בלוג קידום אתרים ושיווק באינטרנט

טרהליד / מדיה חברתית / שיווק באינסטגרם: 5 דרכים לשיווק חכם של המותג שלכם

שיווק באינסטגרם: 5 דרכים לשיווק חכם של המותג שלכם

נכתב על ידי
בקטגוריה מדיה חברתית

כאשר אינסטגרם רק נכנסה לחיינו, ב-2010, חשבנו שזאת עוד אפליקציה חמודה שמאפשרת לנו לצלם את כל מה שסביבנו (ובעיקר את עצמנו) ולשדרג את התמונה באמצעות פילטרים ואפקטים נוספים. אך מאז זרמו הרבה סלפיז בנהר הווירטואלי וחמש שנים מאוחר יותר, אינסטגרם היא רשת חברתית רבת עוצמה שמשתמשיה מתחרים ביניהם על לייקים ועוקבים, ויתרה מכך, היא הפכה לפלטפורמה שיווקית מובילה בה עסקים, מותגים, סלבס, פאשניסטות ושאר אושיות רשת מקדמים את עצמם, ולפעמים גם אחד את השני, באופן גלוי או סמוי.

לתמונות שהן יפות, מעניינות, מקוריות ומיוחדות – או כל אלה גם יחד – יש כוח רב ברשתות החברתיות. אנשים אוהבים ללייקק תמונות שעושות להם משהו, והם גם אוהבים לשתף אותן. מרגע שפונקציית הצילום הפכה לנו זמינה וטבעית, כמעין שלוחה של קשר העין-יד שלנו – התחלנו לצלם הכל: מנה שאהבנו במסעדה, נעליים מגניבות שראינו בחלון הראווה, דוכן צבעוני בשוק ואת החתול שלנו באמצע פיהוק. היכולת לתייג את המקומות, האנשים, המותגים והחפצים שאנחנו מצלמים, ולהוסיף לתמונות האשטאגים מתאימים הפכה את הצילום לפעולה חברתית ושיווקית, באמצעותה אנחנו משתפים את חברינו בפכים קטנים מחיינו, ועל הדרך, מפרסמים מותגים שאהבנו.

ב"על הדרך" הזה טמון כוחה השיווקי של אינסטגרם. לא רק הבחורה ההיפסטרית מהרחוב יכולה לצלם תמונות כאילו-אגביות שגורפות לייקים: גם מותג יכול לייצר תמונות כאלה, שאוהדיו ילייקקו וישתפו ובכך יעזרו לו להרחיב את קהל היעד שלו. לחשבון אינסטגרם איכותי של מותג (ולא משנה אם המותג הוא שחקן, בלוגר, חברת נעליים או חברת סטארט אפ) יש כוח רב–  שמתבטא בתנועת הגולשים לאתר המותג (ובעגה המקצועית, "טראפיק") ויכול להביא לו עוד עסקים. תמונה מחמיאה של המוצר החדש שהשקתם, מלווה בקריאה לפעולה, שווה זהב.

איך משתמשת באינסטגרם חברת התעופה Air Canada, למשל? בתמונה הזאת, שעושה חשק עז לארוז מזוודה ולתפוס מונית לשדה התעופה, החברה מגרילה כרטיסים לאמסטרדם באמצעות השימוש בהאשטאג LoveForAmsterdam#:

עם כל זאת, צריך לדעת כיצד לפעול כיצד ליצור חשבון אינסטגרם מוצלח באמת. כי אם תעלו תמונה רק פעם בחודש, או שלא תוסיפו את ההאשטאגים המתאימים, לא תוכלו למצות את מלוא הפוטנציאל שיש לאינסטגרם להציע. ולכן, אספנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם לקדם את המותג שלכם דרך אינסטגרם בצורה המיטבית.

1. קראו את מדריך אינסטגרם לעסקים

מדריך אינסטגרם לעסקים נמצא באתר של אינסטגרם ואלה הם רק חלק מהדברים שהוא כולל:

  • למתחילים – צילומי מסך שמראים לכם איך לצלם, איך להוסיף פילטר, איך להוסיף האשטגים ועוד
  • סיפורי מקרה של מותגים מובילים (כדוגמת חברת הקוסמטיקה מייבלין, רשת המסעדות האמריקאית טאקו בל, וליווייס) שהצליחו להגדיל את מעגל השפעתם עוד יותר בזכות שימוש נכון באינסטגרם
  • טיפים לאסטרטגיית תוכן
  • גלריית השראה המציגה חשבונות אינסטגרם שכדאי לעקוב אחריהם בגלל התמונות המרהיבות שהם מעלים (למשל, gopro@); והאשטגים באמצעותם ניתן למצוא תמונות מיוחדות (אחת ההצעות היא thingsorganizedneatly#. הציצו והתפעלו).
  • בלוג עסקי שמדווח הן על האופן בו שימוש באינסטגרם עוזר לקדם מותגים והן על חידושים מבית אינסטגרם כגון שירות המודעות שהשיקה לפני כשנה.

2. בצעו אופטימיזציה לפרופיל האינסטגרם שלכם

כאשר אתם בונים את פרופיל האינסטגרם שלכם, יש כמה כללים וטיפים עליהם כדאי להקפיד על מנת שהוא יצליח להגיע לכמה שיותר אנשים:

  • לתמונת הפרופיל הכי טוב להשתמש בלוגו שלכם, על מנת שיזהו אתכם מיד.
  • שם המשתמש שלכם באינסטגרם צריך להיות דומה לשם העסק שלכם עד כמה שניתן, ורצוי שיהיה זהה לו. אם הוא מורכב משתי מילים או יותר, לכל היותר הוסיפו קו תחתון ביניהן.
  • בפרופיל האינסטגרם שלכם יש מקום רק לקישור אחד. הקפידו לשים שם קישור לאתר/בלוג שלכם כדי שיגיע אליו טראפיק מאינסטגרם – או לאתר אליו אתם רוצים שיגיעו הגולשים, למשל, עמוד החנות האינטרנטית שלכם. השתמשו ב-url האמיתי של האתר ולא ב-url מקוצר.
  • תיאור העסק שלכם בפרופיל צריך להיות תמציתי (אין ברירה – לרשותכם עומדים רק 150 תווים), משעשע ומסקרן. בגוף התיאור ניתן להכניס האשטאג עדכני שאתם עושים בו שימוש בימים אלה.
  • חברת ההלבשה גאפ כתבה על עצמה תיאור ממצה שנשמע כמו סלוגן, אליו הוסיפה האשטאג עדכני ששולח את העוקבים לדפדף בתמונות של האשטאג זה, וכן הוסיפה קישור לחנות האינטרנטית שלה.
GAP

GAP

3. העלו תמונות מנצחות

העניין המרכזי באינסטגרם הוא התמונות. לכן, כאשר אתם בוחרים מה לצלם, עליכם לחשוב מה יגרום לגולש ללייקק, להגיב לתמונה ואף לשתף אותה. וכאשר אתם מעלים את התמונה לאינסטגרם, הקפידו על הכללים הבאים:

  • השתמשו אך ורק בתמונות ברזולוציה גבוהה: תמונות מפוקסלות או מטושטשות לא מושכות את הגולש לצפות בהן.
  • צרו תמונות יפות, מקוריות ומעניינות: חשבו לאיזה סוג של תמונות אתם נוטים להגיב וצרו תמונות כאלה.
  • הקפידו להוסיף כיתוב לתמונה, ורצוי כזה שהוא משעשע או מעורר מחשבה: אל תהיו רשמיים וענייניים מדי. אם התמונה מיועדת לפרסם אירוע, הכיתוב יכול לספק את פרטי האירוע – מיקום, יום ושעה. ראו דוגמא של תמונה שמפרסמת אירוע מחשבון האינסטגרם של המעצבת הישראלית, רוני קנטור:

  • בכיתוב של התמונה ניתן לכלול קישור אחד. השתמשו בו בחוכמה: למשל, אם העליתם תמונה של מוצר חדש שלכם, צרפו את הקישור הישיר לרכישת המוצר באתרכם.
  • בכיתוב ניתן גם לשאול שאלות: זה מעודד את הגולשים להגיב.
  • צרפו לתמונה האשטאגים מתאימים: ראו פירוט בסעיף הבא.
  • הקפידו להוסיף לכל תמונה שאתם מעלים את הלוגו שלכם כסימן מים: זה עוזר לחזק את המותג גם אם התמונות מתפשטות הרחק מיעדן המקורי.
  • ניתן להוסיף לתמונות תיוג גאוגרפי (GeoTag): באופן זה, לקוחות פוטנציאליים שלכם יידעו היכן אתם נמצאים, ואנשים מקומיים שלא התוודעו אליכם יוכלו להכיר אתכם. בנוסף, אם יש לכם סניפים במספר מקומות, ניתן להעלות לסירוגין תמונות מסניפים שונים ולתייגן בהתאם וכך לפנות באופן ישיר אל הקהל שלכם בכל מיקום.
    דומא לתיוג עם תיוג גאוגרפי, שצולמה בכיכר האדומה במוסקבה. התיוג הוא Red Square:

From Russia, with love 🇷🇺 Red Square, Москва

A photo posted by CJ (@cj_travels) on

  • הוציאו את התמונות שלכם מחוץ לגבולות האינסטגרם: ניתן לשתף תמונות שאתם מעלים באינסטגרם גם דרך פייסבוק, תוך שההאשטאגים המקוריים שנלוו אליהן יעלו יחד אתן. לצורך כך יהיה עליכם לקשר את חשבון האינסטגרם של המותג לעמוד הפייסבוק שלו – ראו הסבר כאן. בנוסף, ניתן להטמיע תמונה מהאינסטגרם שלכם בתוך האתר או הבלוג שלכם, באופן שיאפשר לגולשים ללחוץ עליה ולהיכנס לאינטגרם שלכם. כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על 3 הנקודות בצד הימני התחתון של התמונה, וללחוץ על Embed בחלון הקטן שנפתח. כך תקבלו קוד להטמעה אותו תוכלו להטמיע בעורך הטקסטואלי של הטקסט אותו אתם כותבים באתר שלכם, והתמונה תוצג באתרכם כפי שהיא מופיע במקור:

Adidas embed

4. השתמשו נכון בהאשטאגים

הכלי הכי אפקטיבי לקידום המותג שלכם באינסטגרם מלבד התמונה עצמה, הוא הוספת האשטאגים מתאימים לתמונה. באופן כללי, האשטאגים באינסטגרם עוזרים לארגן ולקטלג תמונות וסרטוני וידאו, מה שמאפשר למצוא אותם ביתר קלות. באינסטגרם ניתן לבצע חיפוש על פי האשטאג מסוים, למשל חיפוש ההאשטאג veganfood# באינסטגרם, מעלה תמונות של אוכל טבעוני. כך, אם המסעדה שלכם מציעה מנות טבעוניות, ניתן להעלות תמונות שלהן ולתייג אותן בהאשטאג זה כך שגולשים שמחפשים תמונות דרך האשטאג זה יגיעו אליכם. זוהי דוגמא פשוטה יחסית: על מנת לתייג את תמונותיכם בצורה האופטימלית, מומלץ מאד לעשות מחקר מילות מפתח כדי למצוא האשטאגים שגם מתארים את המותג שלכם היטב וגם מחופשים הרבה באינסטגרם. כלי יעיל למציאת האשטגים רלוונטיים הוא Iconosquare. מלבד זאת, יש כמה כללי אצבע שכדאי לאמץ בעת שימוש בהאשטאגים:

  • לתמונה ניתן להוסיף עד 30 האשטאגים: אך לא מומלץ לעשות זאת. רצוי להסתפק ב-3-5 האשטאגים. שימוש עודף בהאשטאגים עלול לייצר רושם שאתם נואשים ומשווקים באגרסיביות.
  • השתמשו בהאשטאגים שרלוונטיים לתעשייה/נישה אליה המותג שלכם משתייך: אם אתם מייצרים נעלי ריצה, runningshoes# הוא האשטאג מתבקש, וכן גם speed#.
  • השתמשו בהאשטאגים פופולריים: אך עשו זאת במידה, והשתמשו בהם רק אם הם באמת רלוונטיים לתמונה. love# הוא האשטאג פופולרי מאד, אך אליה וקוץ בה: עד היום השתמשו בו בכמעט 200 מיליון תמונות – מה שאומר שאם אתם מצפים שמישהו ימצא אתכם רק דרך האשטאג זה, נידונתם לכישלון. בנוסף, שימוש עודף בהאשטאגים פופולריים, במיוחד כאשר הקשר בינם לבין התמונות קלוש, יגרום לעוקבים שלכם להתייחס לפרופיל שלכם כמספים והם אף עשויים לחסום אתכם.
  • השתמשו בהאשטאגים טרנדיים, וכאלה שניתן לעקוב אחריהם לאורך זמן, למשל ThrowBackThursday# (או tbt#): נוהגים להשתמש בהאשטאג בימי חמישי ומעלים תחתיו תמונות שמציגות את המותג ברגע כלשהו מן העבר ומאפשרות לעוקבים ללמוד על ההיסטוריה שלו. האשטאג כזה מתאים לתמונות שנועדו לשדר כיף, ולא מסר שיווקי, ושילוב תמונות כאלה בחשבון שלכם יצבור לכם עוד עוקבים שנהנים לעקוב אחרי הטרנדים של אינסטגרם, ויעשיר את העוקבים הקיימים שלכם.

בתמונה הזו, מותג האיפור Obsessive Compulsive Cosmetics מקשר את תמונת השפתון שלו להאשטאג הטרנדי LipOfTheDay#:

  • אם אתם לא לגמרי בטוחים מהם ההאשטאגים הרלוונטים והטרנדיים בתעשייה שלכם, בדקו את חשבונות האינסטגרם של המתחרים שלכם. הם יכולים לספק לכם הרבה תובנות.
  • צרו האשטאגים משלכם, למשל, האשטאג של שם הדגם המוצר הספציפי אותו אתם מקדמים, או האשטאג שמקדם תחרות שאתם עורכים בקרב העוקבים שלכם (ראו בסעיף הבא). שימוש בהאשטאג ייחודי מסייע לחיזוק המותג, במיוחד כאשר העוקבים שלכם יתחילו להשתמש בו ולהפיץ אותו הלאה.
    חברת המשקפיים Ray Ban משווקת באינסטגרם את אחד מהדגמים שלה באמצעות האשטאג של שם הדגם, Wayfarer#:

Green with envy? Get acquainted with the new Color #Wayfarer @ http://neverhi.de/d83q

A photo posted by Ray-Ban (@rayban) on

5. חשבו מחוץ לקופסא

נכון שהאינסטגרם הוא כלי מצוין לשיווק, אבל אם אתם רוצים אוהדים שיהיו נאמנים למותג שלכם לאורך זמן, ואתם רוצים להעמיק את הנוכחות שלכם בתודעתם, רצוי שתשקיעו גם בתמונות שאינן מפרסמות אתכם ישירות אלא מציגות את אישיות המותג שלכם, מפרגנות לאחרים, מתקשות לטרנד או לאירוע מקומי או עולמי, ומביאות את העוקבים שלכם לקדמת הבמה. הנה כמה דרכים בהן ניתן לעשות זאת:

  • עוקבים שמקבלים מתנות הם עוקבים מרוצים: פנקו אותם בתחרות, הגרלה או קוד הנחה. אתם יכולים לבקש מהעוקבים שלכם להצטלם עם המוצר שלכם (או לצלם משהו שקשור אליו) ולתייג אותו בהאשטאג שיצרתם במיוחד עבור התחרות, ולהעניק מתנה לבעל התמונה שאהבתם ביותר; מפעם בפעם אתם יכולים לצרף לתמונה של מוצר מסוים קוד הנחה, ולבקש מהעוקבים המעוניינים לרכוש מוצר זה בהנחה להציג את הקוד בחנות; אתם יכולים לערוך הגרלה בקרב העוקבים שלכם, בה הם נדרשים לשתף תמונה שלכם, או כותבים לכם תגובה לתמונה מדוע הם ראוים לזכות בפרס. לפעולות כאלה יש ערך מוסף – אנשים שרואים שחבריהם שהשתתפו בתחרות/הגרלת אינסטגרם של מוצר כלשהו והמוצר מעניין אותם, עשויים להצטרף גם הם להצטרף למעגל העוקבים שלכם.
  • היו אקטואליים: התחברו לאירועים ולחגים בזמן אמת. נערך בעיר שלכם מרתון ואתם משווקים משקה אנרגיה? דאגו להעלות תמונה מהמרתון עם האשטאגים רלוונטיים (של המרתון ושל המוצר שלכם) וכן תיוג גאוגרפי של העיר. אתם יכולים להעניק במתנה כמה יחידות מהמשקה שלכם לרצי המרתון ולהעלות תמונות שלהם מפרסמים את המשקה. יום האהבה בפתח? אתם יכולים להעלות תמונה של מהי אהבה עבורכם (משעשעת או רצינית לפי בחירתכם; ניתן גם להעלות ציטוט הולם) ולבקש מהעוקבים שלכם לכתוב בתגובות מהי אהבה עבורם.

בירת גינס מתחברת לאירועי St. Patrick's Day, החג האירי המסורתי:

A photo posted by Guinness (@guinness) on

  • העלו תמונות "מאחורי הקלעים" של החברה או הארגון שלכם: למשל, תמונה מיום ההולדת אחד העובדים, תמונה מיום כיף של החברה בחוף הים או תמונה של החנות החדשה שלכם עוד לפני שנפתחה, בזמן השיפוץ או סידור המוצרים על המדפים. תמונות כאלה מציגות את אישיות המותג , וכך מחברות את העוקבים אל האנשים שמאחורי המותג, , ומעמיקות את הקשר הרגשי שלהם אליו.
  • אנשים אוהבים להתפרסם: שתפו תמונות של העוקבים שלכם כשהם משתמשים במוצר או בשירות שלכם, או שתצלמו אותם באירוע שאתם עורכים ותוסיפו ציטוט שלהם בכיתוב של התמונה (וקשרו את התמונה לחשבון האינסטגרם שלהם אם יש להם כזה). הלקוחות שלכם הם השגרירים הטובים ביותר של המותג.
  • גוונו את החשבון והעלו גם פוסטים שאינם תמונות (אך כן קשורים אליכם באופן כלשהו): ממים משעשעים, עובדות מרתקות, ציטוטים מעוררי השראה ועוד.
    דוגמא למם משעשע של חברת Gardein המייצרת תחליפים צמחיים לבשר (ושימו לב להאשטאג הייחודי, OMGardein#):

Every time. 😆 #HarryPotter #OMGardein #gardein

A photo posted by gardein (@gardein) on

סיכום

אם משתמשים בו נכון, אינסטגרם יכול להיות כלי שיווקי מצוין. אנחנו מקווים שהטיפים שלעיל יעזרו גם לכם לשדרג את חשבון האינסטגרם של המותג שלכם. מכירים מותגים ששוה לעקוב אחריהם באינסטגרם, או האשטאגים שכדאי להציץ בהם? ספרו לנו בתגובות!

דפנה בן יהושע
דפנה בן יהושע
שמי דפנה בן יהושע. אחרי שהשלמתי תואר ראשון ושני במדעי החיים, ועסקתי בתחומים מגוונים החל מהדרכה בספארי ועד הוראת אנגלית, הבנתי שהתחום שמושך אותי באמת הוא כתיבה. אני כותבת ועורכת תוכן מזה מספר שנים וכיום מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה אליה משתייכת בין היתר גם חברת Teralead. ה"אני מאמין" שלי בכתיבה הוא שעל כל נושא ניתן לכתוב באופן מרתק, מפתיע ויצירתי ולהביא לתוכו את הזווית האישית שלי. עבורי, ההנאה הגדולה ביותר בכתיבה היא לראות כיצד משהו שכתבתי פותח לאנשים את הראש וחושף אותם לרעיונות חדשים.
Recommended Posts
Comments
  • Ilana ravel
    הגב

    כתבה מעולה ויסודית שאין כמוה , ההנחיות ברורות מאוד והדוגמאות מעניינות ותורמות , כתיבה משובחת ומושכת ברמת 5 כוכבים !!!

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

לשיתוף הפוסט לחצו כאן
תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים