בלוג קידום אתרים ושיווק באינטרנט

טרהליד / שיפור יחס המרה / 5 סוגים של תוכן אינטראקטיבי שיביאו לכם יותר המרות

5 סוגים של תוכן אינטראקטיבי שיביאו לכם יותר המרות

נכתב על ידי
בקטגוריה שיפור יחס המרה

תפיסת תשומת לבם של הגולשים אף פעם לא היתה משימה פשוטה, אבל היא הולכת ומסתבכת ככל שהם נחשפים לעוד ועוד גירויים בעוד ועוד מכשירים. אז מה צריך בעל העסק (או משווק העסק, אם לא מדובר באותו האדם) לעשות ב-2016 כדי לשפר את יחס ההמרה, או במילים פשוטות יותר, לגרום ליותר גולשים להפוך ללקוחות?  טקסט פשוט, עם תמונה פה, תמונה שם – כבר לא ממש עושה את העבודה. גם בעולם הווירטואלי, הגולשים כמהים לריגושים, למשהו מיוחד, שונה, שיפעיל אותם, שיתן להם איזה סיפוק.

מהצד השני, גם מי שמנסה לשווק אתר מסוים או תוכן ספציפי מתוכו – צריך ליצור אצל הגולשים את אותו כפתור הקסם שנקרא אנגייג'מנט – מעורבות – שמתבטאת בהקלקה, שיתוף, מילוי פרטים וכל צורה אחרת של אינטראקציה עם התוכן. סקר שביצעה חברת Demand Metric ובחן את המעורבות של הגולשים בתוכן פסיבי לעומת תוכן אינטראקטיבי, העלה את הממצאים הבאים:

interactive-content-more-effective-than-passive-contentהמסקנה המתבקשת מכאן היא שדרך טובה לייצר יותר המרות היא לנסות לשלב כמה שיותר תוכן אינטראקטיבי במאמצי השיווק שלנו. תוכן אינטראקטיבי הוא תוכן שדורש מעורבות מצד הגולשים – משמע, לא רק קריאה או צפייה, אלא ביצוע פעולה אקטיבית. בתמורה, הגולשים מקבלים בזמן אמת תוצאות רלוונטיות ומותאמות אישית עבורם.

חמשת הסוגים הבאים של תוכן אינטראקטיבי יכולים להקפיץ את ההמרות שלכם. אז אל תבזבזו זמן – והתחילו לקרוא!

1. סקרים

סקרים הם לא רק הזדמנות לתת לגולשים שלכם להשתעשע קצת באמצע היום – הם יכולים להפוך לצינור של שאיבת מידע עליהם (פרטים אישיים, העדפות, הרגלים וכו') שעשוי לשמש אתכם בעתיד . אפשר לשבץ סקרים בכל ערוץ שיווקי שלכם – בדף הבית שלכם; בעמודים שלכם ברשתות החברתיות; בתוך פוסט בבלוג שלכם ועוד. סקרים יגרמו לגולשים שבעבר קראו את התוכן שלכם ופשוט עברו הלאה (ואולי הואילו בטובם לעשות לייק או להגיב לפני שהמשיכו בדרכם) להשתתף בסקר באופן פעיל. רוב האנשים מחפשים דרכים להביע את דעתם, וסקר הוא תמיד דרך טובה לעשות זאת – ולגרום להם לחוש שהם בעלי השפעה ישירה בנושא עליו שואלים אותם.

בנוסף, האינטראקציה מתבצעת לא רק דרך המענה על הסקר, אלא גם דרך הצפייה בתוצאות. מסקר לא מדעי שערכתי, 99.999 אחוזים מהאנשים שעונים על סקר, ירצו לראות מיד לאחר מכן מה אחרים ענו – זהו טבעה של הסקרנות האנושית.

לפני מספר חודשים, באיחור אופנתי (כמה שנים אחרי פייסבוק) גם טוויטר הוסיפו סקרים לאופציות שלהם. הנה סקר כזה של Nieman Lab, פרוייקט של אוניבסיטת הרווארד שחוקר את עתיד העיתונות:

poll twitterברשתות חברתיות יש לסקרים ערך מוסף, כי ניתן לשתף אותם בקלות וכך להפיץ אותם הלאה ולגרום לעוד ועוד אנשים להשיב עליהם.

2. שאלונים

שאלונים, שלעיתים קרובות מגיעים בצורת מבחנים (quizzes), הם אחד מסוגי התוכן הפופולריים ביותר מאז ומתמיד. לפני העידן הדיגיטלי, יכולנו להיתקל בהם ב"מעריב לנוער", והיום הם עדיין מככבים במגזינים כמו "טיים אאוט" ו"בלייזר"; אבל הזירה האינטרנטית היא המקום בו הם שולטים ביד רמה. יש שאלונים שטותיים בסגנון "איזו דמות ממלחמת הכוכבים אתה?" שהם מאד פופולריים באתרים כמו באזפיד, או הגרסה הישראלית שלו, Playbuzz:

Playbuzz שאלון

בדומה לסקרים, גם לשאלונים יכול להיות תפקיד נוסף חוץ מלמשוך את הקוראים והוא להעניק מידע אישי על הגולש לאתר. מעבר לכך שהאתר בוחן את הידע של הגולשים בנושא מסוים, או את התפיסה שלהם לגבי עצמם, הוא יכול להשתמש בתשובות לשאלות כדי להמליץ לגולש על תכנים נוספים דומים, או על מוצרים/שירותים של החברה שעשויים להתאים להם.

יש אתרים שמשתמשים בשאלונים כדי לבצע התאמה אישית של תוכן האתר לגולש ולהציע לו מוצרים/שירותים בהתאם לתשובות שהוא מספק. קחו לדוגמא את אתר packdog. אני גם עניתי על השאלון, למרות שאין לי כלב – כי זה פשוט עושה חשק; והאתר מציע צ'ופרים נחמדים גם לחסרי הכלבים. נסו ותיהנו:

packdog

3. שיתוף ברשתות חברתיות

היום זה כבר אמור להיות ברור מאליו שלכל פיסת תוכן שאתם רוצים שעוד אנשים יראו חוץ מהגולש שנקלע לאתר שלכם, כדאי להצמיד כפתורים לשיתוף בכל הרשתות החברתיות. תוכן שניתן לשתף אותו גם הוא סוג של תוכן אינטראקטיבי, כי פעולת השיתוף היא פעולה אקטיבית של הגולש, שהחליט שהתוכן מספיק חשוב/מעניין/מזעזע/נפלא כדי לשתף אותו עם חבריו; וכל שיתוף כזה מביא אליכם עוד גולשים שהתעניינו בתוכן, ולא בטוח שהיו מגיעים אליו בדרך אחרת. אבל חוץ מכפתורי השיתוף המוכרים, בשנים האחרונות מתווספות דרכים נוספות לשתף תוכן שהופכות את הפעולה לאינטואיטיבית ומיידית יותר מתמיד.

למשל, ה-Click to Tweet של טוויטר, שמאפשר לשבץ לאורך הטקסט משפטים מסוימים מתוכו שאפשר לצייץ אותם בטוויטר, כמו במאמר הזה של Blogging Bistro:

Click to tweet2

רוצים ללמוד איך לעשות את זה? הנה סרטון הדרכה קצר:

עוד דוגמא היא כפתור ה-Pin It של פינטרסט, שניתן למצוא בתוך תמונות של אתרים רבים, והוא מאפשר נעיצה מיידית של הפוסט בתוך הפינטרסט שלכם. אתר באזפיד עושה בו שימוש נרחב (ראו בפינה השמאלית העליונה של התמונה):

Pin It Buzzfeed

4. סרטוני וידאו אינטראקטיביים

תוכן וידאו הוא פופולרי מאד, אבל גם בו מורגשת לעתים שחיקה מסוימת מאחר שאנחנו חשופים לכל כך הרבה סרטוני וידאו מדי יום. ולכן, כדי לחדש ולהפוך את הגולשים ליותר מעורבים במקום רקלצפות ותו לא, מתחזקת היום המגמה של של סרטונים אינטראקטיביים – כאלה הנותנים לגולשים מספר אפשרויות לבחור מביניהן באופן שיקבע את המשך הסרטון; כאלה שמציגים בסרטון קישורים (hotspots) עליהם ניתן ללחוץ ולהגיע לאתר הרלוונטי; כאלה המשלבים בתוכם קריאות לפעולה עליהן הצופה יכול ללחוץ לרגישת מוצר או שירות מסוים; ועוד.

הנה דוגמא חמודה במיוחד של סרטון אינטראקטיבי מבית "רחוב סומסום" (הגרסה האמריקאית):

5. אינפוגרפיקות אינטראקטיביות

אינפוגרפיקות הן פורמט מצוין להעביר כל נושא בדרך ויזואלית ופשוטה להבנה, השמה דגש על עובדות, מספרים ותרשימים. הן בדרך כלל צבעוניות ומעוצבות ופשוט כיף להסתכל עליהן וללמוד מהן. אבל גם לאינפוגרפיקות ניתן להוסיף את המימד האינטראקטיבי – וכך להפוך אותן ליעילות מתמיד. אם רוצים להפוך אינפוגרפיקה לאינטראקטיבית, ניתן לשתול בתוכה שאלות, ולהפוך את התוצאה הסופית למותאמת אישית עבור הקורא; להוסיף לה סקר; ועוד.

דוגמאות נוספות לאינפוגרפיקות אינטראקטיביות הן כאלה שהוסף להן אלמנט של תזוזה – אם תרצו, מעין שילוב של אינפוגרפיקה וגיף. יש המגדירים גם גיפים, עליהם כתבנו לאחרונה, כסוג של תוכן אינטרקטיבי, אבל זה כבר נתון לפרשנות. הדוגמא הזאת, אינפוגרפיקה שמציגה איך לאכול ארטישוק, היא פשוט נהדרת:

how-to-eat-an-artichoke-gifographic

ויש גם אינפוגרפיקות  מוסרטות – כלומר, סרטון וידאו שבנוי על השפה הגרפית של אינפוגרפיקות ומנפיש את האינפוגרפיקה. למשל, הסרטון הזה, שמסביר מדוע אנחנו כל כך אוהבים אינפוגרפיקות:

סיכום

תמיד מומלץ להעשיר את התוכן שלכם באלמנטים אינטראקטיביים, ואני מקווה שנתתי לכם כאן מספיק רעיונות. שימוש בתוכן אינטראקטיבי, כאשר הוא מבוצע היטב, יכול רק לשפר את יחס ההמרה. מכירים עוד סוגים של תוכן אינטראטיבי, או דוגמאות מוצלחות במיוחד של תוכן כזה? שתפו אותנו בתגובות!

דפנה בן יהושע
דפנה בן יהושע
שמי דפנה בן יהושע. אחרי שהשלמתי תואר ראשון ושני במדעי החיים, ועסקתי בתחומים מגוונים החל מהדרכה בספארי ועד הוראת אנגלית, הבנתי שהתחום שמושך אותי באמת הוא כתיבה. אני כותבת ועורכת תוכן מזה מספר שנים וכיום מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה אליה משתייכת בין היתר גם חברת Teralead. ה"אני מאמין" שלי בכתיבה הוא שעל כל נושא ניתן לכתוב באופן מרתק, מפתיע ויצירתי ולהביא לתוכו את הזווית האישית שלי. עבורי, ההנאה הגדולה ביותר בכתיבה היא לראות כיצד משהו שכתבתי פותח לאנשים את הראש וחושף אותם לרעיונות חדשים.
Recommended Posts
Showing 6 comments
  • michalinter
    הגב

    שווה לנסות את אופניון סטייג' – עובד מעולה! http://www.opinionstage.com

    • דפנה בן יהושע
      הגב

      תודה רבה, מיכל!
      הצצתי ואכן נראה לא רע 🙂

  • Liraz Postan
    הגב

    מאמר מצוין!!! המון תודה!

  • דפנה בן יהושע
    הגב

    תודה רבה לירז, שמחה שנהנית!

  • יוסף טרבלסי
    הגב

    האתר של הכלבים הוא באמת מיוחד במינו ואני באמת חושב כרגע איך ניתן ליישם את זה בחנות eCommerce שאני מקדם כרגע…זה אחלה רעיון, אינטראקטיבי…אבל זה בטח צריך פיתוח מיוחד..
    תודה רבה! נהנה לקרוא את המאמרים פה :]

    • דפנה בן יהושע
      הגב

      תודה רבה לך, יוסי!
      אני שמחה שנהנית מהמאמר.
      תמשיך לבקר 🙂

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

לשיתוף הפוסט לחצו כאן
תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים