בלוג קידום אתרים ושיווק באינטרנט

טרהליד / קידום אורגני / מה עדיף: לפנות לסוכנות קידום אתרים או לעשות קידום in-house?

מה עדיף: לפנות לסוכנות קידום אתרים או לעשות קידום in-house?

נכתב על ידי
בקטגוריה קידום אורגני

קידום אתר של עסק בגוגל הוא אף פעם לא משימה טריוויאלית. בתחרות הקשה שיש בכל כך הרבה תחומים, עסקים רבים נעזרים בשירותי קידום אתרים מקצועיים. העניין הוא שכדי לקבל תוצאות טובות, נדרשים גם זמן, גם תקציב וגם עבודה שהיא באמת מקצועית, מדויקת ונעשית מתוך הבנה עמוקה של התחום ושל קהל היעד. אלא שככל שיותר ויותר עסקים וארגונים לומדים על בנושא, רבים מהם פותחים מחלקות SEO משלהם שיקדמו אותם, או לכל הפחות מחזיקים בצוות אדם אחד שזהו תפקידו.

אז מה עדיף? האם כדאי לעסק או לארגון שלכם להחזיק איש קידום in-house או לפנות לסוכנות חיצונית שמתמחה בתחום? כחברה שמספקת שירותי קידום אתרים לעסקים קטנים ובינוניים, אנחנו נתקלים בסוגיה הזאת לעתים קרובות. ישנם שיקולים לכאן ולכאן, ובסופו של דבר אתם תחליטו מה אתם מעדיפים. כדי להקל עליכם את הבחירה, החלטנו לפרוש בפניכם את היתרונות והחסרונות של כל אופציה. קריאה נעימה!

צוות קידום in-house

אז למה כדאי להחזיק בארגון איש צוות, או צוות שלם, שמתמחה ב-SEO?

1. טיפול אישי ובלעדי באתר שלכם

כשאתם שוכרים את שירותיה של סוכנות קידום אתרים, אתם צריכים לקחת בחשבון שאתם לקוח אחד מבין רבים. אתם לא בהכרח בראש סדר העדיפויות, והזמן והמאמצים שישקיעו באתר שלכם יהיו מוגבלים. איש קידום in-house לעומת זאת, ממוקד רק בכם, משקיע בכם את כל זמנו וזוהי העדיפות היחידה שלו.

2. מערכת יחסים בלתי-אמצעית

כאשר האתר שלכם מקודם על ידי אדם מהארגון שלכם, אתם רואים אותו בכל בוקר בפינת הקפה ויכולים לקפוץ לחדר שלו בכל פעם שיש לכם בקשה, בעיה או רעיון חדש. כל צניחה בדירוג או פשלה בקמפיין זוכה בטיפול מיידי. כאשר אתם עובדים מול סוכנות רוב הקשר מולה מתנהל במייל ובטלפון. פגישות קורות פעם בחודש במקרה הטוב, או פעם בשבוע אם אתם לקוחות ממש חשובים. מערכת היחסים הווירטואלית הזאת מקשה לעיתים על סיעורי מוחות ספונטניים ועל טיפול מיידי בבעיות, כפי שנטען בצדק במאמר הזה ב-SEMrush.

3. ידע ומעורבות במה שהארגון שלכם עושה

איש קידום שבא מהארגון הוא חלק מהארגון על כל מה שמשתמע מכך. הוא מכיר היטב את מה שאתם עושים, הערכים והתרבות של הארגון מוטמעים בו, והאינטרס שלו שקידום האתר יצליח הוא גם אישי (הצלחת הקריירה שלו תלויה בכך, וכמובן עתידו בארגון) וגם ארגוני (הוא מעוניין שהארגון יצליח). הוא יודע מה חשוב לארגון להדגיש באתר, יודע מי קהל היעד ויודע איך להציג את מוצרי/שירותי הארגון בדרך הטובה ביותר. הוא מבין את חזונו של הארגון לטווח הארוך ויתאים לכך את יעדי הקידום.

4. תהליכים מהירים יותר

העובדה שהעובד יושב בארגון, מכיר אותו מקרוב, וניתן לתקשר אתו בקלות, הופכת כל תהליך למהיר יותר. אם השקתם מוצר או שירות חדש, הוא יידע איך להבליט אותם בעבודת הקידום. אם התבצע שינוי ארגוני כלשהו, הוא יגיב לכך במהירות ויבצע את השינויים הנדרשים באתר תוך מינימום פגיעה בדירוגים. אם התרחש שינוי בשוק או שאירוע אקטואלי כלשהו מחייב תגובה – הוא יתארגן על כך באופן מיידי.

כדי ללמוד עוד על הנושא, מנקודת מבטו של מקדם in-house, מומלץ לצפות בראיון הבא:

סוכנות קידום אתרים

גם לשכירת שירותיה של סוכנות קידום אתרים מקצועית יש לא מעט יתרונות. מה הם?

1. מחיר נמוך יותר

יתכן שהטענה הזאת נוגדת את האינטואיציה שלכם – איך שימוש בשירותיו של מישהו שנמצא בארגון יכול להיות יקר יותר משכירת חברה חיצונית? אז זהו, שמקדם האתרים שתגייסו לארגון לא בהכרח יהיה בעל ניסיון בתחום, או שהניסיון שלו יהיה מוגבל. במקרים רבים תצרכו להכשירו לתפקיד על ידי שליחתו לקורס קידום אתרים או קורסי השלמות למיניהם, ובכל מקרה תצטרכו לספק לו את ההכשרה שכל עובד בארגון עובר בלי קשר לתפקידו. בנוסף, תצטרכו לשלם לו משכורת חודשית לאורך כל תקופת העסקתו בחברה, לא כולל ביטוח לאומי, פנסיה, בונוסים ושאר הטבות. בנוסף, גם יהיה עליכם לשלם על מינוי חודשי לכלי SEO שהעובד ייעזר בהם בעבודתו (כלי אנליטיקס, מחקר מתחרים, מחקר מילות מפתח ועוד). במקרה ההפוך, בו מגיע אליכם מקדם אתרים עם ידע מקצועי נרחב וניסיון רב שנים, יהיה עליכם לעמוד בדרישות השכר שלו, שעשויות להיות גבוהות. לעומת כל העלויות האלה, עלות חודשית של סוכנות חיצונית תהיה בדרך כלל נמוכה יותר.

2. מקצועיות גבוהה יותר

כאשר סוכנות קידום אתרים בוחרת את מי להעסיק (גם כאשר מדובר בגיוס מקדם אתרים ג'וניור), הסטנדרטים שלה גבוהים מאד – כי זהו תחום ההתמחות שלה. ארגון אשר שוכר מקדם in-house לא בהכרח יודע מהם הסטנדרטים העדכניים בשוק, ועשוי לשכור אדם עם מעט ידע וניסיון, לעתים מחוסר מודעות, ולעתים משיקולי תקציב. על פי אינפוגרפיקה של Marketing Land מ-2014, 82 אחוזים מהעובדים במחלקות שיווק בארגונים לא מקבלים הכשרה פורמלית ולומדים את עבודתם "על הדרך". לסוכנות קידום אתרים יש הרבה יותר מה לאבד אם לא תשכור אנשים מקצוענים, ואתם אלה שמרוויחים מזה: מישהו כבר עשה את הסינון עבורכם. זאת בניגוד למקרה בו הכנסתם לארגון מקדם שאיכותו התבררה כירודה וכעת אתם צריכים לפטר אותו ולגייס מקדם אחר.

3. יותר מוחות = יותר ידע

ברוב המקרים, ארגון יעסיק אדם אחד שעוסק בקידום או כמה אנשים בודדים – בעוד שסוכנות קידום אתרים מעסיקה בדרך כלל כמה צוותים. המשמעות של כך היא שסוכנות מציעה לכם ידע נרחב יותר, וסוגי מומחיות שונים: קידום אורגני, קידום ממומן, שיווק באמצעות תוכן, שיווק במובייל, שיווק במדיה חברתית, אנליטיקס ועוד. קידום האתר הוא יותר מכמה פעולות טכניות והעלאת כמה תכנים לאתר – הוא דורש סינרגיה של תחומי ידע שונים ועבודת צוות בה כל אחד תורם את המומחיות שלו.

4. יותר ניסיון ויותר הצלחות מוכחות

לסוכנות קידום אתרים יש רקורד: יש לה לקוחות שיכולים להעיד עליה, ולפחות כמה שנות ניסיון בשוק. יתרה מזאת, לסוכנות בדרך כלל יש ניסיון עם הרבה סוגי לקוחות שונים, מה שתורם לפיתוח אסטרטגיות קידום יעילות יותר מהן היא יכולה לשאוב כאשר היא מכינה אסרטגיה מותאמת אישית לקידום הארגון שלכם. הניסיון הנרחב גם תורם לכך שהסוכנות כבר מכירה את כל התהליכים וייעלה אותם למקסימום ולכן היא יכולה לספק ביצוע מהיר של כל שלב בכל תהליך. למקדם in-house יש ניסיון מוגבל, הוא עבד עם פחות לקוחות, והוא מסתמך על מגוון מצומצם של אסטרטגיות.

בוובינר הזה, של המשווקים הדיגיטליים המובילים ניל פאטל ואריק סיו, תוכלו לקבל זווית מעניינת נוספת – היתרונות והחסרונות של מקדם in-house מול סוכנות קידום אתרים מול יועץ חיצוני:

סיכום

בסופו של דבר, אתם יודעים מה השיקולים שלכם לבחירת הדרך בה תקדמו את האתר – אנחנו רק שמים לפניכם את היתרונות של כל דרך בצורה תמציתית וקלה להבנה. עוד מקור שיכול לעזור לכם בכך הוא המבחן של SEO.com שבודק אם עדיף לכם להעסיק מקדם in-house או לשכור סוכנות חיצונית. בסופו של דבר, עליכם לשים לנגד עיניכם את החזון שלכם לארגון, ומכך לגזור את האסטרטגיה המתאימה יותר עבורכם.

ועכשיו אליכם!

המאמר תרם לכם? יש לכם הסתייגויות? יש עוד יתרונות וחסרונות לכל אחת מהדרכים שלא כתבנו כאן? דברו אלינו בתגובות!

דפנה בן יהושע
דפנה בן יהושע
שמי דפנה בן יהושע. אחרי שהשלמתי תואר ראשון ושני במדעי החיים, ועסקתי בתחומים מגוונים החל מהדרכה בספארי ועד הוראת אנגלית, הבנתי שהתחום שמושך אותי באמת הוא כתיבה. אני כותבת ועורכת תוכן מזה מספר שנים וכיום מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה אליה משתייכת בין היתר גם חברת Teralead. ה"אני מאמין" שלי בכתיבה הוא שעל כל נושא ניתן לכתוב באופן מרתק, מפתיע ויצירתי ולהביא לתוכו את הזווית האישית שלי. עבורי, ההנאה הגדולה ביותר בכתיבה היא לראות כיצד משהו שכתבתי פותח לאנשים את הראש וחושף אותם לרעיונות חדשים.
Recommended Posts
Showing 4 comments
  • Gabriel Hanner
    הגב

    דפנה,
    מאיפה יש לך זמן לכתוב כל כך הרבה מאמרים.
    הכתיבה שלך טובה, בגובה העיניים. כיף לקרוא אותך.
    אין במאמר הזה משהו שלא ידעתי, אבל תמיד טוב לקבל את כל הטעונים מסודרים.
    תודה

    • דפנה בן יהושע
      הגב

      היי גבריאל, שמחה שנהנית לקרוא!
      והתשובה לשאלתך – כשעובדים בזה במשרה מלאה אז יש זמן לכתוב הרבה מאמרים 🙂

  • רז
    הגב

    נהניתי לקרוא את המאמר.
    בחברה שלנו יש גם וגם, וזה שילוב נהדר, ואני מאשרת מנסיון את כל מה שכתוב, על היעילות של שני הצדדים.

    הצחיק אותי משפט אחד: על פי אינפוגרפיקה של Marketing Land מ-2014, 82 אחוזים מהעובדים במחלקות שיווק בארגונים לא מקבלים הכשרה פורמלית ולומדים את עבודתם "על הדרך"
    איך אפשר לצטט משהו מלפני 3 שנים? כמה קליקים זרמו בשלש שנים האלו! כמה מכוני הכשרה הזרימו, רק בארץ, מאות או אלפי מקדמים!

  • דפנה בן יהושע
    הגב

    היי רז,
    שמחה שנהנית לקרוא! 🙂
    לגבי הציטוט, אני תמיד מנסה למצוא ציטוטים כמה שיותר עדכניים, ולא יותר משנה-שנה וחצי אחורה. במקרה הזה אכן חרגתי כי חשבתי שזה נתון חשוב וגם אם הוא לא מדויק להיום משקף לפחות חלק מהמצב. אני מסכימה אתך שאכן נפתחו מכוני הכשרה רבים בארץ למקדמים, אבל ראשית, התייחסתי במשפט זה לא רק למקדמי אתרים פרופר אלא לעובדים במחלקות שיווק באופן כללי, ושנית, עדיין יש עסקים שאין להם מספיק תקציב להשקיע בגיוס אדם מוסמך ו/או מנוסה ולכן מגייסים עובדים ברמת הסמכה וניסיון נמוכה, כדי לחסוך – מצב שלרוב לא יקרה בסוכנויות קידום אתרים.

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

לשיתוף הפוסט לחצו כאן
תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים