בלוג קידום אתרים ושיווק באינטרנט

טרהליד / מדיה חברתית / שיווק בפינטרסט: 12 טיפים ליצירת עמוד פינטרסט לוהט לעסק שלכם

שיווק בפינטרסט: 12 טיפים ליצירת עמוד פינטרסט לוהט לעסק שלכם

נכתב על ידי
בקטגוריה מדיה חברתית

בים הרשתות החברתיות שמאיימות להטביע אותנו, פינטרסט (Pinterest) היא אי של השראה. בדומה לאינסטגרם, גם היא הושקה ב-2010, וגם היא מתבססת על תמונות מרהיבות (ראו את הכתבה שפרסמנו בחודש שעבר, על 5 דרכים לשיווק חכם באינסטגרם); אך היא הרבה מעבר לזה. בפוסט זה נסביר מהי פינטרסט ומה עושים בה, למה יש בה פוטנציאל עסקי אדיר, נציג דוגמאות לעסקים שמשווקים את עצמם דרך פינטרסט בהצלחה מרובה, ולבסוף – נעניק לכם 12 טיפים חשובים שיעזרו לכם להתחיל לשווק את העסק שלכם בפינטרסט.

למי שטרם הציץ בפינטרסט ואינו יודע על מה מדובר, הנה תקציר: פינטרסט היא רשת חברתית המתבססת על תמונות ובנויה כמו לוח מודעות. כל משתמש בפינטרסט יכול להרכיב לעצמו לוחות (boards) במגוון נושאים, כמו "עיצוב הבית", "קעקועים", "בעלי חיים" וכו'; ולמלא אותם בתמונות באותו הנושא, אותן הוא מוצא ברשת, משתף ממשתתפים אחרים באתר, או מעלה מהמחשב הפרטי. לאחר שהתמונות נשמרו בלוחות, לחיצה עליהן מובילה לאתר המקורי בו הן הופיעו – כל תמונה היא כמו סימניה, לאתר אליו רוצים לחזור אליו בעתיד. כדי לשמור תמונה או פריט מדיה שאהבתם באתר מסוים בפינטרסט שלכם, בודקים שיש להם כפתור Pin It, ובמידה שכן לוחצים עליו, וכך ניתן לנעוץ אותם בלוח המתאים אצלכם. בפינטרסט, כל משתמש יכול לעקוב אחרי משתמשים אחרים ולשאוב מהם השראה (באמצעות כפתור ה-"Follow"); אבל לא חייבים לעקוב אחרי המשתמשים עצמם, ניתן גם לעקוב אחרי אחד (או יותר) מהלוחות שלהם (באמצעות הכפתור "Follow Board").

כך נראה לוח בנושא Vegan Baking (אפייה טבעונית) של משתמש בשם Oh My Veggies:
vegan baking

למה כדאי לעסקים להיות בפינטרסט?

ב-2012, כשנתיים לאחר השקתה, לפינטרסט היו קרוב ל-12 מיליון משתמשים ייחודיים, מה שהפך אותה לרשת החברתית שחצתה את רף 10 מיליון המשתמשים הייחודיים בקצב המהיר בהיסטוריה. כיום לפינטרסט יש כבר 70 מיליון משתמשים, ביניהם לא מעט שמגדירים את עצמם כמכורים ומבלים מולה שעות רבות מדי יום. אולם, מעבר להיותה של פינטרסט פלטפורמה ויזואלית מדהימה שמזמנת בהייה ממושכת ונעיצות על ימין ועל שמאל, מתברר שאפשר גם לעשות ממנה כסף. 500 אלף מהמשתמשים של פינטרסט הם משתמשים עסקיים, אשר מנצלים את הפופולריות שלה, את אופיה השיתופי ואת היותם של משתמשיה פעילים ומעורבים. עבור עסקים, פינטרסט יכולה להוות כלי מצוין לייצור טרפיק לאתר העסק.

וזה אכן קורה: נמצא שפינטרסט היא הרשת המובילה בהפניית לקוחות לעסקים, עם יחס המרה שגבוה ב-50% מיחס ההמרה שמייצרים מקורות אחרים. בקיצור, היא משאירה את פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם באבק (לפחות עד שהאופציה לפרסום הממומן באינסטגרם תיפתח במלואה, ובכל העולם). היתרון של פינטרסט הוא שבמקום לחזק את האהדה למותג ותו לא, היא מאפשרת לחוות בדרך נוחה ומסודרת את מה שהוא מוכר ו"לתייק" את מה שמעניין כדי שיהיה ניתן לחזור אליו בהמשך.

קחו לדוגמא את עמוד הפינטרסט של Petco, רשת חנויות אמריקאית למוצרים לחיות מחמד. בעמוד של Petco ניתן לראות לוחות המציגים את מוצריה השונים של הרשת, באמצעות חלוקה לקטגוריות כמו "מוצרי בטיחות ובריאות", "צעצועים לקיץ", "מוצרים מגניבים לחיות מחמד" וכו'.

Petco

פינטרסט מאפשרת לאתרים שיש בהם הרבה תוכן, לסדר את התוכן הזה על פי קטגוריות באמצעות הלוחות של פינטרסט; וכך, לאפשר לקוראים לגשת ישירות לקטגוריה המועדפת עליהם במקום לחפש אותה באתר. כמובן שברוב אתרי התוכן יש תפריט שמאפשר לעשות זאת – אך פינטרסט מרחיבה את מספר הקטגוריות האפשריות למספר אינסופי, ומאפשרת ליצור אותן באופן אינטואיטיבי ויצירתי יותר. בנוסף, היא מאפשר לקורא המעוניין בכך לעקוב אחרי הלוח/ות המעניינים אותו (במקום להירשם לרשימת התפוצה של האתר או לעשות לייק לעמוד הפייסבוק שלו – וכך לקבל גם הרבה תוכן שלא מעניין אותו). דוגמא מצוינת לכך הוא הפינטרסט של אתר המדיה הפופולרי Mashable, בו תוכלו למצוא את הלוחות הבאים: The Best Apps, Tech & Gadgets, Superheroes, 3D Printing Creations ואפילו Extraordinary Phone Cases. המאמץ משתלם? בהחלט. לפינטרסט של Mashable יש לא פחות מ-1.4 מיליון עוקבים.

סיפורי הצלחה של עסקים בפינטרסט

כדי להבין את הפוטנציאל הקיים בשיווק דרך פינטרסט, לפניכם סיפורי הצלחה של שני מותגים שקידמו את עצמם דרכה בצורות יצירתיות ומעוררות התפעלות.

Nordstrom

רשת האופנה האמריקאית הוותיקה Nordstrom אימצה את פינטרסט עוד בתחילת דרכה של הפלטפורמה. הרשת הוסיפה לתמונות באתר האינטרנט שלה כפתורי Pin It, על מנת שמשתמשי פינטרסט יוכלו לנעוץ אותן בלוחות שלהם, ובמקביל העלתה לעמוד הפינטרסט שלה תמונות של פריטים נבחרים מהאתר. בעמוד הפינטרסט שלה יצרה נורדסטרום לוחות שימושיים, כמו לוח לכל עונה בשנה ובו פריטים רלוונטיים לעונה זו, וכן לוח "הפריטים האהובים עלינו במיוחד"; ובמקביל יצרה בחנות האונליין שלה שלה קטגוריות כמו "המתנות הננעצות ביותר" כדי שגולשי האתר יוכלו לראות באלו פריטים המתאימים למתנה התעניינו עוקבי הפינטרסט של החברה. גם במיילים שהחברה שולחת ללקוחותיה, היא מוסיפה קישורים לחנות האונליין שלה אשר מתייחסים לפינטרסט: "הנעליים הננעצות ביותר", "פריטי עיצוב הבית הננעצים ביותר" וכו'. הרשת הגדילה לעשות והדפיסה שלטים עם הלוגו של פינטרסט, אותם הצמידה לפריטים בחנויות שלה, על מנת שהמבקרים בחנות יוכלו לראות אלו פריטים היו פופולריים בפינטרסט. האופן החכם, השימושי והאינטראקטיבי בו נורדסטרום השתמשה בפינטרסט הוכיח את עצמו: לחברה יש למעלה מ-4 מיליון עוקבים בפינטרסט והיא מעידה על גדילה במכירות.

ידיעה מ-2013 באתר Business Insider על שלטי הפינטרסט ש-Nordstrom  הכניסה לחנויות שלה:

Nordstrom pin

BuzzFeed

אתר החדשות והבידור האמריקאי באזפיד (Buzzfeed) ידוע בהיותו יצרן של תוכן ויראלי במיוחד, החל מהשערוריה האחרונה שעורר דונלד טראמפ ועד לכתבות בסגנון "30 דברים שלבני שלושים ומשהו נמאס לשמוע". מתברר, שפינטרסט עוזרת לא מעט בוויראליות הזאת.  על פי אנשי באזפיד, מספר ההפניות שפינטרסט מזרימה לאתר הוא השני בגודלו מבין כל הרשתות החברתיות; ובנוסף, תוחלת החיים של ההפניות האלה היא הארוכה ביותר – חצי מהתנועה שזורמת מעמוד הפינטרסט של באזפיד לאתר עצמו מגיעה מפוסטים שפורסמו חודשיים (!) לפני כן. נכון להיום, באזפיד הספיקה לצבור כ-440 אלף עוקבים בפינטרסט. באזפיד מרבה לעשות ניסויים שונים בעמוד הפינטרסט שלה וליצור בו קטגוריות חדשות כדי לראות מה הכי פופולרי. עד כה, עלו ממצאים מעניינים מניסויים אלה: תמונות שמקשרות לפוסטים או מאמרים מצחיקים גורמות לגולשים להקליק עליהן מייד כדי לעבור לאתר ולקרוא את הפוסט; ומנגד, הם לא מרבים לנעוץ אותן בפינטרסט שלהם לעומת זאת, תמונות יפות של אוכל או של נופים, זוכות לנעיצות רבות (וכך גם נחשפות לעוד הרבה לגולשי פינטרסט אחרים) אבל הגולשים ממתינים למועד מאוחר יותר כדי להקליק מהן אל האתר במקום לעשות זאת באופן מיידי.

הנה פוסט טיפוסי של באזפיד בפינטרסט:

Friends on Buzzfeed

היכנסו לכאן כדי לקרוא עוד תובנות מעניינות באזפיד מפינטרסט.

12 טיפים שיעזרו לכם להתחיל לשווק את העסק שלכם בפינטרסט

אחרי שהבנתם מדוע שווה להשקיע בפינטרסט, הגיע הזמן למספר טיפים שיעזרו לכם בצעדיכם הראשונים ברשת החברתית המגניבה הזו. מוכנים?

1. צרו חשבון עסקי בפינטרסט

כדי להתחיל לשווק את העסק שלכם דרך פינטרסט, אתם צריכים כמובן ליצור עבורו חשבון עסקי. איך עושים זאת? זה לא מאד מסובך. הווידאו שלפניכם ייקח אתכם שלב אחר שלב בתהליך.

כדי ללמוד עוד על האפשרויות שטומן בתוכו עמוד עסקי בפינטרסט, מומלץ לעיין בעמוד Pinterest for Business, הכולל בתוכו מדריך למתחילים, כלים שימושיים לעסקים, בלוג העוסק בשיווק דרך פינטרסט ועוד.

2. זכרו שגם המוצר הטכני והיום-יומי ביותר יכול להיראות נפלא בפינטרסט

פינטרסט מדליקה אתכם אבל אתם חושבים שהעסק שלכם לא מספיק יפה ופוטוגני כדי להיות בה? אתם טועים. גם חברה להשכרת רכב, או עסק לפריצת מנעולים, יכולים לייצר עמוד פינטרסט מרהיב, צבעוני ומעורר השראה. הנה כמה רעיונות באמצעותם ניתן ליצור עמוד פינטרסט מושך:

  • צלמו תמונות "לייפסטייל" בהן המוצר/שירות שלכם משולב באופן טבעי.
  • העלו תמונות שמציגות את התחום מזווית רחבה יותר. חברה להשכרת רכב יכולה להעלות אוסף תמונות של אוטוסטרדות מדהימות מרחבי העולם; חברה לפריצת מנעולים יכולה להעלות אוסף תמונות של דלתות ייחודיות; וכו'.
  • העלו טיפים שימושיים שקשורים למוצרים/שירותים שלכם.
  • העלו פריטי טריוויה מעניינים שקשורים למוצר/שירות שלכם.

Lowe's היא רשת חנויות אמריקאית המוכרת כלי עבודה, כלי בית ומכשירי חשמל (בדומה לאייס או הום סנטר בישראל). למרות התדמית האפרורית שיש לחנויות כאלה, הרשת הצליחה ליצור עמוד פינטרסט מקסים ושימושי, אשר מלא בלוחות מזמינים כגון Gardening Tips, Small Space Solutions, A Kitchen to Dine For, 50 Projects Under $50 ועוד. בהחלט שווה הצצה. העבודה הקשה של Lowe's השתלמה, וכיום יש לעמוד הפינטרסט של הרשת (ראו תמונה) לא פחות מ-3.4 מיליון (!) עוקבים.

Lowe's

 

3. הוו מקור השראה לעוקבים שלכם

עמוד הפינטרסט שלכם לא חייב רק לשקף את מה שאתם עושים, אלא יכול לגם להוות מקור השראה בתחומים הקשורים לעיסוק שלכם. הפכו את העמוד שלכם לעמוד שנותן לגולשים ערך מוסף ומעשיר אותם במידע, רעיונות, חדשנות ועוד.

קחו למשל את ג'נרל אלקטריק, חברה שמוכרת בעיקר בזכות מוצרי החשמל שלה. התיאור שמופיע בראש עמוד הפינטרסט שלה הוא: GE imagines things others don’t, builds things others can’t and delivers outcomes that can move, power, build and cure the world.
בהתאם לכך, במקום להעלות תמונות חדגוניות של מקררים ומיכשור רפואי, החברה יצרה עשרות לוחות מעוררי השראה שקשורים למדע, לעיצוב הבית, למזון, להנדסה ירוקה ועוד – וזכתה לקרוב ל-26 אלף עוקבים.

עמוד הפינטרסט של ג'נרל אלקטריק:
GE

4. פרסמו בפינטרסט באופן עקבי ותדיר

זה שפתחתם עמוד פינטרסט עסקי זה טוב ויפה, אבל כמו כל עמוד ברשת חברתית, ללא העלאה שוטפת של פוסטים (ובמקרה הזה, נעיצות חדשות והוספה ו/או עדכון של לוחות), העמוד לא יתפוס, לא ייחשף ומספר העוקבים שלכם לא יגדל. מומלץ לנעוץ פריטים חדשים לפחות כמה פעמים בשבוע, אם לא כמה פעמים ביום. את הלוחות השונים שיצרתם כדאי לעדכן באופן שוטף כדי שישמרו על רלוונטיות. אפשר להוסיף לוחות חדשים בהתאם למוצר חדש/קולקציה חדשה שלכם, בהתאם לעונה (לוח של הפריטים הלוהטים לקיץ, למשל), או לוח שקשור לטרנד הבוער של הרגע.

5. צרו שיתופי פעולה

דרך מצוינת לצבור עוקבים ולהוסיף עוד מימד לעמוד הפינטרסט שלכם היא ליצור שיתופי פעולה עם עמודי פינטרסט של עסקים או ארגונים שתחומי העיסוק שלהם משיקים לשלכם. באופן כזה תוכלו לזכות בהמוני עוקבים חדשים מקהלים אליהם טרם נחשפתם בעבר – וכל אדם כזה הוא לקוח פוטנציאלי. נשמע כמו win-win situation!

חברת "קיקומן" (Kikkoman), המייצרת את רוטב הסויה המוכר, עשתה שיתוף פעולה כזה. החברה שיתפה פעולה עם Latina Bloggers Connect, רשת של בלוגריות שמוצאן מאמריקה הלטינית, אשר יצרה לוח בעמוד הפינטרסט שלה ובו מתכונים שעושים שימוש ברוטב הסויה של החברה (ראו תמונה למטה). הלוח זכה ללמעלה מ-1000 עוקבים, שבתורם שיתפו את המתכונים בחשבונות הפינטרסט שלהם.

Kikkoman

6. ספרו את הסיפור שלכם באמצעות פינטרסט

השיטה שעובדת טוב בפייסבוק ובאינטגרם, עובדת מצוין גם בפינטרסט: העלו תמונות וקישורים שנותנים לגולשים הצצה אל מאחורי הקלעים של העסק/ארגון שלכם. אלו יכולות להיות תמונות מתהליך הייצור, חלונות ראווה של החנויות שלכם או תמונות של המשרדים המעוצבים שלכם, תמונות המציגות את ההיסטוריה שלכם (עובד טוב במותגים ותיקים של עשרות שנים), הדברים שנותנים לכם השראה, הפרצופים שמאחורי  המותג, ועוד. Ben & Jerry's, מותג הגלידות האמריקאי האהוב, עשו בדיוק את זה. ראו לדוגמא את לוח ההיסטוריה שלהם, שמצליח לפרוט היטב על מיתרי הנוסטלגיה של הגולשים.

Ben&Jerrys

7. שאבו רעיונות ממתחרים או מעמודים דומים לשלכם

אחרי כל הרעיונות שניתנו בסעיפים הקודמים אתם עדיין מרגישים חסרי השראה? זאת לא בושה לבדוק מה עסקים אחרים בתחומכם עושים בפינטרסט; או פשוט לחפש עמודים ולוחות בתחום שלכם ולראות מה מוצג בהם. שדה החיפוש של פינטרסט מאפשר לכם למצוא עמודים ולוחות בכל נושא. חפשו היטב, חפרו עמוק ובסוף תימצא ההשראה המובטחת.

8. בצעו לאתרכם אופטימיזציה לפינטרסט

עד כה פירטנו מספר דרכים להגדיל את מספר העוקבים בפינטרסט, אך כל הדרכים האלה קשורות למה שניתן לעשות דרך פינטרסט עצמה. אך מה לגבי להפנות אנשים שגולשים באתר שלכם לעמוד הפינטרסט שלכם, או לאפשר להם לנעוץ תמונות מאתרכם בפינטרסט שלהם? לשם כך, ממולץ לעשות שני דברים:

  • הכניסו לאתרכם כפתור (ווידג'ט) המזמין אנשים לעקוב אחרי העמוד שלכם בפינטרסט. היעזרו בקישור הזה: Follow Me Button
  • הכניסו לעמודים באתר שלכם כפתור "Pin It" המאפשר לגולשים לנעוץ תמונות המופיעות בהם בפינטרסט שלהם. היעזרו בקישור הזה: Pin It Button

ככה נראה ווידג'ט של פינטרסט באתר של Petek Design, סטודיו ישראלי לעיצוב גרפי (הווידג'ט מוקף באדום):

Petek Design

9. הודיעו לעוקבים שלכם על עמוד הפינטרסט החדש שלכם…

אם הגעתם לשלב בו אתם מתעניינים בפינטרסט, סביר להניח שכבר יש לכם עוקבים ברשתות חברתיות אחרות כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וכו'. השתמשו בכך! בניתם לעצמכם עמוד פינטרסט? העלו פוסטים על כך בכל הרשתות החברתיות בהן אתם נמצאים, וכמובן גם באתר שלכם, ושלחו הודעה על כך במייל לרשימת התפוצה שלכם. אל תשכחו לצרף קישור לעמוד, כמובן, והלהיבו את העוקבים שלכם באמצעות צילום מסך של העמוד או תיאור של הדברים שהם הולכים למצוא בו.

10. …והמשיכו לעדכן אותם במעללי הפינטרסט שלכם מעת לעת

כדי להמשיך ולהגדיל את קהל העוקבים שלכם בפינטרסט, זכרו לפמפם את עמוד הפינטרסט שלכם דרך שאר הרשתות החברתיות בהם אתם נמצאים ורשימת התפוצה שלכם מדי פעם. העלו פוסט בפייסבוק שמקשר לעמוד הפינטרסט מדי שבוע-שבועיים; צייצו בטוויטר לגבי הפינטרסט שלכם פעם בשבוע; והמשיכו לעדכן באינסטגרם ובכל רשת אחרת שאתם נמצאים בהם. מומלץ שתהיה סיבה טובה לעשות זאת  – למשל, לוח חדש שיצרתם, תמונה של מוצר חדש שלכם, רעיונות למתנות לעונת החגים הקרובה וכו'.

11. קדמו את הבלוג שלכם דרך פינטרסט

יש לכם בלוג עסקי באתר שאתם מעוניינים שיגיע לתפוצה רחבה יותר? כמו שאתם משתפים פוסטים בעמוד הפייסבוק שלכם, הקפידו גם לנעוץ בפינטרסט כל פוסט חדש שאתם מעלים לבלוג  (ולשם כך, כדאי שהפוסט יכלול תמונה אטרקטיבית). באופן כזה אתם מרוויחים משני הכיוונים: הפוסט שלכם עשוי לזכות לחשיפה דרמטית ולקהלים חדשים, ויש לכם עוד תוכן מעניין בעמוד הפינטרסט שלכם.

12. שמרו על קשר ישיר עם העוקבים שלכם בפינטרסט

זה נחמד לצבור עוד ועוד עוקבים, ונחמד אף יותר להכיר בכך ולהודות להם על כך. הגעתם למספר עוקבים עגול ואתם רוצים לציין זאת ולתת לעוקבים שלכם להרגיש טוב? העלו תמונה המציינת זאת בדרך יצירתית ומשעשעת, ודאגו לכך שאותה תמונה גם תוביל לאתר שלכם.

תוכנית הטלוויזיה האמריקאית הפופולרית The Today Show רצתה לציין את הרגע בו הגיעה ל-100 אלף עוקבים בפינטרסט – והעלתה תמונה של עוגה שאפה הצוות לציון המאורע. לחיצה על התמונה הובילה למתכון העוגה באתר התוכנית.

Today Show

 

סיכום

כל התמונות, הלוחות והצבעים בלבלו אתכם? אנחנו מקווים שהם גם נתנו לכם רעיונות! האמת, שזוהי רק ההתחלה. יש בפינטרסט עוד אפשרויות רבות ומתקדמות שיכולות לעזור לכם לקדם את העסק שלכם, ונציג אותן בפוסט המשך שיעלה בקרוב. בינתיים, יש לכם כאן מספיק חומר למחשבה, אז צרו עמוד פינטרסט לעסק שלכם והשתעשעו אתו! אתם מוזמנים לשתף איתנו את עמודי הפינטרסט שלכם בתגובות.

דפנה בן יהושע
דפנה בן יהושע
שמי דפנה בן יהושע. אחרי שהשלמתי תואר ראשון ושני במדעי החיים, ועסקתי בתחומים מגוונים החל מהדרכה בספארי ועד הוראת אנגלית, הבנתי שהתחום שמושך אותי באמת הוא כתיבה. אני כותבת ועורכת תוכן מזה מספר שנים וכיום מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה אליה משתייכת בין היתר גם חברת Teralead. ה"אני מאמין" שלי בכתיבה הוא שעל כל נושא ניתן לכתוב באופן מרתק, מפתיע ויצירתי ולהביא לתוכו את הזווית האישית שלי. עבורי, ההנאה הגדולה ביותר בכתיבה היא לראות כיצד משהו שכתבתי פותח לאנשים את הראש וחושף אותם לרעיונות חדשים.
Recommended Posts
Comments
  • gil
    הגב

    יופי של פוסט

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

לשיתוף הפוסט לחצו כאן
תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים