח בכדי שהמודעות יופיעו במיקום גבוה יותר (גוגל היא פלטפורמה בה מתקיים מכרז בו המפרסמים מתחרים בכדי להופיע בעמוד הראשון במיקום גבוה).
  • ניתן לשלול מילות מפתח שמפעילות את המודעות אך אינן רלוונטיות לפרסום. אם גולש חיפש "טכנאי מזגנים בחיפה" והמפרסם הנו טכנאי מבאר שבע, ניתן לבצע שלילה של הביטוי "חיפה" או "הצפון" וכדומה.

Facebook Ads

הפרסום בפייסבוק שונה מהפרסום בגוגל. בעוד שבגוגל הפרסום מוגדר כפרסום מסוג Pull, בו פונים לגולשים שכבר הביעו עניין במוצר או בשירות המוצע – בפייסבוק הפרסום מוגדר כפרסום מסוג Push, בו פונים באופן יזום לגולשים פוטנציאלים.

מבחינה היררכית, החשבון של פייסבוק מזכיר את המבנה של גוגל, אך הטרמינולוגיה משתנה במספר מקרים: בגוגל קבוצת מודעות נקראת Ad Group, ובפייסבוק נקראת Ad Set. בנוסף, בגוגל המושג Cost מתייחס לעלות הכוללת של הפרסום, ובפייסבוק אותו מושג מתייחס לעלות לליד או המרה.

Facebook ads performance

עלות הפרסום בפייסבוק משתנה בהתאם לתקציב הלקוח. ניתן לפרסם בפייסבוק בעלויות של 1000 ש"ח בחודש לצורך בדיקת הכדאיות.

מה מיוחד בפרסום בפייסבוק? קהלים, קהלים – ושוב קהלים. פייסבוק יודעים עלינו הכל, ולכן ניתן לבחור מאפיינים מאוד ספציפיים של גולשים לטירגוט. במידה שאתם מפרסמים עסק של חנות בגדים לתינוקות, תוכלו לבחור לפרסם רק לנשים (מגדר) נשואות (מצב משפחתי) בגילאי 22-40 (גיל) בכפר סבא (מיקום גאוגרפי), למשל.

פרסום באאוטבריין (Outbrain)

אאוטבריין היא פלטפורמת פרסום באתרי חדשות, אשר נוסדה על ידי שני יוצאי יחידת 8200. הפלטפורמה מציעה פרסום בעזרת אלגוריתם ייחודי: לאחר שקראתם כתבה ברשת (למשל באתר חדשות), בתחתית הכתבה יהיו המלצות לכתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם. הפרסום באאוטבריין אינו נחשב יקר: המינימום לפרסום ביום הנו 10 דולר.

יתרון אחד בפרסום באאוטבריין הוא קבלת תנועה חדשה ומעניינת מאתרי גדולים כמו וואלה או מאקו, שלהם תנועת גולשים יומית עצומה. את תנועת הגולשים המפרסם יכול להפנות לאתר המבוקש באמצעות מאמר באתר שהוא בעל ערך לגולש ואינו שיווקי מדי.

תהליך הקמת קמפיין באאוטבריין איננו מסובך כלל וכולל שני שלבים עיקריים:
  1. קביעת הגדרות: תקציב, מיקום, סוג מכשיר (נייח/נייד/טאבלט) ומחיר מקסימלי לקליק.
  2. בחירת כותרות + תמונות למודעה. יש לבחור כותרות ותמונות רלוונטיים לכתבה שיגרמו לגולשים להקליק על המודעה.

היבטים נוספים בעבודתו של מנהל קמפיינים PPC

קשרי לקוחות

קיימות סוכנויות פרסום דיגיטל בהן למנהל הקמפיינים כלל אין קשר עם הלקוחות. סוכנויות אחרות יעדיפו שמנהל הקמפיינים יהיה גם מנהל תיקי הלקוחות, שאחראי על תקשורת מלאה עם הלקוחות באימייל או טלפון. מלבד אימיילים וטלפונים עשויות להיות גם פגישות פרונטליות עם הלקוחות, לדוגמה פגישה רבעונית בה סוקרים את ביצועי הפרסום בפלטפורמות השונות. בפגישות אלו ניתן לשוחח על הרחבת הפרסום, לקבל מידע חדש מן הלקוח על פעילות החברה, ולהגדיר יעדים.

חוששים שתקשורת עם לקוחות בתחום הדיגיטל עלולה להיות קצת מרתיעה? במאמר על סוגי לקוחות קידום אתרים תמצאו כלים כיצד להתמודד עם חששות אלו.

ניהול משימות

בדומה לתחומים רבים נוספים, גם תחום הדיגיטל מתאפיין במולטי טאסקינג, ולא בהכרח עם תוצאות טובות. עדיף להתמקד בכל פעם במשימה אחת כדי לבצע אותה ביתר דיוק ותשומת לב, במקום להתפזר על הרבה משימות במקביל ולהתרשל בביצוען. למשל, במידה שיש להגיש דו"חות חודשיים ללקוח, עדיף להשהות את תהליך האופטימיזציה השוטף ולפנות  זמן בלו"ז לטובת פעילות זו. את הלו"ז בוחרים רבים לנהל בעזרת מערכת CRM, בה נמצאים כרטיסי לקוח והמשימות אותן יש לבצע.

אינכם מכירים מערכות CRM ומתלבטים באיזו מערכת לבחור? אתר PCMAG ערך השוואה עדכנית של עשר תוכנות ה-CRM המובילות לשנת 2017 בה תוכלו להיעזר.

ארגון סדר היום

לצד מערכת ה-CRM, ישנן עוד דרכים בהן ניתן לנהל משימות ולארגן את סדר היום, על בסיס יומי, שבועי וחודשי:

  1. יומן – מומלץ לבחור יומן דיגיטלי בעל אפשרות גיבוי בענן, כמו היומן בחשבון גוגל, אליו ניתן לגשת גם מהסמארטפון ולהיות רגועים שכל פעילות ותזכורת נשמרת בו.
  2. תזכורות בכתב – במידה שאתם old fashioned, אולי תעדיפו לכתוב במחברת את כל המשימות שלכם לאותו היום. עדיף להשתמש במחברת ולא בפתקים, מחשש לאובדן או אי סדר.
  3. תזכורות בענן – המעודכנים והדיגיטליים מביניכם עשויים להעדיף שימוש באפליקציות מתחוכמות לניהול זמן. אפליקציות מומלצות הן Google Keep או EverNote: ניתן לרשום בהן הערות, לערוך רשימות או להכניס תזכורות שיסתנכרו עם לוח השנה של גוגל. בנוסף, ניתן לכלול בהערות או בתזכורות תמונות, לשלב בהן קישורים לחיצים לאתרי אינטרנט ועוד. את המידע שהכנסתם לאפליקציות ניתן לארגן בדרכים שונות לפי העדפותיכם וכן לעשות לו גיבוי אוטומטי.

סיכום

שגרת יומו של מנהל קמפיינים PPC דינמית ומעניינת למדי: טיפולים שוטפים בלקוחות קיימים, פגישות, קליטת לקוחות חדשים, כתיבת תוכן שיווקי, הקמות קמפיינים ולמידה של חומר חדש מדי שבוע. במידה שהגעתם עד לכאן ולא נרתעתם – אולי כדאי לכם לשקול קריירה בתחום 🙂

יש לכם תובנות נוספות מהתפקיד, הסתייגויות או טיפים שברצונכם להוסיף? מוזמנים לכתוב לי בתגובות!

אוראל שמע
אוראל שמע
שמי אוראל שמע. תמיד הייתה לי גישה טובה למחשבים, ולאחר תקופה בעולם המכירות בחרתי ללמוד ולהתמקצע בעולם השיווק הדיגיטלי הדינמי והמרתק. מזה מספר שנים שאני מנהל קמפיינים ממומנים ללקוחות מגוונים, וכיום עוסק בכך במסגרת עבודתי בקבוצת אנגורה מדיה. אני מאמין שכל עסק זקוק לנוכחות ברשת, בדגש על שילוב מספר ערוצי שיווק אונליין כמו: קידום אורגני, קידום ממומן, רשתות חברתיות ועוד. נהנה לכתוב מאמרים בתחום ולהתעדכן בחידושים. חובב שפות, המרות וקיצורי מקלדת.
Recommended Posts

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

לשיתוף הפוסט לחצו כאן
תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים