בלוג קידום אתרים ושיווק באינטרנט

טרהליד / קידום אורגני / 9 סיבות שיוכיחו לכם מדוע אינפוגרפיקות הן כלי שיווקי מעולה

9 סיבות שיוכיחו לכם מדוע אינפוגרפיקות הן כלי שיווקי מעולה

נכתב על ידי
בקטגוריה קידום אורגני

כבר יצא לכם לעשות אינפוגרפיקה עבור המותג שלכם? על פי הבלוג הפופולרי של HubSpot, אינפוגרפיקות הן אחד מסוגי התוכן הדיגיטלי שמראים את הביצועים הטובים ביותר בשנתיים האחרונות. למי שלא מכיר, אינפוגרפיקות הן ייצוגים ויזואליים של נתונים, המעוצבים כמו פוסטרים ומתאפיינים לרוב בצבעוניות רבה ובהמחשת נתונים מספריים בדרך פשוטה להבנה. לעתים קרובות הן כוללות גרפים ותרשימים שונים. האינפוגרפיקות תפסו תאוצה בשנים האחרונות והפכו לפופולריות מאד בקרב גולשים, שאוהבים לשתף אותן ברשת. כדי להבין את כוח המשיכה של אינפוגרפיקות, אתם מוזמנים להציץ באינפוגרפיקה שמתארת מדוע המוח שלנו אוהב אינפוגרפיקות.

והנה דוגמא לאינפוגרפיקה מצוינת:

why sitting is killing you infographic

כפי שניתן לראות, גם הנתונים המשעממים ביותר יכולים להפוך למרתקים כאשר הם מוצגים בצורה אטרקטיבית באמצעות שילובי צבע מוצלחים, אייקונים, גרפים ואיורים. אם אתם רוצים להראות ללקוחות פוטנציאליים את היתרונות של המוצר או השירות שלכם, אבל חוששים שמאמר אינפורמטיבי באתר לא ימשוך מספיק גולשים, אינפוגרפיקה יכולה להיות פתרון מעולה.

וזאת רק ההתחלה: בהיבטים של קידום אתרים ושיווק המותג ברשת, יש עוד יתרונות רבים ליצירת אינפוגרפיקות. אם כרגע אתם מהססים ושואלים את עצמכם: "רגע, לא מדובר ביותר מדי השקעה? מה זה יתן לי?" אני ממליצה שתמשיכו לקרוא על הסיבות בגללן כדאי לכם להשקיע באינפוגרפיקות.

1. הן מעניינות

נשמע טריוויאלי, אבל זה לא טריוויאלי בכלל. בעידן בו אתרים מתחרים אחד בשני למי יהיה תוכן יותר מעניין שימשוך יותר גולשים, לתוכן מקורי ומושך ויזואלית כמו אינפוגרפיקות יש ערך רב. כיף לקרוא אותן, ואם עושים אותן כמו שצריך הן מעניקות ערך מוסף לגולשים – עובדות שלא הכירו קודם, ודרך קלה להבין אותן. מי שמעוניין לתת להן עוד טוויסט יכול ליצור אינפוגרפיקות אינטראקטיביות, עליהן הרחבתי בפוסט שלי על תוכן אינטראקטיבי שמייצר המרות מינואר האחרון. אם אתם רוצים להציג נתונים מסוימים לגולשים ומתלבטים אם לעשות זאת במאמר או באינפוגרפיקה – בחרו באינפוגרפיקה.

2. הן ויראליות

לאינפוגרפיקות יש פוטנציאל ויראליות גבוה במיוחד, בתנאי שהן עשויות היטב, מציגות נתונים אמינים ועוסקות בנושא "חם" שמעניין את הגולשים. תוכן שיווקי המכיל אלמנטים ויזואליים יכול לייצר 94% יותר צפיות מתוכן שאינו כזה, על פי מחקר של סוכנות הפרסום MDG Advertising. אינפוגרפיקות מייצרות פי 3 יותר שיתופים בהשוואה לסוגי תוכן אחרים: בשנת 2014, לדוגמא, היו חמש אינפוגרפיקות שזכו ליותר מ-100,000 שיתופים במדיה החברתית, וכמה עשרות אינפוגרפיקות שזכו ליותר מ-25,000 שיתופים.

האינפוגרפיקה הבאה, מבית Siege Media, מראה מה הופך אינפוגרפיקות לוויראליות:

the-science-behind-the-most-popular-infographics

3. ניתן להשתמש בהן לבניית קישורים

כאשר אתם יוצרים אינפוגרפיקה, הדרך המומלצת להפוך אותה לקלה לשיתוף היא באמצעות יצירת קוד הטמעה אותו הגולשים יכולים להעתיק כדי להטמיע אותה באתר שלהם או בכל פלטפורמה דיגיטלית אחרת. באופן כזה תוכלו לקבל הרבה הפניות אל האתר שלכם. גם כאשר אתם משתפים את האינפוגרפיקה במדיה החברתית כדאי לעשות זאת באמצעות קישור מהאתר, כדי שמי שילחץ עליה יגיע ישירות לאתר; ואם זה לא מתאפשר, אז לכל הפחות כדאי לכלול קישור לאתר בתיאור של האינפוגרפיקה.

לדברי אחד המשווקים הדיגיטליים המצליחים בעולם, ניל פאטל (Neil Patel), "תכנים ויזואליים מייצרים יותר קישורים נכנסים מאשר כל סוג אחר של תוכן שאני מפרסם, ובטווח הארוך זה עוזר לי להגדיל את הדירוגים שלי במנועי החיפוש ואת מספר הקוראים הכולל של האתר."

4. הן מעלות את הטראפיק לאתר

ויראליות מביאה עמה עלייה בטראפיק לאתר, אך יש סיבות נוספות לכך שאינפוגרפיקות מעלות את הטראפיק. למעשה, הסיכוי שגולש יצפה באינפוגרפיקה גבוה פי 30 מהסיכוי שיקרא מאמר. ומאחר שהגולש הממוצע קורא רק 60% ממאמר באינטרנט לפני שהוא נוטש אותו לטובת אתר אחר, לאינפוגרפיקות יש סיכוי גבוה יותר להשאיר יותר גולשים באתר, למשך יותר זמן. המהירות בצמיחת הטראפיק של אתרים שמפרסמים אינפוגרפיקות גבוהה ב-12% מאתרים שלא עושים זאת.

5. הן ידידותיות למובייל

כלומר, כדאי לעשות אותן ידידותיות למובייל. מאחר שהשימוש באינטרנט במובייל כבר עבר את השימוש בדסקטופ, התאמה למובייל חייבת להוות שיקול בכל פעילות שיווקית דיגיטלית היום. אינפוגרפיקות הן מלכתחילה תוכן מצוין למובייל, שכן הן מתאפיינות בוויזואליות חזקה ומלל מינימלי יחסית וכך גורמות לגולשים להישאר זמן רב יותר באתר, בהשוואה לאתרים שמתאפיינים בבלוקים ארוכים של טקסט ועלולים להרתיע גולשים.

הדוגמא הזאת מראה כמה טוב אינפוגרפיקות יכולות להיראות במסך הסמארטפון. עושה חשק לגלול עד למטה, לא?

opticall illusions infographic

האינפוגרפיקה המלאה

6. הן מגבירות את המודעות למותג

אינפוגרפיקות יכולות להיות אמצעי נהדר להגביר את המודעות למותג אם מוטבע עליהן הלוגו של המותג ואם הן מעוצבות בשפה הגרפית שלו. אינפוגרפיקה ויראלית אחת יכולה לעשות למותג מה שהרבה מאמרים לא יעשו. לכן, אם בכוונתכם לייצר אינפוגרפיקה, ודאו שלוגו המותג מופיע בה באופן בולט.

בסופה של האינפוגרפיקה הזאת, למשל, מופיע השם של מותג ההלבשה לגברים שיצר אותה:

mens dress codes infographic

7. הן מקרבות אתכם לצרכנים שלכם

לאינפוגרפיקות יש את הכוח להפוך גם נושאים שביום-יום הם משמימים ו"כבדים" לנושאים מרתקים שכיף לקרוא עליהם. אינפוגרפיקות יכולות להיות אמצעי שיווקי אפקטיבי במיוחד עבור חברות שעוסקות בתחומים מאד נישתיים, שכן הן הופכות את המוצרים או השירותים שאותם החברה מעוניינת לשווק לנגישים יותר.

האינפוגרפיקה הבאה מדגימה כיצד אנחנו יכולים לחסוך מים ביום-יום. אין ספק שמדובר בנושא חיוני, אך לעתים קרובות הוא נתפס כמשעמם. דווקא הצגה גרפית וקלה לעיכול יכולה לגרום למידע מסוג זה לשקוע טוב יותר ולחולל שינוי:

save water infographic

8. הן הופכות אתכם למובילי דעה

אם אתם מייצרים אינפוגרפיקות מרתקות, שמבוססות על נתונים חזקים (ודואגים לצרף מקורות), מעוצבות היטב ועוסקות בנושא שמעניין הרבה אנשים – גולשים שיתקלו בהן יחשיבו אתכם כמומחים בתחום; והמחשבה הזאת תתחזק ככל שהאינפוגרפיקות שלכם יזכו ליותר חשיפה, וככל שתפרסמו יותר אינפוגרפיקות בסגנון. בסופו של דבר, האינפוגרפיקה שלכם תהיה מה שיגרום לגולשים לרצות לראות עוד תכנים שלכם, להיכנס לאתר שלכם ולהיחשף למותג. החשיבה עליכם כמובילי דעה תגדיל את העניין במותג ויכולה להביא לכם יותר לקוחות עם הזמן.

9. אפשר לעשות בהן שימוש חוזר לאורך זמן

אלא אם הן עוסקות בטרנד מאד ספציפי או נכונות רק לתקופת זמן מסוימת, אינפוגרפיקות יכולות להיות רלוונטיות לזמן ארוך, וניתן לשתף אותן שוב ושוב בערוצי השיווק השונים. תכונה זאת הופכת אינפוגרפיקות ל"תוכן ירוק עד" (evergreen content) ותוכן מסוג כזה הוא חשוב מאד למאמצי השיווק הדיגיטלי של המותג. ראשית, הוא חוסך זמן ואנרגיה רבים שהולכים על יצירת תוכן מקורי; ושנית, היכולת ליצור תוכן שיהיה רלוונטי ומעניין גם חודשים ארוכים לאחר פרסומו הראשוני היא מה שיכול לתרום להפיכתכם למובילי דעה, בהמשך לסעיף הקודם.

סיכום

אני מקווה שההסברים שלעיל שכנעו אתכם להתחיל ליצור אינפוגרפיקות. השקעה באינפוגרפיקה טובה באמת יכולה להחזיר את עצמה פי כמה וכמה בעתיד. באשר לדרכים ליצור אינפוגרפיקות, וטיפים שימושיים להפצתן, אני מתכוונת לכתוב על כך בעתיד, אז אל תשכחו להמשיך לעקוב אחרי הבלוג!

מכירים אינפוגרפיקות טובות במיוחד? יצרתם אינפוגרפיקה מגניבה משלכם? שתפו אותנו בתגובות!

דפנה בן יהושע
דפנה בן יהושע
שמי דפנה בן יהושע. אחרי שהשלמתי תואר ראשון ושני במדעי החיים, ועסקתי בתחומים מגוונים החל מהדרכה בספארי ועד הוראת אנגלית, הבנתי שהתחום שמושך אותי באמת הוא כתיבה. אני כותבת ועורכת תוכן מזה מספר שנים וכיום מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה אליה משתייכת בין היתר גם חברת Teralead. ה"אני מאמין" שלי בכתיבה הוא שעל כל נושא ניתן לכתוב באופן מרתק, מפתיע ויצירתי ולהביא לתוכו את הזווית האישית שלי. עבורי, ההנאה הגדולה ביותר בכתיבה היא לראות כיצד משהו שכתבתי פותח לאנשים את הראש וחושף אותם לרעיונות חדשים.
Recommended Posts

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

לשיתוף הפוסט לחצו כאן
תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים