בלוג קידום אתרים ושיווק באינטרנט

טרהליד / מדיה חברתית / מתכוננים ל-2016: טרנדים במדיה חברתית שחייבים להכיר

מתכוננים ל-2016: טרנדים במדיה חברתית שחייבים להכיר

נכתב על ידי
בקטגוריה מדיה חברתית

2016 כבר ממש מעבר לפינה, מה שאומר שאלה הם הרגעים האחרונים שנשארו לכם לתכנן את אסטרטגיית השיווק שלכם לשנה הקרובה. שלא במפתיע, הרשתות החברתיות נשארות שחקניות מרכזיות בתחום השיווק הדיגיטלי ואף מגדילות את כוחן: אם בינואר האחרון 70 אחוזים מהעוסקים בשיווק הצהירו שהם מתכוונים להגדיל את תקציב הפרסום שלהם ברשתות חברתיות, ניתן לשער שב-2016 הנתון הזה הולך רק לגדול. זאת במיוחד לאור העובדה שלצד פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ופינטרסט, שהן רשתות חברתיות ותיקות יחסית, רשתות חברתיות חדשות יותר, כמו סנאפצ'ט, מתחילות גם הן לבלוט בכל מה שקשור לשיווק.

לרשתות חברתיות יש תפקיד חשוב במספר היבטים בשיווק של עסקים, החל ממיתוג ועד לשיפור יחס המרה. ולכן, מומלץ מאד לעסקים קטנים ובינוניים אשר יכולים להרוויח דרכן לא מעט לקוחות, להישאר מעודכנים בכל שינוי וחידוש שקורה בתחום. כדי לעזור לכם בכך, גיבשתי רשימה של הטרנדים הבולטים במדיה חברתית שלפי כל התחזיות, הולכים לתפוס חזק ב-2016.

שידורי וידאו בלייב

בשנים האחרונות הרצון לראות הכל בלייב ולהישאר מעודכנים כל הזמן הולך ומשתלט גם על הרשתות החברתיות. לייב בלוגינג ולייב טוויטינג הם כבר סיפור ישן – הטרנד ששולט עכשיו הוא לייב סטרימינג. יותר ויותר רשתות חברתיות מבינות שהגולשים רוצים להיות "בתוך" האירוע עצמו, ולא לחוות אותו בדיעבד. נכון לעכשיו, המועמדות לככב בתחום הן סנאפצ'ט והרשתות החברתיות החדשות Periscope ו-Meerkat.

סנאפצ'ט כבר מציעה את Live Stories, פיצ'ר שמאפשר לאנשים לצלם סרטונים באירוע, ולהעלות אותם ל-Live Story שלו כך שאנשים אחרים שנמצאים באותה העת באירוע או בסביבתו יוכלו לצפות בהם במהלכו (יש לציין שסנאפצ'ט היא זו שבוחרת אלו סרטונים להעלות לכל Live Story; לא כל מה שאנשים מצלמים מועלה אוטומטית). נכון שלא מדובר בדיוק בלייב סטרימינג, אבל זה מתקרב לזה, ויש שמועות שמבין הפיצ'רים החדשים שסנאפצ'ט עובדת עליהם, לייב סטרימינג יהיה הדבר הבא.

סנאפצ'ט כבר עשתה השנה סוג של לייב סטרימינג בתפילות הרמדאן במכה ביולי האחרון, כאשר ריכזה תמונות וסרטוני סנאפצ'ט של אנשים שהיו במקום לכדי "סיפור" של חמש דקות תמימות, שהפך לוויראלי.

Time_Mecca

פריסקופ, לעומת זאת, כבר מציעה את החוויה האמיתית: היא מאפשרת למשתמשים לצלם רגעים מחייהם ולשדר אותם בלייב לחבריהם. במאי האחרון נרכשה פריסקופ על ידי טוויטר, במה שמסתמן כהשקעה חכמה במיוחד – נכון לעכשיו לפריסקופ 10 מיליון משתמשים, שצופים מדי יום בשידורים חיים באורך מצטבר של 40 שנה.

3049773-inline-i-periscope-users-watch-40-years-worth-of-video-per-day

כמו פריסקופ, גם מירקט מאפשרת לצלם ולשדר סרטוני וידאו בשידור חי. משתמשי האפליקציה יכולים לשדר בלייב לעוקבים שלהם בפייסבוק ובטוויטר. מירקט עשתה גלים באירוע SXSW  במרץ האחרון (פסטיבל South by Southwest, אירוע עצום של מוזיקה, קולנוע וכנסים בנושאים שונים שנערך באוסטין, טקסס מדי שנה) – כאשר כמעט כל מי שנכח שם דאג לתעד כל רגע באפליקציה ולשדר אותו בלייב לחבריו.

צפו בסרטון המדגים את השימוש בכל אחת מהאפליקציות:

כפתורי רכישה, כפתורי רכישה בכל מקום

בשנה האחרונה לא הצלחנו לברוח מהם: לא משנה אם גלשנו בפייסבוק, באינסגטרם, בטוויטר, ביוטיוב או בפינטרסט, מכל מקום צבאו עלינו כפתורי ה-Buy Now וה-Show Now וכמעט כפו עלינו לקנות את הנעליים המדהימות שראינו במבצע או את הגאדג'ט הסקסי החדש. היום, גם התעדכנות מהירה בסמארטפון יכולה להפוך למסע שופינג, כאשר בחלק מהמקרים כבר אפילו לא צריך לגלוש במיוחד לחנות האונליין ואפשר לנהל את כל העסק ישירות מהרשת החברתית שבה נמצאים באותו הרגע.

Crocs

 

המגמה הזאת רק הולכת להתגבר ולהשתכלל, וכמובן, גם להתפשט גם לרשתות חברתיות נוספות – סנאפצ'ט, Vine ועוד. הרציונל מאחורי כפתורי הרכישה הוא לאפשר חווית קניה חלקה ונוחה ברשתות חברתיות בכלל, ובמובייל בפרט.

צפו בסרטון מיוני האחרון המעדכן על הוספת כפתורי רכישה לאינסטגרם ופינטרסט:

גוגל, מאחורייך – הרשתות החברתיות שהופכות למנועי חיפוש

קודם כל תירגעו – גוגל לא בורחת לשום מקום, אבל מה שכן מסתמן הוא שכוחה בחיפוש עשוי לרדת מעט במהלך 2016, בעוד שכוחן של הרשתות החברתיות בתחום זה רק יילך ויעלה. רק לאחרונה, ב-22 באוקטובר, פייסבוק השיקה את מנוע החיפוש שלה, Search FYI.

בעוד שלא מדובר במנוע חיפוש חדש אלא בהרחבה של שורת החיפוש המוכרת של פייסבוק, כעת היא מאפשרת לא רק למצוא אנשים, עסקים וקבוצות – אלא גם את כל החדשות האחרונות בנוגע לאירוע שהתרחש לאחרונה; פוסטים מחברים ופוסטים ציבוריים של אנשים שאינכם מכירים אשר עוסקים בנושא שחיפשתם; עדכונים בנושא האחרון שהחברים שלכם מדברים עליו; וגם שרשורים ציבוריים של פוסטים עם תגובות, שמאפשרים לראות מהו הלך הרוח בשיחות על נושא מסוים. מי שגלש בפייסבוק בשבועות האחרונים וניגש לשורת החיפוש, בוודאי שם לב לכך שרשימת התוצאות המוצעת לו נראית שונה מתמיד.

להמחשה, הנה רשימת התוצאות העדכנית שלי, בעקבות האירועים האחרונים בפריז:

Face search

לא רק בפייסבוק זה קורה: הדרך בה אנשים מחפשים מוצרים ושירותים פשוט משתנה. בעוד שעבר נהגנו לערוך חיפושים בגוגל במטרה לקרוא מידע כללי על מסעדה, חנות או מוצר שעניינו אותנו, כיום אנחנו רוצים לדעת איך משתמשים אחרים דירגו אותם, ולבסס את ההחלטה שלנו האם לבצע רכישה או לא בהתאם לדיעותיהם של אחרים. למעשה, 67 אחוזים מקהל הצרכנים אונליין מושפעים מביקורות של צרכנים אחרים.

גוגל, כך מתברר, היא כבר לא בהכרח המקום הראשון אליו הולכים כדי לחפש משהו שאנחנו מתעניינים ברכישתו, אלא יותר מקומות כמו פייסבוק, יוטיוב ו-Yelp, בהם ניתן לראות דירוגים, סקירות, ומבחר תגובות (קשורות יותר או פחות). גם פינטרסט תרמה את חלקה לשינוי הזה: הדרך היצירתית והאינטואיטיבית בה היא פועלת, שבאמצעותה ניתן למצוא תמונות של כל דבר שמעניין אותנו אשר מובילות לקישורים רלוונטיים כלפיו, הפכה את החיפוש למהנה ולחווייתי הרבה יותר.

סיכום

יש טרנדים ל-2016 שלא נגעתי בהם בפוסט, כמו סוגיית הפרטיות שמתחילה להדאיג יותר ויותר גולשים (ע"ע אשלי מדיסון) והאפשרויות החדשות לפרסם תכנים בתוך הרשתות עצמם ולא באתרים חיצוניים (למשל, Facebook Articles); ויש טרנדים שעדיין קשה לצפות והם יתבררו רק במהלך השנה. אולם, שלושת הטרנדים המופיעים לעיל הם ככל הנראה הבולטים ביותר לשנה הקרובה ואלו שהשפעתם תהיה הנרחבת ביותר.

שמעתם על עוד טרנדים ל-2016? האם נראה לכם שהטרנדים שסוקרו כאן ינסקו לגבהים כפי שצופים עבורם, או שאולי דווקא יתרסקו על הקרקע? שתפו אותנו בתגובות!

דפנה בן יהושע
דפנה בן יהושע
שמי דפנה בן יהושע. אחרי שהשלמתי תואר ראשון ושני במדעי החיים, ועסקתי בתחומים מגוונים החל מהדרכה בספארי ועד הוראת אנגלית, הבנתי שהתחום שמושך אותי באמת הוא כתיבה. אני כותבת ועורכת תוכן מזה מספר שנים וכיום מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה אליה משתייכת בין היתר גם חברת Teralead. ה"אני מאמין" שלי בכתיבה הוא שעל כל נושא ניתן לכתוב באופן מרתק, מפתיע ויצירתי ולהביא לתוכו את הזווית האישית שלי. עבורי, ההנאה הגדולה ביותר בכתיבה היא לראות כיצד משהו שכתבתי פותח לאנשים את הראש וחושף אותם לרעיונות חדשים.
Recommended Posts

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

לשיתוף הפוסט לחצו כאן
תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים