בלוג קידום אתרים ושיווק באינטרנט

טרהליד / מדריכים / 11 כלים שווים למעקב אחר מתחרים בזירת השיווק הדיגיטלי

11 כלים שווים למעקב אחר מתחרים בזירת השיווק הדיגיטלי

נכתב על ידי
בקטגוריה מדריכים

במלחמה על המקומות הראשונים בגוגל, לא כל האמצעים כשרים. למרבה המזל, אמצעי אחד כשר למדי הוא שימוש בכלים למעקב אחר מתחרים. כאשר אנחנו רוצים לדעת מה מצבו של האתר שלנו לעומת אתרים מתחרים, יש מגוון רחב של כלים שיאפשרו לנו לעשות זאת. מעבר לגילוי הטקטיקות השונות בהן הם משתמשים (מילות מפתח, דומיינים בבעלותם, קישורים נכנסים, פוסטים שהם מפרסמים ברשתות החברתיות וכו'), מעקב אחרי מתחרים יכול לעזור לנו לא לפספס אף טרנד חדש בתחום שלנו (אגב, כבר קראתם את הפוסט שלנו על טרנדים במדיה החברתית ל-2016?).

האינפוגרפיקה הזאת מבית mention מציגה מהן הסיבות נוספות שכדאי לנו להשקיע מאמצים במעקב אחר מתחרים:

Spy-on-your-competitors-740x1024

בפוסט זה מרוכזים 11 כלים שיסייעו לכם להיות עם אצבע על הדופק בכל מה שקשור לאתרים המתחרים, ואולי בזכות זה לשפר את יחס ההמרה. יתכן שחלק מהכלים האלה כבר משמשים אתכם לניטור וניתוח האתר שלכם, אך טרם נחשפתם לפיצ'רים בהם ניתן להשתמש כדי לעקוב אחרי התחרות. אז הרכיבו את משקפי השמש השחורים והכניסו לכיס את העט שהופך לגאדג'ט מתוחכם – זה הזמן להפוך לג'יימס בונד של הזירה הדיגיטלית!

1. iSpionage

iSpionage הוא כלי למעקב אחר מילות מפתח, אליו ניתן להכניס אתר מתחרה ולמצוא את מילות המפתח שנותנות את הביצועים הטובים עבורו ביותר גם ב-PPC וגם בקידום אורגני (במנועי החיפוש של גוגל, בינג ויאהו), ומהם הסכומים שהאתר מוציא על חיפוש ממומן וחיפוש אורגני. דברים נוספים שניתן לעשות ב-iSpionage הם לצפות בפרסומות ודפי נחיתה של המתחרה, לעקוב אחר ההיסטוריה של שינויים שביצע בקמפיינים שלו ולצפות בגרפים המסכמים את המידע.

כמה זה עולה לנו?

החל מ-59$ לחבילה בסיסית.

2. Google Alerts

באמצעות Google Alerts תוכלו לקבל ישירות למייל התראות שונות הקשורות למתחרים שלכם על פי הגדרות שאתם קובעים: למשל, בכל פעם שמתחרה כלשהו מוזכר ברשת; בכל פעם שהוא מפרסם תוכן חדש; או התראה לגבי שימוש במילת מפתח מסוימת. כלי זה חוסך לכם את הביקור באתר המתחרה בכך שהוא מביא את כל המידע אליכם באופן מיידי. הכלי עוקב אחרי אתרי חדשות, בלוגים, דיונים ברשת, סרטונים ואפילו ספרים.

כמה זה עולה לנו?

כלום – מדובר בכלי חינמי.

צפו בסרטון המסביר כיצד יוצרים התראות ב-Google Alerts:

3. SpyFu

SpyFu הוא כלי באמצעותו ניתן למצוא את מילות המפתח בהן המתחרה משתמש גם בחיפוש אורגני וגם בחיפוש ממומן. ניתן לערוך חיפוש לא רק על המילים העדכניות אלא גם על מילות המפתח בהן השתמש בעבר – עד תשע שנים אחורה. כאשר מכניסים אתר מתחרה לשורת החיפוש, SpyFu מייצר את רשימת מילות המפתח, הכוללת גם את המחיר למילה, מספר החיפושים על המילה, וכן המודעות שעשו בה שימוש. אחד השימושים המועילים ביותר בכלי זה הוא האופציה "Most Valuable Keywords" – רשימה של מילות מפתח שמצליחות לייצר הקלקות רבות-ערך באופן קבוע לאורך זמן.

כמה זה עולה לנו?

החל מ-79$ לחודש.

הסרטון הבא יסביר לכם כיצד משתמשים ב-SpyFu:

4. SocialMention

אם אתם רוצים לעקוב אחרי מה שהמתחרים שלכם עושים ברשתות החברתיות, SocialMention יכול לעשות בשבילכם את העבודה. כלי זה מאפשר להכניס כל ביטוי שמעניין אתכם ולבדוק כיצד הוא מאוזכר ברחבי הרשת (בבלוגים, במדיה חברתית, בתמונות, בסרטונים ועוד), ובפרט, מספר האזכורים שלו ותדירות האזכורים. מי שמעוניין לבצע מעקב הדוק יכול גם להירשם לעדכוני RSS על הביטוי. מידע נוסף ש-SocialMention מספק הוא מדד של הרגש בו מאוזכר ביטוי זה (באופן חיובי, שלילי או נייטרלי) ומילות המפתח שאוזכרו לצדו.

כמה זה עולה לנו?

השימוש ב-SocialMention הוא בחינם.

5. SimilarWeb

SimilarWeb הוא כלי בו ניתן לכתוב שם של אתר ולקבל בחזרה מדדי טראפיק שונים כגון דירוג האתר בגוגל (גלובלי, לפי מדינה ולפי קטגוריה), מספר מבקרים שבועי, התוכן המצליח ביותר, אזכורים במדיה החברתית, וכן המקורות מהם הלידים לאתר מגיעים (חיפוש, פרסומות, מדיה חברתית ועוד). האתר עצמו מציע למשתמשים הצעות לגבי אתרים נוספים שעשויים לעניין אותם (למשל, אתרים מתחרים נוספים). בשורה התחתונה, SimilarWeb עוזרת לכם לגלות את מקורות הטראפיק של המתחרים שלכם ולשפר את אסטרטגיית השיווק שלכם בהתאם.

כמה זה עולה לנו?

החל מ-199$ לחודש.

צפו בסרטון המדגים את היכולות  של SimilarWeb:

6. AdBeat

AdBeat הוא כלי המאפשר לכם לצפות בכל הפרסומות של מתחרה מסוים, ולנתח אותן על ידי מציאת המפרסמים הרווחיים ביותר (באמצעות ה-Publisher Discovery Tool), הקופי המוצלח ביותר ודפי הנחיתה אשר מביאים הכי הרבה המרות. נתונים אלה יכולים לסייע לכם בגיבוש אסטרטגיית פרסום או בשיפור אסטרטגייה קיימת. בנוסף, Adbeat יכול למצוא עבורכם מתחרים נוספים שלא ידעתם על קיומם.

כמה זה עולה לנו?

החל מ-60$ לחודש.

7. SEMRush

SEMRush הוא כלי שמתמחה ספציפית במחקר מתחרים. מקלידים בשדה החיפוש אתר מתחרה ומקבלים חזרה את הנתונים עבורו לגבי מילות מפתח אורגניות, מילות מפתח בפרסום ממומן, קישורים נכנסים, דירוג במנועי חיפוש וטראפיק לאתר, בתצוגה גרפית ופשוטה להבנה. הכלי תומך ב-28 מאגרי מידע של גוגל ובינג ב-27 מדינות, ונותן סקירה של הנוכחות של האתר המתחרה במאגרי המידע השונים. לאחרונה SEMRush הוסיף לשירותיו דו"ח טראפיק במובייל, שמאפשר לגלות האם האתרים המתחרים ביצעו אופטימיזציה למובייל.

כמה זה עולה לנו?

המידע הבסיסי ניתן בחינם כאשר מקלידים את האתר המבוקש בדף הבית. מי שמעוניין בנתונים מפורטים יותר, ישלם החל מ-69.95$ לחודש.

בסרטון הבא תוכלו לראות כיצד לבצע מחקר על מילות המפתח האורגניות של אתר מתחרה:

8. Marketing Grader

Marketing Grader כיאה לשמו, הוא כלי שמדרג: ניתן להכניס אליו אתר מתחרה ולקבל את הציון של אתר זה על בסיס מדדים של SEO, יצירת לידים, מובייל, מדיה חברתית, בלוגינג ועוד. מעניין לבדוק את האתר בנקודות זמן שונות ולראות האם הציון משתנה, ובאלו מדדים האתר מראה שיפור או ירידה בתוצאות – ולהשוות אליו את האתר שלכם.

כמה זה עולה לנו?

אפס שקלים.

9. Majestic SEO

אם מה שמעניין אתכם זה קישורים, ב-Majestic SEO תוכלו להוריד את פרופיל הקישורים של המתחרים שלכם, לחקור אותו לעומק ולחלץ ממנו נתונים שיעזרו לכם עם הקישורים שלכם, כדוגמת citation flow, trust flow וכתובות IP ודומיינים שמפנים לאתר. ניתן להכניס ל-Majestic SEO את האתר שלכם לצד אתר מתחרה ולערוך השוואה מקיפה.

כמה זה עולה לנו?

החל מ-49.99$ לחודש.

10. What Runs Where

What Runs Where הוא כלי שמאפשר לכם לחקור פרסומות של המתחרים שלכם. ניתן ליצור בו רשימה של מספר אתרים מתחרים ולקבל התראות בכל פעם שאחד האתרים מעלה פרסומת או מפרסם תוכן חדש. בנוסף ניתן לבדוק מהן הפרסומות המצליחות ביותר של אתר מסוים. את הבדיקות ניתן לערוך גם בראייה היסטורית – הכלי מאפשר להסתכל על פרסומות חמש שנים אחורה. What Runs Where תומך ב-190 רשתות פרסום המתפרשות על פני 19 מדינות שונות והנתונים בו מתעדכנים באופן יום-יומי.

כמה זה עולה לנו?

החל מ-175$ לחודש.

11. Ahrefs

Ahrefs משלב בין כמה יכולות שונות, ביניהן בדיקת קישורים נכנסים וניתוח כולל של האתר המתחרה. באמצעות כלי זה תוכלו לראות את כתובות ה-IP והדומיינים המפנים לאתר, את העמודים המצליחים ביותר באתר, ואת פרופיל הקישורים שלו. בנוסף, לאתר יש פיצ'ר הנקרא Content Explorer שמאפשר לכם למצוא את התוכן בנושא מסוים ששותף הכי הרבה. לא ניתן לבדוק שם את המתחרים שלכם ישירות, אבל אם אתם מעוניינים לכתוב על נושא מסוים ורוצים לשאוב השראה מאתרים אחרים שכתבו באותו נושא ולראות איזה מין תוכן בנושא זה מצליח, הכלי הזה יהיה לכם שימושי מאד.

כמה זה עולה לנו?

החל מ-79$ לחודש.

בסרטון הבא תוכלו ללמוד כיצד  למצוא את הקישורים הנכנסים של האתר המתחרה בעזרת Ahrefs:

סיכום

יש עוד כלים רבים למעקב אחר מתחרים, כמובן. בפוסט זה השתדלתי להציג מבחר רחב של כלים אשר בוחנים את האתר המתחרה מזוויות שונות ומספקים תובנות ייחודיות. מהו הכלי למעקב מתחרים המועדף עליכם, ולמה? ספרו לנו בתגובות!

דפנה בן יהושע
דפנה בן יהושע
שמי דפנה בן יהושע. אחרי שהשלמתי תואר ראשון ושני במדעי החיים, ועסקתי בתחומים מגוונים החל מהדרכה בספארי ועד הוראת אנגלית, הבנתי שהתחום שמושך אותי באמת הוא כתיבה. אני כותבת ועורכת תוכן מזה מספר שנים וכיום מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה אליה משתייכת בין היתר גם חברת Teralead. ה"אני מאמין" שלי בכתיבה הוא שעל כל נושא ניתן לכתוב באופן מרתק, מפתיע ויצירתי ולהביא לתוכו את הזווית האישית שלי. עבורי, ההנאה הגדולה ביותר בכתיבה היא לראות כיצד משהו שכתבתי פותח לאנשים את הראש וחושף אותם לרעיונות חדשים.
Recommended Posts
Showing 5 comments
  • איתן
    הגב

    תודה רבה על המאמר.
    אילו כלים עובדים בעברית?
    למשל spyfu לא עובד בשפת אימנו…

    • צוות טרהליד
      הגב

      היי איתן,
      אנחנו שמחים שנהנית מהמאמר ותודה על שאלתך!
      למיטב ידיעתנו, כלים שעובדים עם עברית מהרשימה הם גוגל אלרטס, SEMRush, Majestic SEO ו-Ahrefs.
      יתכן שכלים נוספים עובדים עם עברית אך אנחנו לא יכולים להגיד את זה בוודאות.

  • gil
    הגב

    similarweb זה כלי טוב וגם openlinkprofiler ( חינמי ) . מאמר מצוין, תודה

  • דפנה בן יהושע
    הגב

    תודה רבה על תגובתך, גיל!
    אני שמחה שנהנית מהפוסט 🙂 מוזמן להמשיך ולקרוא בבלוג, יתכן שתמצא פוסטים נוספים שיעניינו אותך 🙂

  • שלום
    הגב

    תודה רבה על הכלים

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

לשיתוף הפוסט לחצו כאן
תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים