בלוג קידום אתרים ושיווק באינטרנט

טרהליד / מדיה חברתית / איך משתמשים בהאשטאגים לשיווק? כמה סטטיסטיקות ו-8 כללים

איך משתמשים בהאשטאגים לשיווק? כמה סטטיסטיקות ו-8 כללים

נכתב על ידי
בקטגוריה מדיה חברתית

אוהבים האשטאגים? שונאים האשטאגים? מה שבטוח הוא שאי אפשר להישאר אדישים להאשטאגים. ההאשטאגים פרצו לחיינו דרך טוויטר בשנת 2009, ומאז הם לא מראים סימנים שהם הולכים לשום מקום. למעשה, הם רק מתפשטים לעוד ועוד רשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם ואפילו גוגל פלוס) והם מתחילים להופיע אפילו בשלטי חוצות ובטלוויזיה (בדרך כלל כחלק מקמפיינים שמשלבים האשטאגים ברשתות חברתיות).

למי שעדיין לא בטוח במה מדובר, הנה הסבר קצר: האשטאג (hashtag) הוא הסימון #, אשר משמש ברשתות חברתיות כתגית. כאשר שמים האשטאג לפני מילה או צירוף מילים בפוסט שמעלים לרשת חברתית כלשהי, המשמעות היא שאחר כך יהיה ניתן למצוא את הפוסט הזה, ופוסטים נוספים באותו נושא, באמצעות חיפוש ההאשטאג. השימוש בהאשטאג מאפשר לרכז את כל הפוסטים בנושא מסוים במקום אחד, ובנוסף מאפשר לבצע חיפוש על ההאשטאג שיתן את כל התוצאות המתאימות.

הרבה אנשים נהנים להוסיף האשטאגים לפוסטים שלהם, ובטח כבר יצא לכם להיתקל באנשים שעושים בהם שימוש מופרז עד מטריד ממש, כמו בפרודיה הזאת של ג'ימי פאלון וג'סטין טימברלייק:

אבל להאשטאגים יש גם משמעות שיווקית: ניתן לקדם מותגים, אירועים, או מוצרים ושירותים ספציפיים באמצעות השטאגים ייעודיים, או "לתפוס טרמפ" על האשטאגים פופולריים קיימים שמתאימים לנושא אותו מעוניינים לקדם. בחודש שעבר, למשל, עסקים רבים השתמשו בהאשטאג BlackFriday# לקידום המבצעים המיוחדים שלהם ליום השופינג הבינלאומי.

האשטאגים יכולים להיות מועילים מאד בשיווק בכלל ובקידום אתרים בפרט, אך צריך לדעת איך להשתמש בהם נכון. מתברר, שבכל רשת חברתית הכללים לשימוש בהאשטאגים קצת שונים. למה זה כך ועל מה מומלץ להקפיד כאשר משתמשים בהאשטאגים בפייסבוק, לעומת טוויטר או אינסטגרם? הנה כמה סטטיסטיקות וכללים לשימוש הולם בהאשטאגים ברשתות החברתיות השונות.

האשטאגים בטוויטר

טוויטר היתה הראשונה להשתמש בהאשטגים, ועד היום, השימוש בהאשטאגים מאד נפוץ בה והם משמשים כאמצעי יעיל ביותר לחיפוש שיחות בנושא מסוים. עם זאת, דווקא בטוויטר מומלץ להגביל את השימוש בהם לשני האשטאגים לציוץ בלבד. הסטטיסטיקה לא משקרת: ציוצים עם האשטאג אחד או שניים מעלים את האנגייג'מנט (המעורבות של הגולשים, שמתבטאת בלייקים, שיתופים ותגובות) של הגולשים ב-21 אחוזים; בעוד שבציוצים עם יותר משני האשטאגים, האנגייג'מנט יורד ב-17 אחוזים.

מישהי שמומלץ ללמוד ממנה על שימוש בהאשטאגים, היא הזמרת ואמנית השיווק העצמי טיילור סוויפט, שמקדמת את אלבום ההופעה החדש שלה באמצעות ההאשטאג הייעודי #1989WorldTourLive. שימו לב שזה ההאשטאג היחיד שהיא משתמשת בו כאן:

taylor

הנה עוד כמה סטטיסטיקות על האשטאגים בטוויטר:

  • הסיכוי שגולשים ישתפו (או בלשון טוויטר, "ירטווטו") את הציוץ עולה ב-55 אחוזים אם הוא כולל האשטאג אחד לפחות.
  • 25 אחוזים מהציוצים שאינם כוללים האשטאגים זוכים לשיתופים.
  • לעומת זאת, 40 אחוזים מהציוצים שכוללים האשטאגים זוכים לשיתופים.

ולכן, המסקנה די ברורה. האשטאגים בטוויטר זה מעולה – אבל לא יותר משניים.

האשטאגים בפייסבוק

התמונה משתנה מעט כאשר אנחנו מדברים על האשטאגים בפייסבוק. הסיבה לכך היא שהאשטאגים הם חדשים יחסית בנוף הפייסבוק, ועוד לא כולם עושים בהם שימוש. בנוסף, רוב משתמשי הפייסבוק לא מחפשים שיחות באמצעות ההאשטאג כפי שניתן לעשות בטוויטר. עד לא מזמן כלל לא היה ניתן לחפש בפייסבוק שיחות  בנושא מסוים באמצעות ההאשטאג; כיום זה אפשרי (פייסבוק מקצה url ייעודי לכל האשטאג כך שניתן למצוא את כל השיחות מרוכזות במקום אחד, כמו בטוויטר), אבל לא ברור עד כמה אנשים באמת עושים את זה – כך שהיעילות של זה מוטלת בספק.

בכל מקרה, נכון לעכשיו נראה שאם בוחרים בהאשטאגים בפייסבוק, מומלץ גם כאן להגביל את עצמכם להאשטאג אחד או שניים. ככל שמרבים בהאשטאגים, נצפית ירידה באנגייג'מנט של הגולשים, לפי החלוקה הבאה:

  • 1-2 האשטאגים – 593 אינטראקציות עם הפוסט בממוצע
  • 3-5 האשטאגים – 416 אינראקציות עם הפוסט בממוצע
  • 6-10 האשטאגים – 307 אינטראקציות עם הפוסט בממוצע
  • יותר מ-10 האשטאגים – 188 אינטראקציות עם הפוסט בממוצע

דוגמא טובה לשימוש בהאשטאגים בפייסבוק מספק העמוד של איקאה ארה"ב – בפוסט הזה הם מקדמים את תחרות העוגיות שלהם:

Cookie Contest

האשטאגים באינסטגרם

בניגוד לפייסבוק, באינסטגרם האשטאגים נוחלים הצלחה מסחררת, כנראה משום שהם מהווים דרך מעולה למצוא תמונות סביב נושא מסוים. משתמשי אינסטגרם "חזקים" נוהגים לעקוב אחרי האשטאגים פופולריים כדי לראות את התמונות החדשות שהתווספו מאז הפעם האחרונה בה ביקרו באפליקציה. עוד נתון מעניין הוא שבאינסטגרם האשטאגים מרובים הם לא מילה גסה, להיפך: ככל שמשתמשים ביותר האשטאגים (עד 11, כי יש גבול להתפרעות), כך יש מגמה של עלייה באנגייג'מנט. הפוסטים המצליחים ביותר באינסטגרם כוללים 11 האשטאגים בממוצע, והנה רשימה חלקית, המראה את השיעור הממוצע של העוקבים שיוצרים אינטראקציה עם הפוסט (מתוך אלף עוקבים) כתלות במספר ההאשטאגים:

  • 0 האשטאגים – 18% אינטראקציות;
  • האשטאג אחד – 29%;
  • 3 האשטאגים – 39%;
  • 5 האשטגים -43%;
  • 8 האשטאגים – 39.5%;
  • 10 האשטאגים – 22%;
  • 11 האשטאגים – 79.5% אינטראקציות

ובכל זאת, מחקר קצר ולא מדעי שערכתי עכשיו באינסטגרם, מעלה שדווקא מותגים גדולים (אדידס, סטארבאקס, בר רפאלי, נטפליקס) משתמשים בלא יותר מ-3-5 האשטאגים לתמונה. סולידי.

גם גינס עונה על הכלל הזה:

כללי עשה ואל תעשה בשימוש בהאשטאגים

אז עד כה דיברנו על המלצות לשימוש בהאשטאג בכל אחת מהרשתות החברתיות, אבל יש גם כמה כללים אוניברסליים לשימוש בהאשטאגים שתקפים לכל פלטפורמה:

אל תעשו:

1. אל תכניסו רווחים בין המילים בהאשטאג

הכנסת רווחים בין המילים בהאשטאג פוגעת בשלמות שלו. האשטאג שנראה כך: just do it# לא יעבוד ולא יופיע בחיפוש. אם בכל זאת אתם רוצים ליצור הפרדה מסוימת בין המילים, השתמשו באות גדולה בתחילת כל מילה, ככה: JustDoIt#.

2. אל תיצרו האשטאגים ארוכים מדי

כאשר משתמשים ביותר מדי מילים בהאשטאג אחד, מה שנוצר הוא פשוט בלגן גדול. גם אם תשתמשו באותיות גדולות בתחילת כל מילה, זה לא יעזור בהאשטאג שנראה ככה: bigsaleforsummerfiftypercentoff#. את רוב המסרים ניתן לתמצת לשתיים או שלוש מילים, למשל BigSummerSale# או אפילו SummerSale#. זה לגמרי מספיק.

3. אל תשתמשו בהאשטאגים לא רלוונטיים

לפעמים אנחנו עשויים להתפתות להשתמש בהאשטאגים מאד פופולריים כדי שהפוסט שלנו יבלוט יותר ברשתות החברתיות. אבל אם הם לא רלוונטיים לנושא, זאת בדרך כלל טעות, שפשוט תגרום לכם להיראות נואשים, או במקרה הגרוע יותר, ספאמרים. אם אתם רוצים למכור ציוד משרדי, אין סיבה שתקדמו אותו תחת ההאשטאג love#.

4. אל תכניסו האשטאגים באמצע המשפט

ככה: Don't you just #love our #new #summer dresses?

זה סתם מעצבן. שמרו אותם לסוף:

On Friday nights we like to chill in front of the TV. #OITNB #netflix

עשו:

1. השתמשו באותם האשטאגים בכל הרשתות החברתיות

יש לכם חשבונות ביותר מרשת חברתית אחת? כאשר אתם מקדמים את המותג שלכם, השתמשו באותם ההאשטאגים בכל הרשתות החברתיות. כך מתקבל מסר אחיד, ונושא שקל לחפש אותו ולעקוב אחריו.

2. צרו האשטאגים ייחודיים

אם יש לכם מוצר חדש שאתם מעוניינים לקדם, צרו עבורו האשטאג ייחודי (שמבוסס על שם הדגם, למשל). תוכלו לראות דוגמאות לכך בפוסט שלנו על שיווק חכם באינסטגרם.

3. היו ספציפיים בהאשטאגים שלכם

חשבו על האשטאגים כעל מילות מפתח, שמאפשרות לקורא להבין מייד על מה אתם מדברים תוך שימוש במילים בודדות, וכוונו למילים כמה שיותר ספציפיות ומדויקות לקהל היעד שלכם. למשל אם אתם משווקים מגפי גומי לחורף, האשטאג שימושי וספציפי יכול להיות WaterResistantBoots# או CoolestRainbootsEver# ולא סתם Boots#. שימוש בהאשטאגים כלליים מדי, כמו boots#, לא יביא הרבה תוצאות בחיפוש.

4. תבדקו את ההאשטאג שאתם רוצים להשתמש בו

יש האשטאג מסוים שאתם רוצים להשתמש בו? עשו עליו מחקר קצר. חפשו אותו בפלטפורמה הרלוונטית וראו האם כבר נעשה בו שימוש, ובאיזה הקשר. אתם לא רוצים להשתמש בהאשטאג שכבר נעשה בו שימוש עבור מותג אחר או בהקשר אחר לחלוטין – זה עלול להוציא אתכם לא טוב.

האינפוגרפיקה הזאת מבית האפינגטון פוסט מסכמת היטב כיצד כדאי להשתמש בהאשטאגים לשיווק המותג שלכם:

Imprimir

סיכום

כאשר אתם משתמשים בהאשטאגים כמו שצריך, יש להם כוח לא מבוטל והם יכולים להקפיץ את השיווק שלכם בכמה רמות. יש לכם עוד כמה טיפים לשימוש בהאשטאגים, או דוגמאות מוצלחות להאשטאגים שהשתמשתם בהם? ספרו לנו בתגובות!

דפנה בן יהושע
דפנה בן יהושע
שמי דפנה בן יהושע. אחרי שהשלמתי תואר ראשון ושני במדעי החיים, ועסקתי בתחומים מגוונים החל מהדרכה בספארי ועד הוראת אנגלית, הבנתי שהתחום שמושך אותי באמת הוא כתיבה. אני כותבת ועורכת תוכן מזה מספר שנים וכיום מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה אליה משתייכת בין היתר גם חברת Teralead. ה"אני מאמין" שלי בכתיבה הוא שעל כל נושא ניתן לכתוב באופן מרתק, מפתיע ויצירתי ולהביא לתוכו את הזווית האישית שלי. עבורי, ההנאה הגדולה ביותר בכתיבה היא לראות כיצד משהו שכתבתי פותח לאנשים את הראש וחושף אותם לרעיונות חדשים.
Recommended Posts
Comments
  • omer ben hamo
    הגב

    היי דפנה,

    פסוט מעניין מאוד,

    אשמח לדעת היכן ניתן למדוד אינטרקציות עבור פוסט ברשתות החברתיות.

    תודה מראש,

    עומר

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

לשיתוף הפוסט לחצו כאן
תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים