בלוג קידום אתרים ושיווק באינטרנט

טרהליד / מדריכים / 4 סוגי לקוחות קידום אתרים ואיך להתמודד איתם

4 סוגי לקוחות קידום אתרים ואיך להתמודד איתם

נכתב על ידי
בקטגוריה מדריכים

כולנו רוצים להגיע לעבודה בשמחה ובששון, אך לא תמיד כך המצב. בענפים רבים קיימים קצרים בתקשורת מול הלקוחות העלולים להעיב על סדר היום, בין היתר משום שבכל ענף קיימת עגה שונה, ומטרות שונות למדידת הצלחה. גם בתחום קידום האתרים אנחנו עשויים לא פעם למצוא את עצמנו ב"תאקלים" מול הלקוחות. אז מה עושים? במידה שנקיים תהליך של אופטימיזציה שוטפת לא רק בחשבון הלקוח, אלא גם בקשר שלנו מולו – נרוויח יום עבודה פרודוקטיבי ואופטימי יותר.

אתם יודעים שאתם בבעיה מול הלקוחות שלכם כאשר אתם מוצאים את עצמכם אומרים שוב ושוב את המשפטים הבאים:

אז מהם ארבעת סוגי הלקוחות השכיחים ביותר להם אנו מקדמים את האתר, וכיצד ניתן למקסם את התקשורת החיובית מולם?

סוגי לקוחות בקידום אתרים

ראשית, נתחיל בסקירת ארבעה סוגים שכיחים של לקוחות קידום אתרים מולם אנו עובדים:

  • הטכנופוב
  • המעורב עד מאוד
  • שאינו החלטי
  • שאינו משמיע קול

1. הטכנופוב

כיצד תזהו את הטכנובפוב?

שלחתם לו קוד המרות ורימרקטינג שלעולם לא מגיעים ליעדם, ההסברים שלכם חוזרים על עצמם ובכל זאת, נראה שהוא עדיין לא לגמרי אתכם.

אז מה עושים?

  • יש לזכור שגם אנחנו לקוחות. הלקוח לא תמיד מבין את העולם המקצועי שלנו, ואת החשיבות של הפעולות אותן אנו מבצעים ביום יום.
  • היו תמציתיים וברורים ככל הניתן. ניתן לחסוך מהלקוח נתונים שאינם רלוונטיים ולהתמקד אך ורק בבשר (או בסייטן, אם אתם טבעונים).
  • בכדי לסייע ללקוח להבין את עולם השיווק באינטרנט, תנו לו דוגמאות מעולמות אחרים בכדי להסביר את הרציונל מאחורי מה שאתם עושים.

2. המעורב עד מאוד

כיצד תזהו את המעורב עד מאד?

הוא מצלצל מדי יום ו/או מעמיס במיילים, מקבל דו"ח על בסיס שבועי, יודע להבדיל בין כל סוגי ההמרות, נהנה לחשב ROI ומחפש את עצמו בגוגל מדי יום.

אז מה עושים?

  • תיאום ציפיות סיסטמטי מתמשך. הסבירו שאין באפשרותכם להיות זמינים לאינטראקציה אתו בכל עת, מפאת ביצוע אופטימיזציה ועבודה כללית שוטפת.
  • כדאי ליצור שיטת עבודה המתאימה לשני הצדדים ולהיצמד אליה. למשל שיחה שבועית או קובץ עבודה משותף בדרייב בכדי להוריד את העומס בנפח התקשורת, ובכך לאחד את כל הבקשות/שאלות ביניכם בדרך הנוחה ביותר.

3. שאינו החלטי

כיצד תזהו את זה שאינו החלטי?

המטרות השיווקיות משתנות על בסיס שבועי. הוא דורש שינויים מהותיים באופן תכוף העלולים לפגוע באיכות העבודה, ואתם אף פעם לא יודעים איזה שפן יצוץ פתאום מהכובע.

אז מה עושים?

  • היו אסרטיביים: הסבירו ללקוח ששינויים קיצוניים גורמים לפגיעה באיכות העבודה ומונעת את מקסום התוצאות, ושכדי להגיע לתוצאות חייבים להתמיד ולשמור על יציבות.
  • זכרו שאתם אנשי המקצוע, המכירים היטב את עולם השיווק באינטרנט. אל תתנו לגחמות רגעיות להסיט אתכם ממסלולכם.

4. שאינו משמיע קול

כיצד תזהו את זה שאינו משמיע קול?

אתם שולחים לו מיילים, מצלצלים מדי פעם אך זוכים לתגובה במקרים נדירים מאד. לא נותר לכם אלא לתהות אם הוא עדיין אוהב אתכם. במידה שקיבלתם תגובה כלשהי, היא לרוב תהיה חפוזה ושאלותיכם תישארנה באוויר.

אז מה עושים?

  • תמיד שלחו דו"ח מצב התקדמות בעבודה ושאלו אותו לשלומו. נסו לעניין אותו בנתונים/שירותים שהוא טרם שמע עליהם, ואולי תצליחו לעורר את סקרנותו.
  • גם אם אתם חושבים שהוא לא עובר על המיילים מכם, אל תתייאשו! קרוב לוודאי שהוא מעיין בהם וסומך עליכם שתעשו את עבודתכם נאמנה.
  • זכרו לא לקחת זאת אישית. יכול להיות שהוא פשוט עסוק מדי ולא מצליח למצוא את הזמן להשיב לכם.

טיפים לניהול קשר מוצלח עם הלקוחות

כעת, משסיימנו לפרט על כל אחד מסוגי הלקוחות, נשתף מספר טיפים חשובים להצלחה בקשרי לקוחות, המתאימים לתחומים מגוונים ולא רק לעולם השיווק הדיגיטלי:

1. היו סבלניים

עשו כל מה שצריך בכדי להישאר סבלניים ושירותיים: האזנה למוזיקה אהובה במהלך העבודה, נשימות עמוקות, מדיטציה, יוגה אשטנגה, הפסקות יזומות במהלך היום – מה שעובד לכם. זכרו שמדובר בלקוח שהפקיד בידכם סכומי כסף מכובדים וסומך עליכם, המקצוענים, שתבצעו את המלאכה על הצד הטוב ביותר.

Keep it simple .2

המעיטו בשימוש בעגה מקצועית שאיננה ידועה ללקוח. מיותר לאתגר את הלקוח במושגים שאינו מכיר, ממש כמו שלא הייתם רוצים לשמוע את המכונאי שלכם מסביר מה לא בסדר בקרבורטור שלכם בז'רגון שעובר לכם מעל הראש.

Time out .3

כבר שעתיים מול המחשב ולא זזתם ממנו? היום שלכם נראה כך?

קומו, בצעו מתיחות, שתו קפה, קשקשו קצת עם החברים לעבודה, קראו ציטוטי SEO מעוררי השראה, רעננו את בקבוק המים שלכם וצאו לנשום אוויר צח. לאחר מכן תשובו למקלדת רעננים יותר.

4. בצעו תיאום ציפיות

הסבירו ללקוח את הלו"ז שנקבע לביצוע העבודה בכדי למנוע אי הבנות מיותרות. גם אם כבר התחלתם את העבודה ואתם מרגישים שזה אבוד – אל תרימו ידיים, הסבירו שעבודה מקצועית לוקחת זמן.

5. קטרו פחות

במידה שכל אחד מעובדי המשרד יתלונן בקול רם יהיה קשה מאוד לשמור על אווירה אופטימית. אין מניעה ואף מומלץ לשתף את מה שעובר עליכם, אך נסו להתמודד עם הקשיים בצורה בונה וחיובית יותר.

6. אל תציפו במספרים

לקוחות רבים מאבדים אתכם כשאתם מתחילים לפרט על יחס המרה, שיעור קליקים ושיעורי נטישה. היצמדו לשורה התחתונה והדגישו את המשמעות של המספרים במקום את המספרים עצמם.

7. צלצלו

יש דברים שזורמים טוב יותר בטלפון. הלקוח לא תמיד יודע מה קורה בקמפיין ועלול להרגיש שהוא נשכח בין שאר לקוחות החברה. צלצלו מדי פעם ועדכנו אותו מה חדש. לפעמים קול אנושי מרגיע יותר מהתכתבות במייל.

8. שמרו על ראש פתוח

אל תגידו "לא" מהר מדי. אם הלקוח מבקש משהו שאתם לא אוהבים לעשות – זכיתם בהזדמנות ללמוד פיצ'ר חדש או להתנסות בפעילות חדשה שיעשירו את הידע והמקצועיות שלכם. נסו לזרום עם השגעונות שלו אלא אם כן מדובר בדברים מופרכים באמת.

9. השתמשו בהומור

אל תהיו רציניים מדי, זה לא בריא. הומור עוזר לשמור על קשר קליל ונעים עם הלקוח ואף מחזק אותו.

10. הקפידו לנהל סמול טוק

אל תדברו רק על עבודה. מצאו תחומי עניין משותפים לכם וללקוח כגון: שירת ימי הביניים, שטיפת חסה, רכיבת סגוויי מיני ועוד.

11. הקפידו על תכנון זמן ותמחור נכון

חשוב להיות שקופים ואמינים מול הלקוח. במידה שהלקוח מבקש משהו נוסף שאינו כלול בהסכם שלכם, בדקו האם באפשרותכם לעמוד בזה ולהקצות שעות עבודה נוספות לטובת פעילות זו. במידה שאינכם יכולים – אל תהיו "יס מנים". אתם עלולים לקרוס תחת העומס ולהזניח לקוחות אחרים.

בנוסף, אל תחששו לתמחר פעילות חדשה בעלות נוספת מחשש שתפסידו את הלקוח. קיימים מקרים בהם עדיף להסביר שאין לכם את המשאבים להתחיל פרויקט חדש בשלב זה, מאשר להתחיל פעילות חדשה שנועדה לכישלון ועלולה לגרום לאכזבה עבור שני הצדדים עקב ביצועים לא אופטימליים.

12. הישארו מעודכנים

במידה שאתם מרגישים חוסר בטחון וידע בתחום, הירשמו לניוזלטרים ובלוגים מקצועים, הקפידו לקרוא בהם לעתים קרובות וכך תמיד תישארו מעודכנים. "שחייה" בחומר רק תתרום למקצועיות שלכם, אז הקפידו לשלב בלו"ז שלכם זמן המיועד ללימוד והעשרה.

סיכום

כדאי לזכור שגם אם הלקוח שלכם מתעקש לעלות לכם על העצבים על בסיס שבועי, יומי, או אפילו שעתי – עדיין תחושו סיפוק רב אם תצליחו להביא את האתר שלו אל גבהים חדשים בתוצאות החיפוש. הציבו את המטרה מול עיניכם כל העת, ובמקביל, הקפידו לפעול לפי הטיפים שלעיל, וסביר להניח שבאופן הדרגתי ימי העבודה שלכם ייהפכו לרגועים, חיוביים ופורים יותר.

אוראל שמע
אוראל שמע
שמי אוראל שמע. תמיד הייתה לי גישה טובה למחשבים, ולאחר תקופה בעולם המכירות בחרתי ללמוד ולהתמקצע בעולם השיווק הדיגיטלי הדינמי והמרתק. מזה מספר שנים שאני מנהל קמפיינים ממומנים ללקוחות מגוונים, וכיום עוסק בכך במסגרת עבודתי בקבוצת אנגורה מדיה. אני מאמין שכל עסק זקוק לנוכחות ברשת, בדגש על שילוב מספר ערוצי שיווק אונליין כמו: קידום אורגני, קידום ממומן, רשתות חברתיות ועוד. נהנה לכתוב מאמרים בתחום ולהתעדכן בחידושים. חובב שפות, המרות וקיצורי מקלדת.
Recommended Posts
Showing 6 comments
  • גוף ראשון
    הגב

    קורע!! 🙂 🙂

    • אוראל
      הגב

      בכיף 🙂

  • דפנה בן יהושע
    הגב

    תודה רבה, שמחים שנהנית מהמאמר! 🙂

  • תמיר אורון
    הגב

    פחות או יותר קלעתם בול!

    • Orel
      הגב

      מגניב תודה 🙂

  • eyal digitouch
    הגב

    הייתי מוסיף עוד כמה אחלה מאמר 🙂

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

לשיתוף הפוסט לחצו כאן
תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים