בלוג קידום אתרים ושיווק באינטרנט

טרהליד / שיפור יחס המרה / שיווק במובייל: טיפים שימושיים וטרנדים עדכניים

שיווק במובייל: טיפים שימושיים וטרנדים עדכניים

נכתב על ידי
בקטגוריה שיפור יחס המרה

גולשים בסמאטרפון בדרך לעבודה? גולשות בסמארטפון בתור לבנק? מציצים בו בזמן ארוחת שישי? גונבות רגע עם האייפד בזמן שבן הזוג מתארגן ליציאה? אתם לא היחידים. בשנים האחרונות, המכשירים הניידים מחוללים שינוי עצום בחיינו, המשתווה כמעט לשינוי שחולל בחיינו האינטרנט לפני שני עשורים. אין כמעט פעולה היום שלא ניתן לבצע בסמארטפון או בטאבלט, החל ממענה למיילים וכתיבת מסמכים, ועד צפייה בסדרות והזמנת משלוח אוכל הביתה – שלא לדבר על פעולות שנחשבו בעבר למורכבות וכאלה הדורשות שיחה עם גורם אנושי, כמו העברה בנקאית או הזמנת טיסה, שכיום הן נעשות בלחיצת כפתור באפליקציה.

גם העסקים הבינו לאן נושבת הרוח וכיום יותר ויותר עסקים משווקים את מרכולתם במובייל, באמצעות אתרים מותאמים, אפליקציות ייעודיות, באנרים, התראות בדחיפה (push notifications), שיווק בווייז ובווסטאפ ועוד. בחגי הקניות שחלו לא מזמן, בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי, 34 אחוזים מרכישות האונליין התבצעו במובייל. סקר שערכה Shopify, חברה המפתחת מוצרים לחנויות אונליין, באוגוסט 2014, מצא שיותר ממחצית מהגולשים ל-100 אלף חנויות האונליין שמשתמשות בשירותיה – הגיעו מהמובייל:

twitter_mobiletraffic_lg

וכדי לסבר את האוזן, הנה עוד כמה מספרים:

  • 68 אחוזים מהחברות שילבו שיווק במובייל כחלק מאסטרטגיית השיווק שלהן ב-2015.
  • שיעור ההמרות (ביקור באתר שמסתיים ברכישה) הממוצע מהמובייל עלה ב-64 אחוזים ב-2015 בהשוואה לשיעור ההמרות מדסקטופ.
  • 71 אחוזים מאנשי השיווק מאמינים ששיווק במובייל הוא חיוני לעסק שלהם.

לאור הנתונים שלעיל, לא קשה להבין מדוע לבעלי עסקים שמעוניינים בשיפור יחס ההמרה כדאי להשקיע בשיווק במובייל, ואף לשקול להציב אותו בראש סדר העדיפויות. היכן כדאי למקד את המאמצים, ומהן המגמות העדכניות בתחום השיווק במובייל? הרשימה הבאה תעשה לכם קצת סדר.

אפליקציות

אתרים מותאמים למובייל זה מצוין, ובכל מקרה תמיד כדאי לבצע אופטימיזציה של אתר העסק למובייל; אך בנוסף לכך שווה להשקיע גם ביצירת אפליקציה ייעודית לעסק. סקר שביצעה לאחרונה חברת PayPal מצא כי 47 אחוזים מהאנשים שמבצעים רכישות אונליין מעדיפים שימוש באפליקציה על פני שימוש באתר מותאם למובייל. ואילו סקר של חברת Criteo, המייצרת מודעות דיספליי לחנויות אונליין, מעלה את הנתונים הבאים: שיעור ההמרות מאפליקציות גבוה פי 3.7 בהשוואה לזה של אתרים הנצפים במובייל, כמעט פי 4 יותר מוצרים נצפים באפליקציות, ושווי הרכישות שמתבצעות באפליקציות גבוה ב-28 אחוזים בהשוואה לאלה המתבצעות באתרים.

האינפוגרפיקה החביבה הזאת מבית Go-Globe ממחישה את החשיבות שבבניית אפליקציה לעסק:

mobile-apps-usage

שיווק מבוסס-מיקום

העובדה שלסמארטפונים וטאבלטים יש נתונים על המיקום של האדם המשתמש בהם בכל רגע נתון (אלא אם כן הוא מכבה אופציה זו) היא יתרון גדול לעסקים. הסיכויים שאדם ייכנס לעסק הנמצא בקרבתו כאשר הוא מקבל התראה מהעסק, גבוהים בהרבה מהסיכויים שייכנס לשם אם אינו יודע, או אינו זוכר, שהוא נמצא בקרבת העסק.

יש כמה סוגים של שיווק מבוסס-מיקום במובייל:

  • Geo-aware ads – פרסומות המבוססות על המיקום המדויק של האדם באותו הרגע ומשקללות גם נתונים כמו מזג האוויר, אירועים שמתרחשים בקרבת מקום וכו'. גוגל ופייסבוק עושות שימוש רב בפרסומות מהסוג הזה.
  • Beaconing – ביקון (Beacon) הוא התקן מבוסס Bluetooth אשר נמצא בתוך החנות, ומזהה סמארטפונים בסביבתו אליהם הוא שולח מסרים מותאמים אישית והתראות על מבצעים והנחות המבוססים על פרופיל הקנייה של הלקוח.
  • Geo-fencing – פרסום המתבסס על הגדרת רדיוס מסביב לבית העסק שבו רוצים לטרגט לקוחות פוטנציאליים. הפרסום ללקוח הנמצא ברדיוס הזה יכול להתבצע באמצעים שונים, למשל, התראות דחיפה (push notifications, התראות הנשלחות מאפליקציה גם כאשר היא כבויה) אשר עשויות לפרסם מבצע מסוים שהעסק מציע, או פרסום דרך ווייז – בוודאי שמתם לב לכך שכאשר אתם בנסיעה ועוצרים את הרכב ליותר משלוש שניות, מופיעות על מסך הווייז פרסומות לבתי עסק הנמצאים בקרבת מקום.
  • Geo-conquesting – מבוסס על העיקרון של geo-fencing אך שולח התראות על בית העסק כאשר נמצאים בקרבת עסק מתחרה.

זה נכון שיש אנשים שפחות אוהבים את הרעיון שעסקים מפרסמים להם על בסיס המיקום שלהם (מישהו אמר האח הגדול?), אך למי שלא מעוניין בכך תמיד יש את האופציה לכבות את המיקום של הסמארטפון. יתרה מכך, נמצא ש-70 אחוזים מהצרכנים מוכנים לשתף את המיקום שלהם דרך המובייל אם הם יודעים שיקבלו משהו בתמורה, כמו קופונים, או כל הטבה אחרת.

טפסים מותאמים למובייל

טפסים הם חלק אינטגרלי מכל אתר, אך באתרים של עסקים הם חשובים במיוחד: טופס הרשמה לקבלת עדכונים במייל, טופס פרטים אישיים המאפשר לאתר להציע מוצרים ושירותים בהתאמה אישית ללקוח, טופס להורדת תוכן מהאתר, טופס הרשמה לאירוע, טופס פרטי משלוח לביצוע הזמנת מוצר הביתה וכו'. אם לוקחים בחשבון שהרבה מהאנשים הגולשים באתר מגיעים אליו דרך המובייל, חשוב לוודא שהטפסים באתר עברו אופטימיזציה למובייל כדי שהגולש יוכל לצפות בהם ולמלא את פרטיו בנוחות ובמהירות. המאפיינים הבסיסיים שצריכים להיות בטופס מותאם למובייל הם: פשטות, קריאות לפעולה ברורות ובולטות, מספר שדות מינימלי, אפשרות להשלמה אוטומטית (Autofill) של השדות, ושדות ידידותיים למובייל שניתן להשיב עליהם בלחיצה על כפתור או על ידי בחירה מתפריט dropdown.

הנה דוגמא לטופס שלא עבר אופטימיזציה למובייל, מאתר שירותי בריאות כללית. הגופן קטן מדי, הטופס לא מתפרש על כל המסך (שימו לב לחלל הריק בתחתית המסך), יש יותר מדי שדות למילוי – בקיצור, מסורבל, קשה לצפייה ומקשה על מילוי הפרטים.

Screenshot_20160204-190930

 

לעומתו, הטופס הזה, מהבלוג טבעוניות נהנות יותר, לגמרי מותאם למובייל:

Screenshot_20160204-191018

 מיילים ידידותיים למובייל

הידעתם ש-67 אחוזים מהמיילים נפתחים על גבי מכשירים ניידים? אם אתם נוהגים לשלוח ללקוחותיכם ניוזלטרים ועדכונים שונים במייל, אתם חייבים לקחת את הנתון הזה בחשבון. אם הלקוח שלכם מקבל מכם מייל שבו התמונות לא מופיעות, הטקסט מופיע כג'יבריש או כל בעיה נפוצה אחרת במיילים שלא עברו אופטימיזציה למובייל, סביר להניח שבשלב מסוים הוא יפסיק לקרוא את המיילים שאתם שולחים, יסמן אותם כספאם ואולי אפילו יבקש שתסירו אותו מרשימת התפוצה.

חבל שזה יקרה כשהיום ניתן בפשטות ליצור מיילים ידידותיים למובייל. יש בשוק לא מעט שירותים שיעזרו לכם בכך, אך יש לא מעט דברים שאתם יכולים לעשות בעצמכם – כבר עכשיו:

  • להשתמש בשורת נושא קצרה וקולעת
  • לכלול בגוף המייל כותרות ברורות המאפשרת לגולשים להגיע בקלות אל הקטעים שמעניינים אותם
  • להקפיד על כך שתוכן המייל יהיה פשוט וברור – לא לכתוב מגילות ולא להעמיס בתמונות אשר מאטות את טעינת המייל
  • לכלול קריאות לפעולה בולטות שיתפסו גם את עיני הקוראים שמרפרפים על המייל במהירות
  • להשתמש בקישורים לחיצים כדי להקל על הקוראים להגיע אליהם

הסרטון הבא מדבר על נקודות נוספות שהופכות מייל לידידותי למובייל:

שיווק ב-SMS

הודעות SMS, או מסרונים בעברית צחה, הם טכנולוגיה די עתיקה, אך עדיין אפקטיבית למדי. שיעור פתיחת ה-SMSים עמד על 99 אחוזים ב-2013, וגם אם הוא צנח מאז, סביר להניח שגם בימינו הוא לא רחוק מהמספר הזה; ושיעור ההקלקה על קישורים ב-SMSים עומד על 36 אחוזים. עסקים רבים מציעים ללקוחותיהם להירשם לעדכונים ב-SMS ושולחים להם הודעות על מבצעים חדשים, אירועים מיוחדים ועוד. כדי ששירות כזה באמת יהיה אטרקטיבי, כדאי לשקול לתת ללקוחות שמשתמשים בו הטבות מיוחדות: קופון שתקף רק ב-SMS, קבלת מוצר במתנה וכו'. דוגמא לאפקטיביות של קמפיין SMS: ב-2013, סלון שיזוף בסיאטל בשם Seattle Sun Tan שלח הודעות SMS ל-5000 לקוחות שנרשמו לשירות. 57 אחוזים מהם ניצלו את המבצע שהוצע להם בהודעות, מה שהביא להכנסות של קרוב ל-200 אלף דולר ב-30 הימים הראשונים של הקמפיין. מרשים למדי.

שיווק ברשתות חברתיות

כאשר אחת הפעולות הנפוצות במובייל היא גלישה ברשתות חברתיות, וחלק מרשתות חברתיות אלה מתמקדות במובייל באופן בלעדי, זה אומר ששיווק במובייל חייב לכלול גם רשתות חברתיות. בשנים האחרונות גובר מעמדן של שתי רשתות חברתיות ממוקדות-מובייל שחבל לא לנצל את ההזדמנות ולפרסם בהן: אינסטגרם וסנאפצ'ט.

שיווק באינסטגרם לעסקים התמקד עד לאחרונה בהעלאת תמונות וסרטונים אטרקטיביים של מוצרים ושימוש בהאשטאגים המתאימים כדי לצבור עוקבים, וזאת אכן דרך מצוינת להגיע לקהלים רבים, ובמיוחד לצעירים. אך לאחרונה נוספה גם האופציה לפרסום ממומן באינסטגרם (פוסטים שהמותג מפרסם בתשלום ומזהים אותם לפי המילה "Sponsored" – בדומה לפרסום ממומן בפייסבוק). כרגע אופציה זאת זמינה בישראל רק למותגים גדולים כמו בזק, שטראוס וקוקה קולה, אבל אינסטגרם צפויה בהקדם לפתוח את האופציה הזאת לכולם, ולכן כדאי לעקוב אחרי זה.Instagram ads

סנאפצ'ט היא רשת חברתית פופולרית בקרב צעירים, אך לאחרונה היא צוברת תאוצה גם בקרב הדורות המבוגרים יותר. סנאפצ'ט מתבססת על שליחת תמונות וסרטונים שנעלמים תוך פרק זמן קצוב, אך בשנים האחרונות נוספו לה עוד אופציות כמו פרסום אירועים בזמן אמת (Live Stories) וערוצי תכנים של מותגים מובילים. כדי להעמיק במגוון האופציות שהרשת מציעה, אתם מוזמנים לקרוא את הפוסט שכתבתי לפני כמה חודשים על שיווק בסנאפצ'ט.

 סיכום

ב-2016, לא לשווק את העסק שלכם במובייל זאת טעות שיכולה לעלות לכם בעשרות לקוחות פוטנציאליים, אם לא יותר. מכירים עוד טרנדים בשיווק למובייל וטיפים מומלצים? נתקלתם בקמפיינים למובייל שאהבתם במיוחד? שתפו אותנו בתגובות!

דפנה בן יהושע
דפנה בן יהושע
שמי דפנה בן יהושע. אחרי שהשלמתי תואר ראשון ושני במדעי החיים, ועסקתי בתחומים מגוונים החל מהדרכה בספארי ועד הוראת אנגלית, הבנתי שהתחום שמושך אותי באמת הוא כתיבה. אני כותבת ועורכת תוכן מזה מספר שנים וכיום מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה אליה משתייכת בין היתר גם חברת Teralead. ה"אני מאמין" שלי בכתיבה הוא שעל כל נושא ניתן לכתוב באופן מרתק, מפתיע ויצירתי ולהביא לתוכו את הזווית האישית שלי. עבורי, ההנאה הגדולה ביותר בכתיבה היא לראות כיצד משהו שכתבתי פותח לאנשים את הראש וחושף אותם לרעיונות חדשים.
Recommended Posts

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

לשיתוף הפוסט לחצו כאן
תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים