בלוג קידום אתרים ושיווק באינטרנט

טרהליד / שיפור יחס המרה / שיווק במייל ב-2016: 9 דרכים לייצר המרות באמצעות המייל

שיווק במייל ב-2016: 9 דרכים לייצר המרות באמצעות המייל

נכתב על ידי
בקטגוריה שיפור יחס המרה

השנה היא 2016, ואם אנחנו רוצים לשווק את העסק שלנו דרך האינטרנט, מגוון האפשרויות שבאמצעותן ניתן לעשות זאת גדול ומבלבל מתמיד. בין קידום אורגני בגוגל, למודעות ממומנות, שיווק ברשתות חברתיות, אפליקציות ועוד – קשה לעתים לדעת במה לבחור. אולם, בין כל אלה ישנו אמצעי שיווק ותיק שפעם אחר פעם מתגלה כזה שמביא את התוצאות הטובות ביותר. אני מדברת, כמובן, על שיווק במייל – שניחן ב-ROI (החזר ההשקעה) הגבוה ביותר מבין כל ערוצי השיווק: החזר של 38 דולר על כל דולר שמושקע בו. האתר  Campaign Monitor מספק לנו המחשה של ההבדלים:

 

Email beats Social

עם זאת, חשוב לזכור ששיווק במייל היום לא דומה לשיווק במייל לפני עשור. המדיה השתנתה, החוקים השתנו, טווח הקשב של הגולשים ירד וטרנדים חדשים הפציעו בשמי השיווק הדיגיטלי – וכל אלה משפיעים על האופן בו אנחנו צופים במיילים וקוראים אותם (וזה עוד במקרה הטוב שאנחנו פותחים אותם).

אז איך עושים היום שיווק אפקטיבי במייל, כזה שיתרום לשיפור יחס ההמרה ויביא לכם עוד לקוחות? ליקטתי מרחבי הרשת 8 דרכים שיעזרו לכם להפוך את המיילים השיווקיים שלכם מסבירים למעולים פלוס ויעלו לכם את המכירות.

1. שורת נושא מנצחת

שורת הנושא של המייל היא חלון הראווה שלו, ובמקרים רבים קובעת האם הגולש יפתח את המייל או לא. הנה כללים עליהם מומלץ לשמור כאשר מנסחים שורת נושא למייל, שמצד אחד תספק לקורא אינפורמציה על תוכנו ומצד שני תמשוך אותו לפתוח את המייל:

  • קצר ולעניין – אל תכבירו במילים. נסו להגביל את עצמכם ללא יותר מ-30 תווים. מיילים עם שורות נושא קצרות זוכים לשיעורי פתיחה גבוהים יותר.
  • טון אישי – שלבו בשורת הנושא פנייה אישית, למשל, שימוש בשם הנמען, פנייה בהתאם למגדר או התייחסות לאזור המגורים של הנמען.
  • טיזינג – שאלו שאלות מעוררות סקרנות, או הנחיתו הצהרות פרובוקטיביות.
  • מספרים – כותרות שמכילות מספרים פשוט עובדות. הרי נכנסתם לקרוא את הפוסט הזה, לא?
  • דחיפות – כאשר אדם יודע שזמנו לפעול מוגבל, הוא ידאג לפעול מהר יותר. אם אתם כותבים על מבצע, למשל, שלבו בשורת הנושא את תאריך הסיום שלו, או ספירה לאחור עד לתום המבצע ("נותרו לך עוד יומיים להירשם לסדנא ב-50% הנחה!")

מי שמיישם את הכללים האלה לא רע אלה שירותי בריאות כללית, שכותרות הניוזלטרים שלהם גרמו לי לא פעם להסתקרן ולפתוח אותם:

מגזין_כללית

 

2. תמציתיות

הקפידו על כך שהמיילים שאתם שולחים יהיו קצרים וממוקדים, וחלקו אותם למספר פסקאות או מקטעים, כדי שלא ייראו כמו בלוק ארוך של טקסט. היום אף אחד לא רוצה לקרוא מגילות במייל, כולם רוצים להגיע כמה שיותר מהר לפואנטה (מבצע/עדכון/אירוע/מאמר חדש) – ואם זה לא קורה, הם פשוט נודדים הלאה. שנית, המייל הוא לא המטרה, אלא האמצעי – פחות מעניין אתכם שהם יתעמקו במייל, יותר מעניין אתכם שהם יגיעו ממנו אל האתר. ולכן לא כדאי להסביר יותר מדי בגוף המייל את מה שניתן ממילא לראות באתר. במקום זאת, תנו טיזרים.

הניוזלטר הזה של סטארבקס שם דגש על תמונות יפות, וכל מטרת המלל התמציתי היא לגרום לקוראים להיכנס לאתר:

 

Starbucks

3. הבלטת קישורים וקריאות לפעולה

זה יישמע הכי מתבקש ואולי אפילו מיותר – אבל זה דבר שחשוב להגיד: אם אתם מעוניינים שאנשים ילחצו על הקישורים שאתם שמים במייל, חשוב שהם יהיו בולטים לעין, ושייראו כמו קישורים. מיילים שיווקים רבים היום משלבים אלמנטים כמו צבעוניות או הנפשה, אשר מושכים את העין ומעלים חיוך, אבל לעתים דוחקים את הקישורים לפינה – והלא הקישורים הם הדבר החשוב ביותר במייל, בסופו של דבר: הם אלה שמובילים את הגולש לאתר. אם אתם הולכים על קישורי טקסט סטנדרטיים הקפידו לסמן אותם בצבע שונה (וכזה שבולט על פני הרקע), ורצוי גם בקו תחתון  – כמו מה שמותג האופנה האמריקאי J. Crew עשה כאן:

JCrew_Gift_Card_Email

לחלופין, השתמשו בכפתורי קריאה לפעולה בתור קישורים והקפידו לעצב אותם כך שיבלטו בתוך המייל. במייל הזה של Airbnb כפתור הקריאה לפעולה הוא אחד הדברים הראשונים שמבחינים בהם:

AirBnB1

 

4. פרסונליזציה

שילוב של השם הפרטי בשורת הנושא, כמו שהזכרתי בסעיף 1, הוא רק דוגמא אחת לפרסונליזציה – יצירת חוויה מותאמת אישית לכל לקוח על פי מאפייניו (גיל, מגדר, מצב משפחתי, אזור מגורים ועוד) והעדפותיו (תחומי עניין, תחביבים, סגנון אישי ועוד). כיום מגמת הפרסונליזציה התפשטה במידה כזאת שאנשים מתעצבנים אם תוכן שפונה אליהם, כמו מיילים, פרסומות,  או מבצעים, הוא גנרי ולא אישי, או שהוא אישי – אבל פונה לאיזו אישיות מקבילה שאין לה שום קשר אליהם. כולנו חווינו את התסכול שמציג הקומיקס הבא מבית Baynote:

your-email-marketing-doesnt-suck-marketoonist

 

מחקר שיווק שהוציאה חברת Experian ב-2014, העלה ששיעור הפתיחה של מיילים מותאמים אישית גבוה ב-29 אחוזים מזה של מיילים שאינם מותאמים אישית, וששיעור ההקלקות בהם גבוה ב-41 אחוזים; ומכיוון שעברו מאז שנתיים, סביר להניח שהמספרים היום גבוהים אף יותר.

אני מאד אהבתי את המייל הזה של חברת התעופה JetBlue, בו היא מברכת את הלקוח לרגל יום השנה שלהם. יש יותר אישי מזה?

 

JetBlue-1

5. התאמה למובייל

כשאנשים דבוקים אל המכשיר הסלולרי שלהם 24 שעות ביממה, ומבצעים דרכו מגוון רחב של פעולות, קשה להפריז בחשיבות של התאמת המיילים שלכם למובייל; שכן, יש סבירות גבוהה שאותם מיילים ייקראו לא על גבי מסך המחשב אלא בטלפון הנייד או בטאבלט. בינואר 2015, 53 אחוזים מהמיילים נפתחו מהמובייל, וסביר להניח שהמספרים היום גבוהים יותר. לכן, זה קריטי שעיצובם של המיילים השיווקיים שלכם יהיה רספונסיבי – כזה המתאים עצמו לכל גודל מסך בו הם נצפים – כדי שהקוראים לא ייאלצו להרכיב משקפיים כדי לקרוא את הכתב הקטן, או להחליק את האצבע ימינה ושמאלה כדי להצליח לראות את כל המייל. סביר להניח שהם לא יעשו את זה בכל מקרה, אלא פשוט יעברו הלאה.

דוגמא מקומית מוצלחת למיילים מותאמים למובייל מגיעה ממעצבת האופנה רוני קנטור:

 

12804100_10153289097136300_38466779_n

6. שילוב תמונות, וידאו והנפשה

אז נכון, מטרתם של המיילים השיווקיים היא להפנות את הגולשים לאתר, אבל למה לא לתת לגולשים להנות מהשניות הספורות בהן הם סוקרים את המייל? אם המיילים שלכם יהיו מגניבים, מפתיעים ומשעשעים, זה יכול לגרום למי שפתח מייל מכם פעם אחת, לפתוח מיילים מכם גם בעתיד.

רוב הדוגמאות שנתתי בסעיפים הקודמים מדגימות היטב כיצד צבעוניות ותמונות מעשירים מיילים שיווקיים. אך יש דברים נוספים שניתן לשלב בהם, כדוגמת סרטוני וידאו או תמונות מונפשות. מעטים האנשים שלא אוהבים לצפות בסרטוני וידאו, וזה נכון גם לסרטונים שהם מקבלים במייל: שילוב וידאו במייל יכול להעלות את שיעורי הפתיחה שלו ב-20 אחוזים ואת שיעורי ההקלקה פי 2 או 3.

חוץ מסרטונים, שדורשים השקעה ולא מתאימים לכל פלפורמה, ניתן לשלב במיילים גם תמונות מונפשות, או בלשון האינטרנט – גיפים. בהזדמנות זו אפנה אתכם לפוסט שכתבתי לפני חודשיים, על שיווק אפקטיבי במייל באמצעות גיפים, שם תוכלו להתעמק בנושא, לקרוא סטטיסטיקות ולצפות בהרבה דוגמאות למיילים שמשלבים גיפים.

בינתיים, הנה דוגמא חמודה מתוך מייל של רשת האופנה הבריטית Boden:

 

boden-sale

7. שיווק גם במיילים אוטומטיים

רוב המיילים השיווקיים הם מיילים ייעודיים: ניוזלטרים, עדכונים על מבצעים וכו'. אולם, יש מיילים נוספים שנשלחים מהעסק שלכם שאולי אתם לא מודעים אליהם – מיילים תפעוליים (transactional emails). מיילים אלה נשלחים בדרך כלל כתוצאה של פעולה כלשהי שגולש ביצע באתרכם – תשלום, ביצוע הזמנה, שינוי סיסמא ועוד. והמיילים האלה אמורים לעניין אתכם, כי שיעורי הפתיחה שלהם נוטים להיות גבוהים עד פי 8 משיעורי הפתיחה של מיילים "רגילים", בגלל שהם מכילים אינפורמציה שהנמענים ביקשו לקבל.

לכן, שווה לכם מאד לחקור את הפוטנציאל השיווקי גם של המיילים האלה. לא כדאי להעמיס עליהם כי מי שמקבל אותם מצפה לקבל את המידע הממוקד שהוא ביקש, אך לא מזיק להכניס משפט על מבצע שיש לכם או קריאה לפעולה. המייל הזה של SkillShare הוא דוגמא טובה לכך – שימו לב למבצע המצוין למטה:

email-marketing-skillshare-example

 

8. הסרה היא לא מילה גסה

ואחרי כל הטיפים שפרשתי לעיל, שנועדו להעלות את ההקלקות ואת ההמרות, חשוב להתייחס גם לאותם הגולשים שמחליטים לא לקבל מכם מיילים. כן, אותם הגולשים שמבקשים להסיר את עצמם מרשימת התפוצה. נכון שזה מבאס כשדבר כזה קורה, אבל אתם לא רוצים לכפות על הגולשים מיילים שהם לא מעוניינים בהם. אם לא תהיה להם אפשרות לבצע הסרה, הם עלולים לסמן את כל המיילים שלכם כספאם, מה שישפיע על המוניטין שלכם בעתיד ויסמן אתכם כעסק שמתעלם מבקשות לקוחותיו.

ולכן, דרך הפעולה המומלצת היא להפוך את פעולת ההסרה לפשוטה. הציגו את האופציה להסרה מרשימת התפוצה בכל מייל שאתם שולחים, ואל תערימו קשיים בדרך. אם אתם מעוניינים להפיק עוד תועלת מפעולה זו, אתם יכולים לכלול בפעולת ההסרה סקר השואל את הגולשים מדוע החליטו להסיר את עצמם, והמידע הזה יאפשר לכם לשפר את המיילים שלכם בעתיד מבחינת תוכן, פילוח ועוד.

כדי להמתיק את הגלולה, אפשר להפוך גם את אופציית ההסרה למשעשעת ומגניבה. אחרי הכל, זאת ההזדמנות האחרונה שלכם ליצור רושם טוב. וכדי לא לסגור את הדלת לחלוטין, אפשר במעמד זה להציע אפשרויות כמו קבלת מיילים בתדירות יותר נמוכה, קבלת מיילים רק בנושאים ספציפיים (למשל, רק קופונים ולא ניוזלטרים) ועוד.

אני מאד אהבתי את אופציית ההסרה הזאת, של Email Monks:

unsubscribe

סיכום

שיווק במייל הוא ערוץ שיווקי שאסור להזניח. יתרה מזאת, כדאי להשקיע בו כדי למקסם את פוטנציאל ההמרות שיש לו, כי בניגוד לאמצעי שיווק אחרים, מדובר בערוץ שיווקי שהלקוח מבקש להיחשף אליו ביוזמתו. אני מקווה שהטיפים בפוסט זה יעזרו לכם להפוך את המיילים שלכם לאפקטיביים מתמיד.

מכירים דרכים נוספות שבאמצעותן ניתן לשפר את השיווק במייל? מכירים עסק שהמיילים השיווקיים שלו מוצלחים במיוחד? ספרו לנו בתגובות!

דפנה בן יהושע
דפנה בן יהושע
שמי דפנה בן יהושע. אחרי שהשלמתי תואר ראשון ושני במדעי החיים, ועסקתי בתחומים מגוונים החל מהדרכה בספארי ועד הוראת אנגלית, הבנתי שהתחום שמושך אותי באמת הוא כתיבה. אני כותבת ועורכת תוכן מזה מספר שנים וכיום מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה אליה משתייכת בין היתר גם חברת Teralead. ה"אני מאמין" שלי בכתיבה הוא שעל כל נושא ניתן לכתוב באופן מרתק, מפתיע ויצירתי ולהביא לתוכו את הזווית האישית שלי. עבורי, ההנאה הגדולה ביותר בכתיבה היא לראות כיצד משהו שכתבתי פותח לאנשים את הראש וחושף אותם לרעיונות חדשים.
Recommended Posts
Showing 2 comments
  • הגב

    תודה על סיכום הדרכים להגדלת המרות במייל

    שתי נקודות רציתי להאיר:

    1. הדרך הכי הכי חזקה בשנת 2016 להגדיל המרות לא נכתבה בפוסט שלכם והיא: רלוונטיות

    הנה כאן פוסט שמראה איך הגדלנו את אחוזי הפתיחה לכמעט 50% ברשימה שכבר הראתה 12%

    http://kccollege.co.il/myblog/e-mail-marketing/raising-mailing-list-opening-rate/

    בפוסט אני מסבירה איך מגיעים לתוצאות כאלה ברמה המעשית.

    2. הדרך השנייה בחוזקתה היא: גיוון והצעת הצעות עסקיות משתנות

    הנה כאן פוסט שמסביר איך עושים את זה בצורה יעיל בעזרת אוטומציה (אפרופו סדרות מיילים אוטומטיות)

    http://kccollege.co.il/myblog/art-of-sale/automated-sell-system/

    קריאה מהנה,
    קרן

    • דפנה בן יהושע
      הגב

      היי קרן,
      תודה רבה על התגובה המחכימה!
      בהחלט אקרא את המאמרים, ואולי אשלב נושאים אלה בפוסטים עתידיים.
      המשך שבוע נפלא 🙂

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

לשיתוף הפוסט לחצו כאן
תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים